bubel1443 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Trzeba zrobić luz pomiędzy dźwigienką a tłoczkiem pompy. Ja sobie tak zrobilem, to nie dośc, ze mi koło się ciężko obracało, to jest jak mi się płyn zagrzał to mi tak zaczęło hamować, że bym sobie ryj rozwalił. Tyle, że miałem śrubokręt i kluczyk i to ogarnąłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Wymienić dźwignię hamulca na oryginalną albo tajwańsko-hiszpańską dopasować i po problemie tylko może się pojawić inny problem dotyczący wydajności pompy :biggrin:Albo nie patyczkowac się tylko całą anlagę od hondy wyj**ać za okno i wstawić suzuczą. Wtedy napewno będzie działać.Wydaje mi się że skoro nie ma luzu na dźwigni to wydajność pompy jest za mała do tych zacisków (a może za duża? ) zaciski wypychają nieco płynu a on nie mieści się w cylindrze pompy. Tylko czy on nie powinien nadmiarem polecieć do zbiornika? Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Albo nie patyczkowac się tylko całą anlagę od hondy wyj**ać za okno i wstawić suzuczą. Wtedy napewno będzie działać.Wydaje mi się że skoro nie ma luzu na dźwigni to wydajność pompy jest za mała do tych zacisków (a może za duża? ) zaciski wypychają nieco płynu a on nie mieści się w cylindrze pompy.Tylko czy on nie powinien nadmiarem polecieć do zbiornika? Tam nie ma nadmiaru a jeżeli tłoczek nie cofa się do końca to nie otwiera otworu powrotnego do zbiorniczka płynu Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 o właśnie. I tutaj juz wszystko jasne bo tą malutką dziureczkę powinno sie odetkać Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubel1443 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 I wtedy wychodzi jakby cały płyn to był ten zgromadzony za tłoczkiem w zacisku i w przewodzie. Który tragicznie szybko się grzeje, przez ciągłe delikatne hamowanie, a jak wiadomo płyn hamulcowy się rozgrzewa. I zamiast iść do zbiorniczka przy pompie, to przez to, że te okno otworu powrotnego się nie otwiera, wyciska tłoczki hamulcowe i może szukać potem zębów na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 A dlaczego w mojej suzi było tak że tłoczek nie cofał się pomimo tego że w zaciskach wszystko chodziło leciutko? Uszczelki nowe w zaciskach itp. Tłoczek w pompie cofał się tylko tak do 3/4 drogi i wystarczyło nim lekko zagrzebać żeby odbił do końca Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 A dlaczego w mojej suzi było tak że tłoczek nie cofał się pomimo tego że w zaciskach wszystko chodziło leciutko? Uszczelki nowe w zaciskach itp. Tłoczek w pompie cofał się tylko tak do 3/4 drogi i wystarczyło nim lekko zagrzebać żeby odbił do końca To była ewidentna wina kooperanta produkującego sprężyny powrotne, zbyt słaba a po kilku tys. ugięć nie była w stanie cofnąć tłok.Drugi powód to zaniedbana okresowa wymiana płynu hamulcowego i zasyfiony cylinder pompy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Wszystko było wyczyszczone na błysk. Sama to zrobiłam, a tłoczki to chowały się pod własnym cięzarem :)Czyli przez tą cholerną sprężynkę kupiłam trzy komplety od GSXR-a i mogę sobie je wsadzić teraz w........... :banghead: Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitervfr Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 (edytowane) Dzisiaj założyłem pompę od vfr kolegi, napewno sprawna, luz pomiedzy tłoczkiem a klamką jest minimalny. Jest lepiej bo koło obkręca się łatwiej ale i tak czuć że coś go trzyma... Wychodziło by na to że musi być pompa od gsxr? Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez pitervfr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zawsze jest takie uczucie że koło "coś" trzyma. Jak zrobi 2 obroty po mocnym machnięciu reką to jest ok. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubel1443 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Dokładnie. To przez hamulec. Bo jak się ściągnie zacisk czy zaciski to jest jak w rowerze :D. No ale jak wiadomo klocki są zawsze przy tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitervfr Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 (edytowane) A jeszcze jedno pytanie odnośnie pompy, jak wiadomo pompa pompuje płyn do zacisków ale kiedy hamulec się puszcza i tłoczek sięcofa to zaciąga płyn spowrotem do zbiorniczka? Jeśli tak to możliwe ze za mało zaciąga (w vfr były łącznie 4 tłoczki w zaciskach, a w gsxr jest 8).Zrobiłem taki test czy pompa nie trzyma ciśnienia (czy nie zachowuje się jakby klamka była lekko wciśnięta) i odkręciłem przewód od pompy, koło nie poluzowało się, lekko zaciski i tak trzymały, teraz jest to jużdo zniesienia bo po kilku obrotach koła rzeczywiście kręci się w miare jak powinno, napewno jest sporo lepiej niz było wcześniej. Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez pitervfr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubel1443 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Nie do zniesienia, tylko tak musi być. Nie szukaj dziury w całym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Troche wiedzy z hydrauliki siłowej, zaciski hamulcowe to siłowniki jednostronnego działania, więc pompa nie odciąga klocków od tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Jeżeli tłoczek w pompie cofnie się, to ciśnienie w obwodzie spada poniżej atmosferycznego i to powietrze wciska tłoczki. Z naszego punktu widzenia to nie ma znaczenia. Ważne że się cofa Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.