Skocz do zawartości

Honda na LPG


Rekomendowane odpowiedzi

już był taki temat na forum

kumpel zagazował GL1800

drugi kumpel zagazował FJR1300

ja miałem w planach LPG do ST1100 ale nie wiem czy projekt wypali

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyslam się że sami wszystko wydłubali :) Bo wątpię czy jakis warsztat zajmujący sie instalacjami LPG do samochodów miałby ochote bawic się z motocyklem.

I czy starali się o oficjalny certyfikat na to wszystko czy tak po piracku ?

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w GL-u instalacja zakładana "garażowo", cały motocykl zresztą to była niezła wydumka, zapłon z aparatem ze starej fordowskiej V6, zasilanie mieszalnikowe

miny pracowników stacji przy tankowaniu - bezcenne :)

w FJR instalację zakładała już firma zajmująca się montażem w autach, podjęli się tego podobno bo chcieli spróbować - takie wyzwanie, tu już oczywiście sekwencja

oczywiście nikt niczego w dowód nie wbijał ;)

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja lpg też będzie garażowa :) Co tam, najwyżej wylecę w powietrze :laugh:

Niemniej jednak ta bomba troche chyba będzie kosztować albo znajde inne rozwiązanie. Zapytałam o zbiornik po starych miedzy firmowych znajomościach ile bedzie kosztować. Nie mniej niż 500 funtów :sad: No chyba że sama zrobię trój dzielne kopyto ze styropianu. Dowiedziałam się że to nie takie proste i nie można zrobić ciśnieniowego zbiornika z kompozytów o kształcie zbiornika motocyklowego bo się po prostu rozdyma i zmieni kształt pod wpływem ciśnienia.

Jeżeli ma zachować taki kształt to muszą być w środku elementy, scianki które to bedą spinać ze sobą i dlatego to kopyto takie składane ma być. Najpierw na poszczególnych częściach zrobią konstrukcję wewnętrzną, potem to złożą i płasz wykonaja jako jeden kawałek bez łączeń na całym kopycie. Zbrojenie w postaci mieszanki włókna węglowego z kevlarowym w postaci cienkiego bandaża jakby nawijane z określonym napięciem i ilością warstw zależną od wymaganej wytrzymałości. Podobno cztery warstwy to tyle żeby zastąpić tradycyjny zbiornik stalowy . Robią 7 warstw plus jedna przeciwudarowa juz nie z tkaniny tylko czegoś w rodzaju fizeliny z wyglądu :) . Na końcu styropian w środku zostanie rozpuszczony. Ponadto raczej nie powinno byc płaskich powierzchni bo też zdeformują się. Krótko mówiąc zbiornik musi być symfonią krzywizn z wszystkimi wypukłościami na zewnątrz. Da się zrobić inaczej, ale cena wzrośnie i waga również.

Z ciekawości zapytałam jakie ciśnienie taki zbiornik może wytrzymać. No więc musi przejść próbę żeby mogli dać certyfikat i w ogóle do rąk odbiorcy, próba na podwojoną wymaganą wytrzymałość zbiornika czyli 6 Mpa. Zawór bezpieczeństwa w butli standardowo ma 2.8 Mpa.

Ale z tego co usłyszałam zbiornik taki wytrzymuje przy próbie niszczącej przeciętnie 12-14 Mpa

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek do testów bierz zwykłą butle gazową 5kg, osadź w miejscu zbiornika i przykryj laminatem

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być w kształcie zbiornika paliwa. Rozcinasz bak i w środek stawiasz taką butlę jaka się zmieści. Ewentualnie można jeszcze spróbować wywalić airbox to trochę więcej miejsca się zrobi ale nie wiadomo jak to wpłynie na pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo - niekorzystnie :biggrin:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, zlikwidować airbox ? On taki dosyć płaski jest w NTV. Jeżeli już iśc na całość to zlikwidowac gażniki i tylko kawałek rurki z przepustnicą wstawić. Ale wtedy to juz tylko LPG zostanie :laugh:

Nie, to głupie. Jeżeli jakos dałoby radę dorobić ten zbiornik to lepiej zrobić go odrobine większym niż fabryczny, albo ponownie przemyśleć zbiornik pod siedzeniem. Jeżeli założyć ze motocykl byłby wyłącznie jednoosobowy to część siedzenia dla pasażera wcale nie musi być miękka :biggrin:

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A historii tej koniec będzie wszystkim dobrze znany,

że zbiornik na gaz znajdzie się w tylnym kufrze schowany :wink:

Albo nie będzie w ogóle instalacji.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butla zamiast koła zapasowego idealnie zmieściła by się do kufra, do prób i testów uważam że to dobre miejsce. Wtrysk w fazie lotnej nie potrzebuje pomp. Wtrysk o którym czytałaś to wtrysk ciekły lpg. Tobie do szczęścia potrzeba 2 dość szybkich wtryskiwaczy, centralkę i samozaparcia. Nie wybuchniesz na pewno za to możesz sie spalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butla zamiast koła zapasowego idealnie zmieściła by się do kufra, do prób i testów uważam że to dobre miejsce. Wtrysk w fazie lotnej nie potrzebuje pomp. Wtrysk o którym czytałaś to wtrysk ciekły lpg. Tobie do szczęścia potrzeba 2 dość szybkich wtryskiwaczy, centralkę i samozaparcia. Nie wybuchniesz na pewno za to możesz sie spalić.

 

Rozumiem co masz na myśli. Wtrysk w fazie lotnej może nie potrzebowac pomp. Ale wtryskiwacz musi mieć podane jak na tacy kiedy i na jak długo ma sie otworzyć. Nie może sobie przecież ot tak sobie pykać. Czas otwarcia musi wyliczyc jakiś komputer i właśnie z tego co wyczytałam same instalacje takiego nie posiadają. Po prostu na dziko kradną sobie tą informację z komputera który juz jest w pojeździe a sama istalacja LPG podstawia zamiast benzyny, gaz. Oszukując przy okazji komputer pojazdu że wtryskiwacze działają. I nie chodzi tylko o błędy, ale o to żeby cały czas normalnie pracował, wyliczał dawkę benzyny na podstawie stanu otwarcia przepustnicy, obrotów, czujników jakichś innych itd. Tego w Hondzie NTV nie ma :)

 

I to wszystko w NTV która pali 4-5 litrów na 100km :)

 

Wiedziałam że kiedys musi paśc takie zdanie :)

 

No więc tak, do NTV która pali 4-5 litrów coraz droższej benzyny. Kilka lat temu za takie same pieniądze jak obecnie mogłam jechac samochodem a nie motocyklem (wiem że marny argument bo i tak wole motocykl) Załóżmy teraz że zechcę objechac europę. Wyjdzie mi 10 tys albo więcej kilometrów. I może się okazać że wcale to takie bezsensowne nie jest. W zeszłym roku po prostu wydałam sporo monet na benzynę i było to dla mnie dosyc dotkliwe gdy musiałam upraszczać zamierzenia.

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamka, mapę możesz sobie sama dowolnie niwelować. Czas nie jest brany od wtrysku benzolu komputer instalacyjny np. bardzo popularny w Polsce stag ma duże możliwości a oprogramowanie do niego jest łatwe. Nie pamiętam już od czego brany jest sygnał i co jest wymagane w każdym bądź razie możliwe że będziesz musiała doposażyć twój pojazd np. w 2 dodatkowe impulsatory(aż cholera 60zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a z czego ma być brany? Otwarcie przepustnicy-stan podciśnienia-obroty silnika

Inaczej się nie da i choćby nie wiem jak sprytny był komputer na stanie instalacji bez jakiejkolwiek z tych danych nie obliczy ile paliwa ma podać.

Cudów nie da. Chyba że zaprogramuje się go na jakąs hipotetyczną średnią.

Musiałabym więc dorobić coś do przepustnicy przynajmniej, bo reszta chyba znalazłaby się jakoś.

 

Prawdę powiedziawszy to ja za bardzo nie ufałabym tym wynalazkom. Wujo kiedyś miał starą instalację bez elektroniki, tzw. I generacja i twierdził że była najlepsza. Potem coś wymyslili z silnikami krokowymi które miały dawkować i z tego co uszłyszałam to mogłoby być dobre do jakiegoś agregatu pracującego pod stałym obciążeniem. Bo jak wujo mówił: ma zapłon szachisty w reakcji na pedał gazu

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...