qurim Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Mechanicznie chodzi oto.... aby przez odpowiednie operowanie manetką gazu, wyrównać prędkości obrotowe wałków skrzyni biegów tj. pośredniego i zdawczego. Blisko ale to nie to. Przy zmianie bez sprzęgła chodzi o zdjęcie obciążenia ze skrzyni biegów, wtedy bieg wejdzie. Pod obciążenie kły i sprzęgła napierają na siebie nie pozwalając zmienić biegu. A w ogóle to w czym problem? Sprzęgło nie ślizga, biegi nie wypadają to po co grzebać? Szukamy dziury w całym? Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 W odpowiedzi na pytanie - po co grzebać. Więc może i faktycznie grzebanie i rozbieranie czegoś co z założenia działa poprawnie jest bezcelowe. Nurtuje mnie jednak pytanie, dlaczego jeśli się powinno dać zmienić bieg, zrobić tego nie mogę. Kolejne pytanie nasuwające mi się od razu na myśl, to co jeśli jest tam coś zepsute i zblokuje mi się skrzynia przy szybkich przelotach ( nie wiem czy może się coś takiego stać no ale co jeśli. Wolę nie gdybać ) a jeśli chodzi o podejście mechanika,Na forach spotkałem się z przypadkami gdzie oddawano sprawny motor na same regulacje ( luzy zaworowe, czyszczenie, regulacja gaźników ), a motor odbierano z dziwnymi objawami, potem okazało się jak dobrze pamiętam, że mechanik wymienił temu gościowi gaźniki, czy powkładał mu jakies inne części tylko po to aby naciągnąc go na koszta a sobie zapewnić " przypływ gotówki". Jak się tylko trochę ogarnę, bo wczoraj dałem w palnik :flesje: , zejdę do garażu i obczaję czy da się zrobić coś z tego co radzicie. a czy na wyłączonym silniku pchając motocykl gdy wbijesz 1 bieg możesz wrzucic każdy kolejny bieg? oczywiście ciagle pchajac motocykl, bo inaczej nie wrzucisz. no więc, na wyłączonym silniku, pchając motor da się zmieniać biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 W odpowiedzi na pytanie - po co grzebać. Więc może i faktycznie grzebanie i rozbieranie czegoś co z założenia działa poprawnie jest bezcelowe. Nurtuje mnie jednak pytanie, dlaczego jeśli się powinno dać zmienić bieg, zrobić tego nie mogę. Kolejne pytanie nasuwające mi się od razu na myśl, to co jeśli jest tam coś zepsute i zblokuje mi się skrzynia przy szybkich przelotach ( nie wiem czy może się coś takiego stać no ale co jeśli. Wolę nie gdybać ) a jeśli chodzi o podejście mechanika,Na forach spotkałem się z przypadkami gdzie oddawano sprawny motor na same regulacje ( luzy zaworowe, czyszczenie, regulacja gaźników ), a motor odbierano z dziwnymi objawami, potem okazało się jak dobrze pamiętam, że mechanik wymienił temu gościowi gaźniki, czy powkładał mu jakies inne części tylko po to aby naciągnąc go na koszta a sobie zapewnić " przypływ gotówki". Jak się tylko trochę ogarnę, bo wczoraj dałem w palnik :flesje: , zejdę do garażu i obczaję czy da się zrobić coś z tego co radzicie. no więc, na wyłączonym silniku, pchając motor da się zmieniać biegi. najtrudniej doradzić jak naprawiać sprawny silnik :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 czyli nie zawracam sobie już tym głowy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Jak my mu nie doradzimy to kto ^_^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Nie ma mozliwosci zablokowania skrzyni, gdy wszystkie walki sa prawidlowo osadzone, ktorys z nich musi sie przesunac zeby do tego doszlo.Jesli chodzi o sama zmiane bez sprzegla, sprobuj zaczac od zmiany z polsprzeglem jak koledzy radza, moze to pomoze.Mimo wszystko sadze ze to ty robisz jakis blad a nie skrzynia :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 (edytowane) generalnie znalazłem nowego mechaniora, wg opinii z większości forów jeden z najlepszych z okolicy, muszę zrobić regulację luzów więc od razu poproszę żeby sprawdził tą skrzynię. Na te wakacje panuję Bałkany więc wole być pewien na 100 %. Na marginesie wspomnę jednak, że w każdym z motocykli moich znajomych biegi zmieniać się da, a u mnie nie, i na odwrót. Pozdro i dzięki za zainteresowanie. Edytowane 13 Stycznia 2013 przez mesiash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Panowie dokończę temat, W związku, że po rozpoczęci sezony naje#@ło śniegu, rozebrałem to sprzęgło, pomierzyłem spręzyny, sprawdziłem grubość tarcz, kosz, i pomiędzy ostatnią tarczą jest taki pierścień który jest wyprofilowany w jedną ze stron, prawdopodobnie on był włożony na odwrót, po złożeniu sprzęgło chodzi jak należy, no i oczywiście biegi wchodzą bez sprzęgła. temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Jaki związek miał ten pierscien z tym ze po jego przełożeniu biegi teraz wchodzą bez sprzęgła bo chyba czegos nie rozumiem :) . Pozdr. Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mesiash Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 (edytowane) Część o której mowa to wg motoristy Siedzenie, JUDDER Sprezyna. Sprężyna jedną stroną opiera się o płytkę w wyprofinowanym na niej miejscu ii wywiera nacisk na ostatni dysk. Jeśli coś ma być założone tak a nie inaczej to tak właśnie ma być. koleś który to składał wiocznie tego nie zauważył. Spręzynki z długopisu nie da się włożyć na odwrót, lecz jak mówiłem wcześniej ta jest wyprofilowana w jedną stronę, więc nie działa w dwie. Edytowane 16 Marca 2013 przez mesiash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Przepraszam za offtop, ale chcę się doedukować :) W jakim celu zmienia się biegi bez sprzęgła? Chodzi o szybszą zmianę, bez straty czasu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Przepraszam za offtop, ale chcę się doedukować :) W jakim celu zmienia się biegi bez sprzęgła? Chodzi o szybszą zmianę, bez straty czasu?To nie jest dział do edukacji. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/forum/10-szkola-jazdy-stunt-wypadki/ i czytanie polecam. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.