Shinigami Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Z uwagi, że na hasło "E85" szukajka nic nie wypluła postanowiłem założyć temat :) Do piwa nie wstawiałem, bo interesuje mnie strona techniczna nie portfelowa.Plotka głosi iż na Wawelskiej 3B jest dystrybutor z niebieskim pistoletem w którym płynie ów substancja. Podobno praca na tym powoduje rdzewienie silnika ale czy są jeszcze jakieś problemy z jazdą na tym ? Na pewno coś czytałem o konieczności przesunięcia zapłonu. Z plusów doczytałem, że starsze maszyny z lat '80 radzą sobie na tym bez większych problemów.Do kawy nie zamierzam tego lać, ale pozbywam się DT80 i widzi mi się supermłotek na bazie WR360 za jakiś czas. Czy to paliwo ma prawo wprawić w ruch tego typu 2T ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Junak na denaturacie jechał, tylko że słaby był i zapalał ciężko ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 To jakieś biogówno, dla którego wymyślono gówniany system Flexifuel.Osobiście nie zaryzykowałbym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) nie wiem czy to paliwo składa się z samego etanolu ale nie wygląda na to; jakiś syf tam jeszcze jest podobno 15 benz. Sam etanol jest mniej energetyczny od benzyny wiec do uzyskania tej samej mocy trzeba go podać więcej zatem więcej będzie palił ale wcale nie jest powiedziane z będzie miał mniej mocy. Etanol ma dużo większą liczbę oktanową więc można doprężyć silnik (wzrost mocy) nie powodując spalania stukowego. Nie pamiętam jaką temperaturę spalania ma etanol ale nie większą niż benzyna dlatego od etanolu nie będą się wypalały zawory i gniazda tj przy lpg. Wtryski też nie powinny mieć pretensji. Dystrybutor akurat jest najgorszym miejscem z którego można brać etanol - on jest mocno opodatkowany. Są inne, tańsze źródła tego płynu. Dobrze było by gdyby nie było tam zbyt dużo wody. Ciężko otrzymać etanol 100% bo powyzej 95% z hakiem robi sie on higroskopijny i strasznie drogi w produkcji. Policzyliśmy kiedyś koszty jazdy na etanolu uwzględniając denaturat w hurcie i wzrost spalania wynikający z niższej energetycznosci i wyszło nam jakos 15% taniej jak benzyna. Przy obecnej cenie pb95 jeszcze sie nie opłaca. Edytowane 27 Listopada 2012 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Z uwagi, że na hasło "E85" szukajka nic nie wypluła postanowiłem założyć temat :) Do piwa nie wstawiałem, bo interesuje mnie strona techniczna nie portfelowa.Plotka głosi iż na Wawelskiej 3B jest dystrybutor z niebieskim pistoletem w którym płynie ów substancja. Podobno praca na tym powoduje rdzewienie silnika ale czy są jeszcze jakieś problemy z jazdą na tym ? Na pewno coś czytałem o konieczności przesunięcia zapłonu. Z plusów doczytałem, że starsze maszyny z lat '80 radzą sobie na tym bez większych problemów.Do kawy nie zamierzam tego lać, ale pozbywam się DT80 i widzi mi się supermłotek na bazie WR360 za jakiś czas. Czy to paliwo ma prawo wprawić w ruch tego typu 2T ? Siemka! Pomijając kwestie żródła , jakości tego paliwa i ryzyka to zasadniczo liczba oktanowa jest ściśle powiązana ze stopniem sprężania. W przypadku 85 oktan byłoby to teoretycznie ok.. 7,5. http://imageshack.us...z047custom.jpg/ Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 W dawnych czasach miałem gratis etyline 78 i 86 okt. z zapasów wojskowych za poswięcenie dla ojczyzny w czynnej służbie. Jeżdziłem Jawą 350TS. Na 86 nie było żadnych problemów a 78 mieszałem z wtedy dostępną 92 okt. z CPNu. Fakt że po przestawieniu zapłonu silnik nieco lepiej pracował ale stary dwusuw na gaźnikach wszystko połkną. Do dzisiejszych silników nie odważyłbym sie tego lać :biggrin: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Ja w instrukcji do CBF600 mam wyraźny zakaz stosowania któregoś z paliw zawierającego alkohol, tylko nie pamiętam detalicznie, którego z nich. Gdy zobaczę się z instrukcją, mogę sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Bardzo możliwe, że wysilone silniki będą zadowolone z E85, kiedyś powstał Ford Mustang Super Stallion zasilany tym cudem a całkiem niedawno Koenigsegg Agera R. Na 95'tce robi 960KM na E85-E100 (wiem, że to nie pełne 100) 1140KM. Siemka! Pomijając kwestie żródła , jakości tego paliwa i ryzyka to zasadniczo liczba oktanowa jest ściśle powiązana ze stopniem sprężania. W przypadku 85 oktan byłoby to teoretycznie ok.. 7,5. http://imageshack.us...z047custom.jpg/ 85 w nazwie tej benzyny pochodzi od procentu alkoholu a nie LO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 (edytowane) A co ze smarowaniem silnika przy używaniu alkoholu ? Z tego co wiem alkohol odtłuszcza. Mowa o 2T. Więcej oleju wlać czy jak ? Edytowane 28 Listopada 2012 przez hashman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Sprawdziłem tę instrukcję (Honda CBF600, sprężanie 11,6 : 1)Należy upewnić się, że liczba oktanowa nie niższa od zalecanej. Można używać tylko benzyny z zawartością etanolu < 10%.Zabronione jest używanie benzyny zawierającej metanol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 syf ktory osadza sie w gaznikach i wyciera nikasil (wystarczy poczytac o recall silnikow 4.0 w bwm na usa gdy to paliwo sie pojawilo ) Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 A nie chodzi tu dodatkowo o jakieś skłonności tej mikstury do samozapłonu?Jaką to w ogóle ma liczbę oktanowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 http://autonaetanol.com/index.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 No dobra, tyle reklamy. Dyskuja dotyczyła raczej tego, co w tym paliwie jest szkodliwego dla silnika (jeśli jest). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Wygląda na, że najbardziej szkodzi na aluminium (chyba, że pomyliłem z acetonem), nicasil i smary oraz problemem jest jego inne spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.