Skocz do zawartości

Jak sprawdzic pierscienie? TW125


raaza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, coś mi motocykl ostatnio słabo jedzie, myślałem, że to gaźnik, włożyłem inny i to samo. MAx 80km/h. Powinien 100km/h.

Kompresja jest 12atm, czyli podejrzanie idealnie..

 

Motocykl bierze olej. Przesadnie nie kopci, jest zimno, nie znam się na tyle żeby określić w 100% czy niebieski dym czy złudzenie...

Olej na pewno wycieka z wałka zębatki zdawczej. W klapie (nie w karterze) jest symering, przez który wycieka..być może tylko dlatego ubywa oleju..

 

Ale chcę sprawdzić czy nie przez pierścienie. Te 12atm to moze dlatego ze bierze olej..

 

Jak sprawdzić co jest przyczyną, że niby jest dobra kompresja a moto słaby?

 

Jak sprawdzić czy pierścienie nie przepuszczają oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt wysokie ciśnienienie sprężania oznacza zwykle zużycie pierścieni uszczelniających. Związane jest to z dodatkowym doszczelnieniem pierścieni uszczelniających za pomocą oleju silnikowego przepuszczonego na nie przez pierścienie zgarniające. Gdy motocykl bierze olej to dymi na siwo. Zobacz końcówkę rury wydechowej czy nie masz mokrej z oleju.

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrać i pomierzyć.

 

a o co rozbierać ?

może łatwiej było by kupić dobry kalkulator i przeliczyć dane fabryczne prędkości max 55mph x 1,6 :biggrin: :biggrin: :biggrin:

przy obecnych temperaturach bawet nowy silnik dymi :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr sugerujesz, że motocykl ma vmax 55mph? Wiem jak jezdził wczesniej i jak teraz..Dane fabryczne vmax to 102km/h. Te 97 to pojechał zawsze, a teraz 80 z górki..

Coś jest nie tak..

Końcówka wydechu cała w nagarze, ale nie jest mokra..

 

Zawory ustawione, koła napompowane, hamulce ok.

 

@samonek4 pierścienie uszczelniające to to samo co uszczelniacze zaworów? Te pierścienie uszczelniajace są na tłoku czy na zaworach?

 

 

e: jeśli mam walnięty ten simering/uszczelniacz wałka zdawczego na klapie i przepuszcza on olej to możliwe, ze przez to jest słabszy motocykl?

Edytowane przez raaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tłoku mam jakby 3 pierscienie. Dwa zbierające i jeden olejowy, złożony chyba z 3..Czyli mówisz, że ten olejowy może przepuszczać dlatego jest wysoka kompresja?

 

 

aha już wiem;)

 

Jeśli przeprowadzę próbę olejową to coś mi to da?

Edytowane przez raaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez rozbierania to tylko wróżka pomoże.

 

Pan Piotr słusznie zwrócił uwagę na obecne temperatury i osiągi silników z tym związane.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbiórkę sprawnego silnika zostaw na koniec, przyczyny szukaj w zasilaniu, filtr powietrza, zapchany tłumik, nie dochodzi paliwo, wymień świecę. Skąd pewność że drugi gaźnik był poprawnie ustawiony?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako doświadczony użytkownik trzech sztuk TW mogę powiedzieć, że:

- syf jaki nawija się na wałek zdawczy wykańcza uszczelniacze wałka: zielsko, sznurki, etc...

- silnik TW jest wrażliwy - jak każdy - na stan filtra powietrza: wyjąć, umyć, nasączyć, założyć...

- tak jak napisali wyżej bardziej doświadczeni Koledzy: nie rozbierać, zimno jest, więc osiągi słabsze.

Przede wszystkim zalecam lekturę literatury fachowej poświeconej budowie i eksploatacji silników spalinowych - ksiązki dla zawodowek i techników z czasów sprzed reformy są najlepsze :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próba olejowa? i już pierścionki zdiagnozujesz. ... ale jak wyżej piszą- od oleju dymi na niebiesko.

 

Piotr... ok. kurcze nie doczytałem.

Edytowane przez puszak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próba olejowa? i już pierścionki zdiagnozujesz. ... ale jak wyżej piszą- od oleju dymi na niebiesko.

 

Autor tematu napisał o pomiarze ciśnienia w cylindrze podając nawet wynik 12 atm to w takim razie co Ci da próba olejowa ?

Taką próbę wykonujemy tylko i wyłącznie w silniku 4T jeżeli ciśnienie jest radykalnie niższe niż przewiduje to manual i nie mamy pewności czy na spadek tego ciśnienia nie mają wpływu nieszczelne zawory.

W tym przypadku zawory trzymają a jeżeli silnik bierze olej przez uszczelniacz zaworowe to można też sprawdzić bez wyjmowania silnika z ramy ale w warunkach dobrze wyposażonego warsztatu silnikowego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...