Skocz do zawartości

Przegrzewanie się silnika - powód łożyska ?


Stigy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A odpowietrzony ten układzik jest? Czy tylko zalany do pełna i zamknięty? Jeśli układ drożny i odpowietrzony, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest w odowiedniej ilości to pozostaje szukać elementu który generuje temperaturę. Łożyska nie mają tu wiele do tematu, teoria uszczelniaczy trochę sprytne ale wał musiałby ostro latać na boki żeby rozszczelnić. Lewe powietrze to problemy z odpalaniem przede wszystkim.

 

Trzeba pokręcić wałem ręcznie, bez świecy. Ewentualne opory obrotu uchwycić. Jeśli tam jest wporzo to zwróć uwagę czy pod cylindrem i głowicą są uszczelki i czy mają właściwą grubość. A jak będziesz grzebał głębiej to obejrzyj głowicę czy nie była planowana. W niektórych DT jest problem z uszczelkami pod głowicą, często wysiadają i ludzie lubią planować głowicę przy tej okazji. Może za dobrze była liźnięta albo zbyt wiele razy, większy stopień sprężania, wyższy bilans termiczny. Ale nie aż tak żeby przegrzewać, szczególnie o tej porze roku. Najpierw skup się na wskaźniku i poprawności jego wskazań.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki wymieniałem osobiście, wałem kręciłem i oporów nie wyczuwałem. Tylko te luzy. Porównuję też z moją dt i poza luzami wszystko jest ok.

Ale dziś zrobiłem testy tego wskaźnika na 3 opornikach. Takich których opó ma symulować temperatury 50,80 i 100 stopni. No i test wyszedł dość dziwnie. Przy 80 stopniach wskazówka jest już blisko czerwonego pola a przy 100 mocno na nim. Tak mnie to zaciekawiło że sprawdziłem to samo w moim motocyklu. U mnie z kolei przy 100 stopniach wskazówka nawet do czerwonego pola nie dochodziła. Warunki pomiarowe te same, zasilanie podawane z zasilacza 12v żeby rozładowanie akumulatorów nie zakłamywało pomiaru, itd... No i teraz pytanie. Jak taki wskaźnik powinien być wyskalowany ? Czy 100 stopni to temperatura na której powinien on już wskazywać czerwone pole ? Temp. wrzenia mojego płynu chłodniczego to 133 stopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90 to normalna temp. pracy, 100 to odrobinę więcej, nietrudno się domyślić. :biggrin: Jeśli temp. nadal rośnie to czas na odpoczynek i szukanie przyczyny. 120-130 to początek końca, zaczyna się od wystrzału korka zbiorniczka, czasem motocykl puści mocz pod siebie przed strzałem, z przelewu zbiornika.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Łożyska wymienione, wszystko poszło dobrze. silnik postał jakieś 2 tygodnie w garażu. Dzisiaj wrzuciłem go w ramę. I tym razem sprawdzając luz tak dla zasady okazało się że się pojawił ! Jak sprawdzałem 2 tygodnie temu na stole to nic a nic. Teraz w ramie znowu jest mały luz. Nie wiem z czego to wynika - czy jakieś zmiany temperatur w garażu spowodowały że naprężenie wstępne na łożyskach się zmniejszyło, czy może po prostu nie czułem tego luzu (chociaż różnica jest ogromna) Wcześniej kładłem się na silniku na stole a brat ruszał wałem. Teraz nagle jest luz osiowy i malutki znikomy promieniowy.

 

P.S. powodem grzania się był za ciasno pasowany tłok (wossner na 4 setki - szlifierz i mechanik spartaczyli na maksa).

Problem łożysk pozostaje jednak aktualny. Wał nie ma żadnych ubytków materiału, łożyska nówki koyo takie jak być powinny, kartery pewnie łożyska trzymają. Może jestem kretynem, ale nie widzę tu już nic co mogło by być nie tak a jednak jakiś luz na wale ciągle jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem Cię. Masz wyczuwalny luz i nie możesz dojść do tego na czym on jest, jak dla mnie są dwie opcje: łożyska latają w karterach, bądź wał w łożyskach. Przyjrzyj się dobrze. Skoro wymieniałeś łożyska na nowe i to składałeś, no to pewne jest, że to nie wał na łożyskach ma luzy.

Edytowane przez Dexster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewne jest też to że nie łożyska w karterach. Przyglądałem się bardzo DOKŁADNIE. Łożyska siedzą pewnie w karterach jak i wał w łożyskach. Luz promieniowy jest naprawdę nieduży - pewnie setne, może dziesiąta milimetra, nie to co filmy na youtube - "luz na łożyskach". Same łożyska przed montażem dokładnie oglądałem i dziwiło mnie że mają tak duży luz osiowy. jednak są to oryginalne łożyska montowane w tych motocyklach. W teorii każde łożysko jakiś tam luz musi mieć. Jednak nie wiem czy taki luz może być wyczuwalny na wale.

Edytowane przez Stigy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są łożyska specjalne - szerokość i luz projektowane na zamówienie Yamahy (może kilku innych firm). Koyo nie podaje luzu tego modelu ale z tego co dowiedziałem się od dystrybutora to jest to luz bliski luzowi C3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są łożyska specjalne - szerokość i luz projektowane na zamówienie Yamahy (może kilku innych firm). Koyo nie podaje luzu tego modelu ale z tego co dowiedziałem się od dystrybutora to jest to luz bliski luzowi C3.

 

Zostałeś oszukany przez sprzedawcę - Fabryka KOYO używa w oznaczeniach symbolu "C3" dla selekcjonowanych produktów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...