Gość Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Są to bardzo stare dzieje, kiedy olej (przeważnie mineralny i nie wymieniony na czas) po raptownym zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika, który wcześniej dostał ognia, zapiekał się w cienkich kanalikach turbiny i wynikiem czego się zacierała.Więc tego nie bierzcie pod uwagę oceniając ten lichwiarski :wink: system, turbina ma czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piroo Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Wie ktoś ile przeciętnie da się "zaoszczędzić" paliwa w systemie Start/stop wiem że dużo zależy od stylu jazdy itd ale tak orientacyjnie ?1L na 100 km ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Tego nikt nie wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Wie ktoś ile przeciętnie da się "zaoszczędzić" paliwa w systemie Start/stop wiem że dużo zależy od stylu jazdy itd ale tak orientacyjnie ?1L na 100 km ???A to jest początek dyskusji podobnej do dysputy o oszczędności w dieslu. Wszystko ładnie do pierwszej naprawy związanej z wtryskami lub pompą. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piroo Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 (edytowane) A ile kosztuje "Dopłata za ten system w aucie" z moich ogólnych obliczeń wyszło mi że jeśli auto będzie palić troszkę ponad 1L/100km mniej od auta bez tego systemu to po roku przeciętnej jazdy (20000km) da się zaoszczędzić około 1500 zł. Gwarancja w autach to 3 Lata razem 4500 zł jeśli dopłata za system jest większa to nie opłaca się samochód z tym systemem ! Edytowane 22 Marca 2013 przez Piroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 To wszystko jest dobre jak nowe, doładowane silniki, pneumatyczne zawieszenia, koła dwumasowe (które w toyotowskiej skrzyni można wywalić całkowicie, sprawdzone), systemy star/stop i inne elektroniczne bajery. Wolnossąca benzyna o słusznej pojemności, to mój typ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 To wszystko jest dobre jak nowe, doładowane silniki, pneumatyczne zawieszenia, koła dwumasowe (które w toyotowskiej skrzyni można wywalić całkowicie, sprawdzone), systemy star/stop i inne elektroniczne bajery. Wolnossąca benzyna o słusznej pojemności, to mój typ.I znowu mechanicy-imiennicy w tej samej drużynie grają :flesje: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lider1979 Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 I co gasisz zwykle silnik około minute ? Argument roku z tą turbiną :P W klasie C tez jest nie zauważalne tylko system ten sie dostraja i trzeba nauczyć sie z niego korzystać.Jeżeli trzeba to tak robię :icon_razz: Widzisz,zajmuję się transportem i już nie raz wywalałem kasę przez kierowców ,którzy wsiadali do auta i od razu w palnik,a także gasili silnik zaraz po zatrzymaniu.Po prostu gasząc silnik odcinasz smarowanie turbiny,która potrafi jeszcze się kręcić.Autami z turbem trzeba umieć jeździć,ale producenci się tym nie przejmują,bo to leży w ich interesie żeby się psuły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Wueska. Wydaje mi sie, ze jak jedziesz autostrada powiedzmy 150 km/h przez 2h i nagle stajesz i silnik gasnie, turbina nie zdazy sie wychlodzic. Tym samy,m dostaje w tylek. Z tego co sie orientuje wiekszosc ma takie zdanie. Nie odpowiedziales jednak na moje dwa pytania.1. Kto rozsadny kupuje nowoczesnego diesla do jazdy po miescie?2. Jakie korzysci daje system ss w samochodach, ktore lataja w trasy? Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 1. system został wymyślony do aut benzynowych.2. nie daje żadnych, nie czytacie, dzięki systemowi praktycznie zaciera się granica miedzy spalaniem w trasie a spalaniem w mieście. System jest rozwinięciem systemu który działa już dobrych 20 i chodzi tu o nie wstrzykiwanie paliwa podczas hamowania silnikiem. Jest to jedynie jego rozwiniecie.3. Turbina nie zdąży sie wychłodzić ? to co zwykle ją wachlujesz czy polewasz wodą? Dzisiejsze turbiny nie maja dużej rozbieżności prędkości obrotowej wirnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 (edytowane) Ok. Wueska. Wszędzie gdzie czytam piszą żeby nie wyłączać silnika bezpośrednio po dłuższej jeździe z większymi prędkościami, ale może ja coś źle czytam.Jeździłem tylko jednym samochodem, w którym system faktycznie działał nieodczuwalnie i była to Honda CR-Z. Jednak to jest hybryda.Mimo wszystko silnik uruchamiał się zdecydowanie szybciej niż w insignii i 525xd. Poza tym diesel jaki by nie był zawsze powoduje lekkie drgania na pośladach i uruchamianie silnika nie odbywa się tak nieodczuwalnie jak w benzynach - mnie to osobiście wkurza :)Wg mnie system ss ma sens dla samochodów z silnikiem benzynowym, które głównie jeżdżą po mieście. W korkach faktycznie będzie dawał jakieś tam oszczędności na paliwie. Tak samo hybryda wydaje mi się, że ma sens tylko gdy jeździ się po mieście. Pojeździłem Priusem - niedużo, pewnie jakieś 4-5 tys km, ale w trasie paliło to niewiele mniej, za to w mieście faktycznie mało. Pozdr.F. Edytowane 23 Marca 2013 przez filipr Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 System przynosi tylko i wyłącznie oszczędności w silnikach benzynowych i w mieście ale to chyba jasne;| Po co to do majzla w ogóle montować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 (edytowane) No czyli w końcu doszliśmy przynajmniej Wueska i ja do sedna sprawy.Mi to w dieslu nie pasi a oszczędności nie daje. Chciałbym mieć chociaż możliwość permanentnego wyłączenia tego dziadostwa a nie za każdym razem jak odpalam silnik.Z tego co kojarzę np. w Audi można na stałe wyłączyć przyciskiem na desce rozdzielczej. Pozdr.F. A ile kosztuje "Dopłata za ten system w aucie" z moich ogólnych obliczeń wyszło mi że jeśli auto będzie palić troszkę ponad 1L/100km mniej od auta bez tego systemu to po roku przeciętnej jazdy (20000km) da się zaoszczędzić około 1500 zł. Gwarancja w autach to 3 Lata razem 4500 zł jeśli dopłata za system jest większa to nie opłaca się samochód z tym systemem ! PirooNp. insignii 2.0 cdti biturbo nie da się kupić bez tego systemu (może z automatem się da). Oszczędności jednak nie możesz tak liczyć ponieważ ss nie wyłącza silnika np. gdy na dworze jest zimno, lub gdy są upały i klima działa na maxa. Nie znam dokładnie szczegółów tych uwarunkowań i pewnie dla różnych marek są różne, ale przypuszczam że przez 1/3-1/4 roku ss nie będzie wyłączał silnika. Pozdr.F. Edytowane 23 Marca 2013 przez filipr Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 W Touaregu v6 TDI oczywiście jest to rozwiązanie i działa doskonale.Szybciej niż zdążysz noge przełożyć z hamulca na gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arnoldo Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Będzie wyłączał zawsze, nawet w największe mrozy zimą o ile silnik osiągnie już swoją temperaturę pracy a w akumulatorze będzie odpowiednie napięcie. No ale mnie najbardziej z tego ciekawi jednak jak to ciągłe gaszenie i odpalanie wpłynie na żywotność silnika. Cytuj Dzieci należy trzymać z dala od internetu. Od dzieci internet głupieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.