raaza Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Witam, coś mi motocykl ostatnio słabo jedzie, myślałem, że to gaźnik, włożyłem inny i to samo. MAx 80km/h. Powinien 100km/h.Kompresja jest 12atm, czyli podejrzanie idealnie.. Motocykl bierze olej. Przesadnie nie kopci, jest zimno, nie znam się na tyle żeby określić w 100% czy niebieski dym czy złudzenie...Olej na pewno wycieka z wałka zębatki zdawczej. W klapie (nie w karterze) jest symering, przez który wycieka..być może tylko dlatego ubywa oleju.. Ale chcę sprawdzić czy nie przez pierścienie. Te 12atm to moze dlatego ze bierze olej.. Jak sprawdzić co jest przyczyną, że niby jest dobra kompresja a moto słaby? Jak sprawdzić czy pierścienie nie przepuszczają oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 (edytowane) Zbyt wysokie ciśnienienie sprężania oznacza zwykle zużycie pierścieni uszczelniających. Związane jest to z dodatkowym doszczelnieniem pierścieni uszczelniających za pomocą oleju silnikowego przepuszczonego na nie przez pierścienie zgarniające. Gdy motocykl bierze olej to dymi na siwo. Zobacz końcówkę rury wydechowej czy nie masz mokrej z oleju. Edytowane 29 Grudnia 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Jak sprawdzić czy pierścienie nie przepuszczają oleju?Rozebrać i pomierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Rozebrać i pomierzyć. a o co rozbierać ?może łatwiej było by kupić dobry kalkulator i przeliczyć dane fabryczne prędkości max 55mph x 1,6 :biggrin: :biggrin: :biggrin:przy obecnych temperaturach bawet nowy silnik dymi :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 (edytowane) Piotr sugerujesz, że motocykl ma vmax 55mph? Wiem jak jezdził wczesniej i jak teraz..Dane fabryczne vmax to 102km/h. Te 97 to pojechał zawsze, a teraz 80 z górki..Coś jest nie tak..Końcówka wydechu cała w nagarze, ale nie jest mokra.. Zawory ustawione, koła napompowane, hamulce ok. @samonek4 pierścienie uszczelniające to to samo co uszczelniacze zaworów? Te pierścienie uszczelniajace są na tłoku czy na zaworach? e: jeśli mam walnięty ten simering/uszczelniacz wałka zdawczego na klapie i przepuszcza on olej to możliwe, ze przez to jest słabszy motocykl? Edytowane 29 Grudnia 2012 przez raaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 (edytowane) NIE. Edytowane 29 Grudnia 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 (edytowane) Na tłoku mam jakby 3 pierscienie. Dwa zbierające i jeden olejowy, złożony chyba z 3..Czyli mówisz, że ten olejowy może przepuszczać dlatego jest wysoka kompresja? aha już wiem;) Jeśli przeprowadzę próbę olejową to coś mi to da? Edytowane 29 Grudnia 2012 przez raaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 (edytowane) TAK. Edytowane 29 Grudnia 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Aha:) A jak sprawdzic co nawaliło u mnie bez rozbierania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Bez rozbierania to tylko wróżka pomoże. Pan Piotr słusznie zwrócił uwagę na obecne temperatury i osiągi silników z tym związane. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 rozbiórkę sprawnego silnika zostaw na koniec, przyczyny szukaj w zasilaniu, filtr powietrza, zapchany tłumik, nie dochodzi paliwo, wymień świecę. Skąd pewność że drugi gaźnik był poprawnie ustawiony? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Gdy motocykl bierze olej to dymi na siwo. A to jest jakaś nowość. Patrz całe życie wszyscy wkoło gadają że jak moto pali olej to dym jest niebieski a siwy/biały jak chłodziwo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Jako doświadczony użytkownik trzech sztuk TW mogę powiedzieć, że:- syf jaki nawija się na wałek zdawczy wykańcza uszczelniacze wałka: zielsko, sznurki, etc...- silnik TW jest wrażliwy - jak każdy - na stan filtra powietrza: wyjąć, umyć, nasączyć, założyć...- tak jak napisali wyżej bardziej doświadczeni Koledzy: nie rozbierać, zimno jest, więc osiągi słabsze.Przede wszystkim zalecam lekturę literatury fachowej poświeconej budowie i eksploatacji silników spalinowych - ksiązki dla zawodowek i techników z czasów sprzed reformy są najlepsze :) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puszak Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 (edytowane) próba olejowa? i już pierścionki zdiagnozujesz. ... ale jak wyżej piszą- od oleju dymi na niebiesko. Piotr... ok. kurcze nie doczytałem. Edytowane 30 Grudnia 2012 przez puszak Cytuj sprzedamhttp://tablica.pl/oferta/kawasaki-gpz-500-a2-60-km-CID5-ID1EXP7.html#41718c0277;r:;s: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 próba olejowa? i już pierścionki zdiagnozujesz. ... ale jak wyżej piszą- od oleju dymi na niebiesko. Autor tematu napisał o pomiarze ciśnienia w cylindrze podając nawet wynik 12 atm to w takim razie co Ci da próba olejowa ?Taką próbę wykonujemy tylko i wyłącznie w silniku 4T jeżeli ciśnienie jest radykalnie niższe niż przewiduje to manual i nie mamy pewności czy na spadek tego ciśnienia nie mają wpływu nieszczelne zawory.W tym przypadku zawory trzymają a jeżeli silnik bierze olej przez uszczelniacz zaworowe to można też sprawdzić bez wyjmowania silnika z ramy ale w warunkach dobrze wyposażonego warsztatu silnikowego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.