rafael Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 (edytowane) Witam. Temat pisze w imieniu znajomego. Koleś zakupił LC4 400. Wszystko fajnie, motor śmigał aż miło, korba nie wypadła przez kartery... Do momentu wymiany oleju. Po tej właśnie zmianie sprzgło w jego pięknym i lśniącym na pomarańczowo KTM zaczęło ślizgać (olej zalał Fuchs 10W40 półsyntetyczny). Wziąłem więc kilka narzędzi za pas i wyruszyłem na akcję ratowniczą. Demontuje dekilek, reszte bajerów i zacznam mierzyć. Tarcze- kilka setek ciensze niż nowe, przekładki bez bruzd i rys, żadnych śladów przegrzania, sprężyny wymiar trzymają prawie nowych. Rozebrałem kosz i całą reszte, sprawdziłem czy wszystkie elementy są i okazało się że wsio gra. Pokusiliśm się jeszcze o zmianę oleju, a ten który był w KTM poszedł do KLX, tam wszystko śmiga jak miło. Znajomy coś mówił że zanim dał mi znać o swoich poczynaniach to najpierw zmienił olej na jakiś samochodowy, ale że ślizgało to zalał już odpowiedni motocyklowy (to powiedział mi dopiero przec chwilą :D ). Na samochodówce przejechał kilka km tylko. Macie jakieś pomysły?Oczywiście o takie rzeczy jak regulacja sprzęgła itd nie pytajcie, bo to wsio jest ok :wink:Czy możliwe jest że np tarcze nasiąknęły jakimiś "śliskimi" dodatkami z samochodowego i teraz daje to o sobie znać? Dodam że sprężyny i tarcze mają niemal identyczne wymiary, nie ma znaczących różnic. Przekładki też nie są zwichrowane. Edytowane 13 Marca 2013 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Wymień tarcze i zapomnisz o problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Zamontuj mu nowe tarcze i przestanie ślizgać. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Tak też pewnie zrobimy bo chyba nie ma innego wyjścia. Ale poleci raczej cały komplet. Jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji? Bo samo z siebie nic się nie dzieje :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 takie jak przypuszczales, tarcze dostaly srodkow ulatwiajacych poslizg w silnikach samochodowych i im tak zostalo... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Zależy jaki to olej ale pewnie wciągnęły dwusiarczek (-an) molibdenu albo ów towar odłożył się warstwą. Przed montażem nie zapomnij przemyć/odtłuścić stalowych przekładek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Spoko. Dzięki za odpowiedzi wszystkim :) Pytałem bo nigdy nie miałem takiego przypadku żeby na niemal nowym zestawie sprzęgło się slizgało. Tematu proszę jeszcze nie zamykać, o postępach będę informował, może komuś się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Zanim wymienisz tarcze weź stare i przeleć na szkle pastą"2" potem porządnie w pizdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Zanim wymienisz tarcze weź stare i przeleć na szkle pastą"2" potem porządnie w pizdę.Myślałem o tym, ale tutaj znajomy/klient będzie podejmował decyzje. Pogadam z nim jutro, być może zechce spróbowac, a wtedy dam wam znać co i jak. Zawsze to dobrze jak ktoś z zewnątrz coś podpowie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 jak ma oryginalne tarcze to szkoda je wywalac jak sa grubosciowo ok , wymyc benzynka , delikatnie pasta scierna jak pisal "wueska" i jak nic nie da to wymiana..oszczedny traci 2 razy ...aczkolwiek na mineralnym najtanszym oleju nie powinno nic sie dziac , bo one nie maja dodatkow. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 jak ma oryginalne tarcze to szkoda je wywalac jak sa grubosciowo ok , wymyc benzynka , delikatnie pasta scierna jak pisal "wueska" i jak nic nie da to wymiana..oszczedny traci 2 razy ...aczkolwiek na mineralnym najtanszym oleju nie powinno nic sie dziac , bo one nie maja dodatkow.Właśnie nie wiem co oni tam wcześniej z samochodówki wlali , spróbuje podpytać. Pobawię się może z tymi tarczami, a nóż się uda. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Wymyj w kostce do mycia w zmywarkach. Ale jakąś tanią weź, bez nabłyszczaczy. Żaden dodatek samochodowy nie wytrzyma starcia z tymi azotanami :) Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Tamka tu nie chodzi o dodatki wbrew pozorom tylko ktoś jeździł zbyt długo na źle ustawionym sprzęgle przez co tarcze maja fajna śliska powłokę która się elegancko uślizguje. Olej nawet samochodowy ma bardzo ograniczony wpływ na prace sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Kostka wiele nie kosztuje, a może nawet puścić program zmywania :) i niech się samo zrobi. Przy okazji samo nadtrawi powierzchnię bez szorowania pastą. Jednak jakis cień niepewności chuba jest, bo to po zmianie oleju to sprzęgło nagle zaczęło przepuszczać. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Szczerze rozegrał bym to w dość karkołomny i hardcorowy sposób koło do ściany i na uślizgu gaz tak żeby porządnie rozgrzać tarcze potem regulacja i sprawdził bym czy dalej jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.