mesiash Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Witam,Panowie poważna sprawa, zauwazyłem że nie da sie u mnie zmieniac biegów BEZ sprzęgła (kiedyś zupełnie przypadkiem chciałem zmienić bez i nóżka jest twarda nie ma opcji zmiany biegu nawet pod silnym naciskiem). Sprawdzałem na niskich obrotach, wysokich i przy różnych predkościach. Przy wcisnietym sprzęgle wszytsko pracuje jak powinno. Wcześniejszy właściciel informował mnie, że tarcze sprzęgłowe sa nowe, bo wymieniał je powiedzmy ok 1000 km temu. Czy po upływie tych kilometrów tarcze wymagaja jakiejś ponownej regulacji, co może być przyczyną ?? Pomożecie ?? Edytowane 10 Stycznia 2013 przez mesiash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zmiana biegu beż użycia sprzęgła jest możliwa pod wpływem prawidłowej operacji manetką gazu. Czy podczas zmiany odpuszczasz gaz? Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 poczytaj o preloadingu, to nie jest młotek, tutaj trzeba techniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 (edytowane) heh spoko, słowo międzygaz, "operacje gazem" itp nie są mi obce, pod względem jazdy i zmiany biegów nie jestem laikiem ( jeżdzę już 5 rok) :) Zielony jednak jestem w zakresie zaawansowanej mechaniki, budowy skrzyni i sprzęgła, to juz dla mnie totalnie czarna magia. Stąd tez moja prośba o pomoc, Biorąc pod uwagę obiekcje z jakimi spotkałem się na forach, chciałbym mieć choćby malutkie swiateło w tym temacie ponieważ mechanicy w tych czasach, ( bez urazy mechanicy :P ) nie zawsze wymieniają to co trzeba, lub próbują naciągnąć na absurdalne rzeczy. Czy nikt nie jest w stanie pomóc mi w kwestii merytorycznej ?? Edytowane 10 Stycznia 2013 przez mesiash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 (edytowane) Mechanicznie chodzi oto.... aby przez odpowiednie operowanie manetką gazu, wyrównać prędkości obrotowe wałków skrzyni biegów tj. pośredniego i zdawczego. Oczywiście to wszystko odnosi się do danej prędkości motocykla, jako że wałek zdawczy jest sprzęgnięty z tylnym kołem. Tylko wtedy jest możliwe, by sprzęgła kłowe kół zębatych zazębiły się ze sobą bez większych zgrzytów. Edytowane 11 Stycznia 2013 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 ok ja to wszystko rozumiem, :)Dlatego też nie zadałem pytania jak zmieniać biegi bez sprzęgła, tylko dlaczego w moim motorze zrobić sie tego nie da. I nie chodzi o to, że wszyscy którzy na nim jeździli nie umieli tego zrobić, tylko jest to fizycznie niewykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ra_ Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Ale ze sprzęgłem działa? Czyli sam mechanizm zmiany biegów jest ok? Trudno się dziwić, że wszyscy podejrzewają, że nie umiesz po prostu tego wykonać. Może napisz po kolei jak to robisz... Cytuj Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 tak ze sprzęgłem działa, chodzi o to że mechanik który będzie dłubał przy tym moto powiedział, że nie da się zmieniać biegu bo jakas zębatka jest niby zepsuta, trzeba wymienić sprzęgło ( teoretycznie nowe) i cała kompletną skrzynie, koszt części 1500 pln plus 700 za wymianę, dlatego grzecznie próbuję uzyskać jakieś odpowiedzi co może być nie halo. nie szukam ludzi którzy będą mnie egzaminowali z techniki jazdy, tylko kogos kto może mnie utwierdzic w przekonaniu że mechanik wali w cHooya albo faktycznie muszę inwestować. a robi się to tak.Jedziesz powiedzmy na 3 biegu i chcesz zmienic na 4 ciagnij delikatnie dzwignie biegow w gore, ale nie za mocno, czujesz lekki opor i tak trzymaj, w tym momencie delikatnie ujmij gazu, w momencie jak obroty sie zrownaja bieg sam wskakuje bez szkody dla skrzyni. Trudniej jest z redukcja. Poczatek wyglada podobnie tylko przyciskasz dzwignie biegow w dol czujac opor podnosisz obroty, w momencie zrownania sie obrotow bieg sam wskakuje tak próbowałem - nie da się, próbowali rózni mechanicy, technicy ustawiacze i przesuwacze :) NIE da sie !! weź sobie na wstrzymanie t zachowuj sięmoderator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Możesz zdjąć pokrywę sprzęgła i zobaczyć sam wybierak. Ewentualnie masz coś nie tak ze skokiem dźwigni, może uchwyt na wałku jest nie dokręcony i nie przekłada całego ruchu wajchy na obrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 no ok czyli zgodnie ze zdaniem mechanika zmiana sprzęgła i skrzyni na inną jest nie konieczna ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Hmmm w mojej byłej padlinie zx9r też nie mogłem bez sprzęgła zmienić biegów ale przy peleniu np gumy. Podczas jazdy bez problemu obojętnie jakie obroty biegi wchodziły. Tak samo w zzr 600. Teraz mam crossa yz426 tutaj zmiana biegów bez sprzęgła to poezja wchodzą jak w masło. Wydaję mi się i z mojego doświadczenia że przekładki i tarcze nie mają nic z tym wspólnego. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ra_ Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Na razie dostałeś tylko hipotezy - teraz musiałbyś je sprawdzić. Motocykli nie da się (póki co) naprawiać zdalnie. Sprawa jest jak dla mnie nieco podejrzana, bo mówisz, że biegi ze sprzęgłem wchodzą dobrze. Przez "dobrze" rozumiem - bez zarzutu. Żadnych podejrzanych dźwięków, stuków, oporów, rwania, ślizgania sprzęgła itd. A tu mechanik według Ciebie mówi o wymianie na raz i skrzyni i sprzęgła. Jestem ciekaw jak to uargumentował. Dlatego śledzę wątek z zaciekawieniem. Rozumiem, że nie czujesz się na siłach, żeby sprawdzać wnętrzności skrzyni (ja też bym pewnie tam sam nie grzebał), ale tę dźwignię to mógłbyś już obejrzeć. Może powinieneś w takim razie jednak poszukać jakiegoś zaufanego mechanika. We Wrocławiu jest ponoć paru takich, a jednego to na pewno mogę polecić. Może ktoś z Opola też może Ci dać jakieś lokalne namiary. Cytuj Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 (edytowane) @ mesiash - Tego nie powiedziałem, po prostu zanim zacznie się grzebanie po trzewiach silnika wypadałoby zbadać temat samego wybierania biegów. Ostatni raz gdy miałem problem ze zmianą biegów problemem okazał się rozkręcony set a innym razem to co wydawało się ciężko pracującą skrzynią okazało się rdzą i wyrobioną wajchą zmiany biegów. Edytowane 11 Stycznia 2013 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Skoro sprzęgło działa, to po co je wymieniać. Tym bardziej że sprzęgło w tej sytuacji nie jest włączane. Myślę sobie że skoro przęłączanie ze sprzęgłem jest ok, a bez nie, to może problem jest w jakimś np. luzie osiowym wałka pośredniego. Spróbuj podczas jazdy wrzucić biegi, ale z klamką sprzęgła włączoną do pierwszego wyrażnego oporu (tak aby wycisk sprzęgła oparł się tylko o łożysko oporowe), w ten sposób zostanie ograniczony jakikolwiek ewentualny luz osiowy tego wałka. Jeżeli takim sposobem zmienisz biegi... masz odpowiedż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Mnie też ciekawi sprawa wymiany sprzęgła i skrzyni wg zaleceń mechanika :) I ogólnie tak jak wyżej kolega napisał.... Zaprowadź na ekspertyzę do innego mechanika, a czy na wyłączonym silniku pchając motocykl gdy wbijesz 1 bieg możesz wrzucic każdy kolejny bieg? oczywiście ciagle pchajac motocykl, bo inaczej nie wrzucisz. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.