Skocz do zawartości

Paliwo E85 jazda na alkoholu.


Shinigami
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z uwagi, że na hasło "E85" szukajka nic nie wypluła postanowiłem założyć temat :) Do piwa nie wstawiałem, bo interesuje mnie strona techniczna nie portfelowa.

Plotka głosi iż na Wawelskiej 3B jest dystrybutor z niebieskim pistoletem w którym płynie ów substancja. Podobno praca na tym powoduje rdzewienie silnika ale czy są jeszcze jakieś problemy z jazdą na tym ? Na pewno coś czytałem o konieczności przesunięcia zapłonu. Z plusów doczytałem, że starsze maszyny z lat '80 radzą sobie na tym bez większych problemów.

Do kawy nie zamierzam tego lać, ale pozbywam się DT80 i widzi mi się supermłotek na bazie WR360 za jakiś czas. Czy to paliwo ma prawo wprawić w ruch tego typu 2T ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to paliwo składa się z samego etanolu ale nie wygląda na to; jakiś syf tam jeszcze jest podobno 15 benz. Sam etanol jest mniej energetyczny od benzyny wiec do uzyskania tej samej mocy trzeba go podać więcej zatem więcej będzie palił ale wcale nie jest powiedziane z będzie miał mniej mocy. Etanol ma dużo większą liczbę oktanową więc można doprężyć silnik (wzrost mocy) nie powodując spalania stukowego. Nie pamiętam jaką temperaturę spalania ma etanol ale nie większą niż benzyna dlatego od etanolu nie będą się wypalały zawory i gniazda tj przy lpg. Wtryski też nie powinny mieć pretensji.

 

Dystrybutor akurat jest najgorszym miejscem z którego można brać etanol - on jest mocno opodatkowany. Są inne, tańsze źródła tego płynu. Dobrze było by gdyby nie było tam zbyt dużo wody. Ciężko otrzymać etanol 100% bo powyzej 95% z hakiem robi sie on higroskopijny i strasznie drogi w produkcji. Policzyliśmy kiedyś koszty jazdy na etanolu uwzględniając denaturat w hurcie i wzrost spalania wynikający z niższej energetycznosci i wyszło nam jakos 15% taniej jak benzyna. Przy obecnej cenie pb95 jeszcze sie nie opłaca.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi, że na hasło "E85" szukajka nic nie wypluła postanowiłem założyć temat :) Do piwa nie wstawiałem, bo interesuje mnie strona techniczna nie portfelowa.

Plotka głosi iż na Wawelskiej 3B jest dystrybutor z niebieskim pistoletem w którym płynie ów substancja. Podobno praca na tym powoduje rdzewienie silnika ale czy są jeszcze jakieś problemy z jazdą na tym ? Na pewno coś czytałem o konieczności przesunięcia zapłonu. Z plusów doczytałem, że starsze maszyny z lat '80 radzą sobie na tym bez większych problemów.

Do kawy nie zamierzam tego lać, ale pozbywam się DT80 i widzi mi się supermłotek na bazie WR360 za jakiś czas. Czy to paliwo ma prawo wprawić w ruch tego typu 2T ?

 

 

Siemka! Pomijając kwestie żródła , jakości tego paliwa i ryzyka to zasadniczo liczba oktanowa jest ściśle powiązana ze stopniem sprężania. W przypadku 85 oktan byłoby to teoretycznie ok.. 7,5.

 

http://imageshack.us...z047custom.jpg/

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dawnych czasach miałem gratis etyline 78 i 86 okt. z zapasów wojskowych za poswięcenie dla ojczyzny w czynnej służbie. Jeżdziłem Jawą 350TS. Na 86 nie było żadnych problemów a 78 mieszałem z wtedy dostępną 92 okt. z CPNu. Fakt że po przestawieniu zapłonu silnik nieco lepiej pracował ale stary dwusuw na gaźnikach wszystko połkną. Do dzisiejszych silników nie odważyłbym sie tego lać :biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w instrukcji do CBF600 mam wyraźny zakaz stosowania któregoś z paliw zawierającego alkohol, tylko nie pamiętam detalicznie, którego z nich. Gdy zobaczę się z instrukcją, mogę sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że wysilone silniki będą zadowolone z E85, kiedyś powstał Ford Mustang Super Stallion zasilany tym cudem a całkiem niedawno Koenigsegg Agera R. Na 95'tce robi 960KM na E85-E100 (wiem, że to nie pełne 100) 1140KM.

 

Siemka! Pomijając kwestie żródła , jakości tego paliwa i ryzyka to zasadniczo liczba oktanowa jest ściśle powiązana ze stopniem sprężania. W przypadku 85 oktan byłoby to teoretycznie ok.. 7,5.

 

http://imageshack.us...z047custom.jpg/

 

85 w nazwie tej benzyny pochodzi od procentu alkoholu a nie LO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem tę instrukcję (Honda CBF600, sprężanie 11,6 : 1)

Należy upewnić się, że liczba oktanowa nie niższa od zalecanej. Można używać tylko benzyny z zawartością etanolu < 10%.

Zabronione jest używanie benzyny zawierającej metanol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...