konrad1f Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 już był taki temat na forumkumpel zagazował GL1800drugi kumpel zagazował FJR1300ja miałem w planach LPG do ST1100 ale nie wiem czy projekt wypali Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Domyslam się że sami wszystko wydłubali :) Bo wątpię czy jakis warsztat zajmujący sie instalacjami LPG do samochodów miałby ochote bawic się z motocyklem.I czy starali się o oficjalny certyfikat na to wszystko czy tak po piracku ? Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 (edytowane) w GL-u instalacja zakładana "garażowo", cały motocykl zresztą to była niezła wydumka, zapłon z aparatem ze starej fordowskiej V6, zasilanie mieszalnikoweminy pracowników stacji przy tankowaniu - bezcenne :)w FJR instalację zakładała już firma zajmująca się montażem w autach, podjęli się tego podobno bo chcieli spróbować - takie wyzwanie, tu już oczywiście sekwencjaoczywiście nikt niczego w dowód nie wbijał ;) Edytowane 14 Kwietnia 2013 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Moja lpg też będzie garażowa :) Co tam, najwyżej wylecę w powietrze :laugh:Niemniej jednak ta bomba troche chyba będzie kosztować albo znajde inne rozwiązanie. Zapytałam o zbiornik po starych miedzy firmowych znajomościach ile bedzie kosztować. Nie mniej niż 500 funtów :sad: No chyba że sama zrobię trój dzielne kopyto ze styropianu. Dowiedziałam się że to nie takie proste i nie można zrobić ciśnieniowego zbiornika z kompozytów o kształcie zbiornika motocyklowego bo się po prostu rozdyma i zmieni kształt pod wpływem ciśnienia.Jeżeli ma zachować taki kształt to muszą być w środku elementy, scianki które to bedą spinać ze sobą i dlatego to kopyto takie składane ma być. Najpierw na poszczególnych częściach zrobią konstrukcję wewnętrzną, potem to złożą i płasz wykonaja jako jeden kawałek bez łączeń na całym kopycie. Zbrojenie w postaci mieszanki włókna węglowego z kevlarowym w postaci cienkiego bandaża jakby nawijane z określonym napięciem i ilością warstw zależną od wymaganej wytrzymałości. Podobno cztery warstwy to tyle żeby zastąpić tradycyjny zbiornik stalowy . Robią 7 warstw plus jedna przeciwudarowa juz nie z tkaniny tylko czegoś w rodzaju fizeliny z wyglądu :) . Na końcu styropian w środku zostanie rozpuszczony. Ponadto raczej nie powinno byc płaskich powierzchni bo też zdeformują się. Krótko mówiąc zbiornik musi być symfonią krzywizn z wszystkimi wypukłościami na zewnątrz. Da się zrobić inaczej, ale cena wzrośnie i waga również.Z ciekawości zapytałam jakie ciśnienie taki zbiornik może wytrzymać. No więc musi przejść próbę żeby mogli dać certyfikat i w ogóle do rąk odbiorcy, próba na podwojoną wymaganą wytrzymałość zbiornika czyli 6 Mpa. Zawór bezpieczeństwa w butli standardowo ma 2.8 Mpa.Ale z tego co usłyszałam zbiornik taki wytrzymuje przy próbie niszczącej przeciętnie 12-14 Mpa Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 na początek do testów bierz zwykłą butle gazową 5kg, osadź w miejscu zbiornika i przykryj laminatem Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Nie musi być w kształcie zbiornika paliwa. Rozcinasz bak i w środek stawiasz taką butlę jaka się zmieści. Ewentualnie można jeszcze spróbować wywalić airbox to trochę więcej miejsca się zrobi ale nie wiadomo jak to wpłynie na pracę silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 wiadomo - niekorzystnie :biggrin: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 No niekorzystnie ale czasami różnicy dużej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Hmmm, zlikwidować airbox ? On taki dosyć płaski jest w NTV. Jeżeli już iśc na całość to zlikwidowac gażniki i tylko kawałek rurki z przepustnicą wstawić. Ale wtedy to juz tylko LPG zostanie :laugh:Nie, to głupie. Jeżeli jakos dałoby radę dorobić ten zbiornik to lepiej zrobić go odrobine większym niż fabryczny, albo ponownie przemyśleć zbiornik pod siedzeniem. Jeżeli założyć ze motocykl byłby wyłącznie jednoosobowy to część siedzenia dla pasażera wcale nie musi być miękka :biggrin: Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 A historii tej koniec będzie wszystkim dobrze znany,że zbiornik na gaz znajdzie się w tylnym kufrze schowany :wink:Albo nie będzie w ogóle instalacji. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Butla zamiast koła zapasowego idealnie zmieściła by się do kufra, do prób i testów uważam że to dobre miejsce. Wtrysk w fazie lotnej nie potrzebuje pomp. Wtrysk o którym czytałaś to wtrysk ciekły lpg. Tobie do szczęścia potrzeba 2 dość szybkich wtryskiwaczy, centralkę i samozaparcia. Nie wybuchniesz na pewno za to możesz sie spalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 I to wszystko w NTV która pali 4-5 litrów na 100km :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Butla zamiast koła zapasowego idealnie zmieściła by się do kufra, do prób i testów uważam że to dobre miejsce. Wtrysk w fazie lotnej nie potrzebuje pomp. Wtrysk o którym czytałaś to wtrysk ciekły lpg. Tobie do szczęścia potrzeba 2 dość szybkich wtryskiwaczy, centralkę i samozaparcia. Nie wybuchniesz na pewno za to możesz sie spalić. Rozumiem co masz na myśli. Wtrysk w fazie lotnej może nie potrzebowac pomp. Ale wtryskiwacz musi mieć podane jak na tacy kiedy i na jak długo ma sie otworzyć. Nie może sobie przecież ot tak sobie pykać. Czas otwarcia musi wyliczyc jakiś komputer i właśnie z tego co wyczytałam same instalacje takiego nie posiadają. Po prostu na dziko kradną sobie tą informację z komputera który juz jest w pojeździe a sama istalacja LPG podstawia zamiast benzyny, gaz. Oszukując przy okazji komputer pojazdu że wtryskiwacze działają. I nie chodzi tylko o błędy, ale o to żeby cały czas normalnie pracował, wyliczał dawkę benzyny na podstawie stanu otwarcia przepustnicy, obrotów, czujników jakichś innych itd. Tego w Hondzie NTV nie ma :) I to wszystko w NTV która pali 4-5 litrów na 100km :) Wiedziałam że kiedys musi paśc takie zdanie :) No więc tak, do NTV która pali 4-5 litrów coraz droższej benzyny. Kilka lat temu za takie same pieniądze jak obecnie mogłam jechac samochodem a nie motocyklem (wiem że marny argument bo i tak wole motocykl) Załóżmy teraz że zechcę objechac europę. Wyjdzie mi 10 tys albo więcej kilometrów. I może się okazać że wcale to takie bezsensowne nie jest. W zeszłym roku po prostu wydałam sporo monet na benzynę i było to dla mnie dosyc dotkliwe gdy musiałam upraszczać zamierzenia. Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Tamka, mapę możesz sobie sama dowolnie niwelować. Czas nie jest brany od wtrysku benzolu komputer instalacyjny np. bardzo popularny w Polsce stag ma duże możliwości a oprogramowanie do niego jest łatwe. Nie pamiętam już od czego brany jest sygnał i co jest wymagane w każdym bądź razie możliwe że będziesz musiała doposażyć twój pojazd np. w 2 dodatkowe impulsatory(aż cholera 60zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 No a z czego ma być brany? Otwarcie przepustnicy-stan podciśnienia-obroty silnikaInaczej się nie da i choćby nie wiem jak sprytny był komputer na stanie instalacji bez jakiejkolwiek z tych danych nie obliczy ile paliwa ma podać.Cudów nie da. Chyba że zaprogramuje się go na jakąs hipotetyczną średnią.Musiałabym więc dorobić coś do przepustnicy przynajmniej, bo reszta chyba znalazłaby się jakoś. Prawdę powiedziawszy to ja za bardzo nie ufałabym tym wynalazkom. Wujo kiedyś miał starą instalację bez elektroniki, tzw. I generacja i twierdził że była najlepsza. Potem coś wymyslili z silnikami krokowymi które miały dawkować i z tego co uszłyszałam to mogłoby być dobre do jakiegoś agregatu pracującego pod stałym obciążeniem. Bo jak wujo mówił: ma zapłon szachisty w reakcji na pedał gazu Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.