GrzesiuKor Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem forum. Przeszukałem interesujące mnie działy i niestety nie znalazłem tematu, który by dotyczył mojego motocykla. Od niedawna jestem posiadaczem Hondy CB 750 SC Nighthawk w 1984r Niestety kilka tygodni po zakupie pojawiły się problemy...: - po dogrzaniu motocykla (trasa ok 20km) na wolnych obrotach (np stojąc na światłach - obr. 1000-1300/min) zaczyna mrugać (czasami nawet świecić ciągłym światłem) kontrolka ciśnienia oleju. Na zimno takich objawów nie ma. Olej pomiędzy min a max, wymieniony od razu po zakupie, brak wycieków (nie licząc delikanego "pocenia" się gdzieś na dole silnika) - "klekoczące" zawory - także jest gorzej na ciepło. Na zimnym praktycznie cisza. Uprzejmie proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów. Orientuje się, że powodem problemu z ciśnieniem oleju może być pompa.Jak to potwierdzić? Gdzie ewentualnie kupić pompę? (w Hondzie stwierdzili, że pompa do tego modelu jest niedostępna). Pozdrawiam Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 (edytowane) Zanim zajedziesz za daleko z pompą, etc, to zmień olej na nowy, i jeżeli nie planujesz jeździć zimą, to na 20W40, Jest taki Agip 20W50 i chybe nawet mineralny Motul 20W50. Na 90% pomoże. Taki minerał cię ceną nie zabije, a dostarczy odpowiedź. Edytowane 20 Maja 2013 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiuKor Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 ok. sprawdze. moze to dobry pomysl.z tym, że używana pompa jest tansza od oleju :-)co do zimy... jezdze praktycznie w kazdych warunkach (poprzednim moto w sumie nie zamykalem sezonu :-) )Jutro lece po olej. Aha! jeszcze jedno - gdyby sie jednak okazalo ze to pompa - gdzie kupujecie czesci do takich staruszkow? w necie znalazlem tylko dwie uzywane pompy ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Sprawdź dokładnie co poleci razem z olejem podczas wymianyPo zalaniu nowym olejem należy sprawdzić ciśnienie w oleju w magistrali. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiuKor Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Co masz na myśli pisząc "co poleci razem z olejem"? Chodzi Ci o kolor? Wymieniłem raz olej (Motul 5100 15W40). Jak spuszczałem stary to nie wyglądał najlepiej. Raczej ciemny, ale nie jak z diesla :)Niestety nikt ze znajomych motocyklistów nie ma tego urządzenia do sprawdzania ciśnienia. U mnie w miejscowości jest tylko jeden gość zajmujący się motocyklami i też tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 OK, zasadniczo problem (może być) jest z ciśnieniem, ale to nie zanczy że to od razu pompa. Może poprzednik zrobił cośtam (jak wielu) na silikon, i teraz gdzieś coś jest przytkane i nie daje oleum. Pompa, o ile nie posypana piachem, to nie straci ciśnienia. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiuKor Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Jutro zdam relacje po zmianie oleju. Zalewam 20W50. Przy okazji pobytu w garażu zmienię olej i uszczelniacze z przodu. Poprzednik rozbierał ten silnik - może faktycznie coś uszczelnil garażowym sposobem. Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiuKor Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 No i dupa.Po zmianie na 20W50 problem jest nadal - może jest delikatnie lepiej ale na zupełnie ciepłym silniku kontrolka swieci :(Udało się zorganizować przyrząd do mierzenia cisnienia oleju - ale ze złą końcówką :) - poszukam w necie i sprawdzę ciśnienie. Generalnie nieudany dzień w garażu. Olej się świeci, uszczelniaczy nie wymieniłem bo kupiłem zły rozmiar. Ehhh ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Patrzyles na stary olej ?Nie swiecil sie zlotawo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rooster1 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Jakby co to pewnie będę miał taką pompę w gratach. Dogadamy się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.