koroviov Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Pytanie być może durne. Jak sprawdzamy poziom oleju w silniku? Ostatnio usłyszałem, że w niektórych motocyklach olej sprawdzamy ostawiając go na podstawce bocznej. Czyli na przechylonym silniku. Nie chce mi się wierzyć, a nie mam na tyle literatury by móc to zweryfikować. Z tych książek, które mam wynika, że motor w pionie. Czy bywa inaczej? Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mad Jaro Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 To zależy od konkretnego modelu. Patrz instrukcja lub serwisówka. Najczęściej na kołach w pionie w oczku lub bagnet. Tapanięte z HTC HD2 Nexus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Moto ma być w pionie bo ci źle pokaże....- jak jak sprawdzam to zawsze podkładam coś pod podstawkę boczną żeby stał pionowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 No właśnie ja się nigdzy nigdzie nie spotkałem z takim czymś. Zawsze we wszystkim sprawdzałem na motocyklu ustawionym w pionie. Ale może są jakieś czarodziejskie konstrukcje gdzie jest inaczej. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Na podstawce trochę bez sensu bo z czasem może się lekko wykrzywić. W każdym razie też nigdy się z takim czymś nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skilos Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Przeważnie w pionie, jeśli nie ma centralnej podstawki to dosiadamy gada i sprawdzamy .Jeśli ma wykręcaną miarkę to należy odkręcić wytrzeć i znowu wkręcić i odkręcić i dopiero sprawdzić :) Cytuj "Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Przeważnie w pionie, jeśli nie ma centralnej podstawki to dosiadamy gada i sprawdzamy .Jeśli ma wykręcaną miarkę to należy odkręcić wytrzeć i znowu wkręcić i odkręcić i dopiero sprawdzić :) W jakim motocyklu zalecasz wkręcanie korka z bagnetem w celu zmierzenia poziomu oleju ? W motocyklach bagnetu się NIE WKRĘCA aby zmierzyć poziom oleju Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skilos Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 (edytowane) Przepraszam mój błąd w motocyklach miarki się nie wkręca , chodziło mi o miarki wkładane . Sprawdziłem i w serwisówce triumpha pisze wyraźnie ze sprawdza sie na wkręconej miarce . Edytowane 1 Maja 2013 przez skilos Cytuj "Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 (edytowane) Buell ma na bocznej nóżce ;) Podejrzewam że Harley też :rolleyes:Edit Insert dipstick into oil tank filler hole, screwing dipstick incompletely. DO NOT OVER TIGHTEN. - czy to oznacza że trzeba wkręcić bagnet żeby sprawdzić poziom oleju ? Edytowane 1 Maja 2013 przez przemek96 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Zgadza się. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 No i dziękuję bardzo. Czyli jednak nie herezja. Dobrze, że nie wyśmiałem koleżki bo bym musiał teraz odszczekać. Swoją drogą to trochę nieporęczne. Bo jeśli np. chcemy odpalić silnik nie w ramie, ale na stanowisku warsztatowym to jest problem pod jakim kątem ustawić silnik do zalania olejem. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Druga sprawa, że sprawdzamy na ciepłym silniku, czyli jeszcze bardziej nie poręczne ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 (edytowane) No i dziękuję bardzo. Czyli jednak nie herezja. Dobrze, że nie wyśmiałem koleżki bo bym musiał teraz odszczekać. Swoją drogą to trochę nieporęczne. Bo jeśli np. chcemy odpalić silnik nie w ramie, ale na stanowisku warsztatowym to jest problem pod jakim kątem ustawić silnik do zalania olejem.problemu nie ma, producent zaleca okreslona ilosc oleju do silnika odpowiedznio mniej lub wiecej zaleznie od tego czy silnik byl kompletnie suchy, czy z wymiana filtra oleju czy bez wymiany i tyle lejesz. a co do harleya to tam olej kontrolujesz w zbiorniku nad silnikiem... w triumphie sie wkreca bagnet, dowod na to, ze nalezy czytac serwisowki od swoich motocykli, bo nie ma w mechanice 100% uniwersalizmu Edytowane 9 Maja 2013 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.