Skocz do zawartości

Yamaha FJ 1200 - problem z chłodzeniem


Gość aerialsky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

qurim nie strasz bo dziwne pytania generują dziwne odpowiedzi a za oknem pada śnieg.

Nawet jak będą to niesamowite teorie ale na temat tego motocykla i tego tematu to nikt nie zabroni Wam pisać. Oby tylko temat ominęło kilku forumowych trolli.

Osobiście mam na temat tego modelu i jego poprzednika bardzo dobre zdanie mimo,że wyprodukowany w fabryce pianin :biggrin: mimo problemów z dolnym mocowaniem tylnego amortyzatora o które należy bardzo dbać albo doinwestować bo druciarnia w tym miejscu się totalnie nie opłaci.

Silnik jest wyjątkowo idioto odporny i potrafi dużo wybaczyć a prawidłowo eksploatowany wytrzymuje kilkaset tysięcy kilometrów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że ty tego nie rozumiesz nie znaczy że jest bez sensu .Oj chyba jeszcze wiele rzeczy cię zdziwi.Jeśli nie widzisz zawiązku pomiędzy grzaniem się sprzętu a doborem świec o właściwej wartości cieplnej sugeruje uzupełnić luki w edukacji a cwaniakowanie zostawić na kogoś innego. .

Olej w głowie sobie uzupełnij...

mylisz kompletnie sprawy ,..synku.Dyskusja z tobą na ten temat mija sie z celem .

PS.to cb 250 to jakis żart jak rozumiem ?

 

to nie miejsce na żarty teraz czas na urlop

MODERATOR

Dziekuję Moderatorowi za wywalenie synka na urlop :)

 

 

Wracając do adremu (jak mawiał mój profesor), to ja obstawiam to co Piotr i Adam, oraz kilku młodszych kolegów - zbyt uboga mieszanka. Inna sprawa, że nie znamy temperatury oleju, który normalnie ma ponad 100 stopni. Zwróćcie proszę uwagę na fakt, że FJ to kawał silnika o ogromnej powierzchni radiacyjnej, więc subiektywne odczucie może być niepokojące (grzeje się zbyt mocno) mimo, że silnik pracuje normalnie.

Jednak fakt rosnących obrotów wolnych mocno zastanawia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silnika rozgrzewają się naprawdę mocno dlatego pomiędzy głowicą a baterią gaźników producent zastosował przesłonę termiczną, którą czasami niektórzy właściciele usuwają. Właśnie jej brak może być powodem wzrastania obrotów z powodu niekontrolowanego wzbogacania mieszanki oparami gorącej benzyny z komór pływakowych.

Drugim i bardzo poważnym problemem związanym i jej brakiem jest szybkie twardnienie kolektorów dolotowych i ich pękanie od drgań a to z kolei prowadzi do zasysania "fałszywego powietrza".

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, zdanie o FJ mam podobnie do p.Piotra. Sam mam do czynienia z kolegi FJ11 od kilku sezonu, przez ostatni rok moto przechodzi renowację. FJ to mocne sprzęty, trwałe i odporne. A że generują temperaturę to drobiazg, i tak są fajne. Wspomnianą osłonę widać na poniższym foto FJ11 którą reanimuję. Dolne mocowanie amorka oczywiście w d.... . Na szczęście są to zwykłe tulejki. W tym egzemplarzu także łożyska wahacza były skatowane, skończyło się na kupnie używanego wahacza z małego przebiegu i z pięknymi łożyskami. Wraz z tuleją, co komplet to komplet.

 

https://picasaweb.google.com/113681550238652257406/FJ1100Szyja#5681435195281895042

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, zdanie o FJ mam podobnie do p.Piotra. Sam mam do czynienia z kolegi FJ11 od kilku sezonu, przez ostatni rok moto przechodzi renowację. FJ to mocne sprzęty, trwałe i odporne. A że generują temperaturę to drobiazg, i tak są fajne. Wspomnianą osłonę widać na poniższym foto FJ11 którą reanimuję. Dolne mocowanie amorka oczywiście w d.... . Na szczęście są to zwykłe tulejki. W tym egzemplarzu także łożyska wahacza były skatowane, skończyło się na kupnie używanego wahacza z małego przebiegu i z pięknymi łożyskami. Wraz z tuleją, co komplet to komplet.

 

https://picasaweb.go...435195281895042

Ze zdjęć widać kawał dobrej roboty. Jeżeli w dźwigniach masz tulejki tzn. że ktoś już tam był bo powinny być łożyska igłowe ale tuleje z brązu fosforowego też dadzą radę oby tylko były ciasno spasowane i miały smarowniczki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak zabierałem moto od mechanika, to dostałem od niego "wskazówkę", żeby pojeździć na niej jeszcze rok i później ją sprzedać bo: "pojawił się biały nalot". Domyślacie się może o co mogło mu chodzić? Niestety nie mam z nim już kontaktu. Zapytałem się o to tajemnicze "białe coś" drugiego mechanika, to stwierdził, że nie ma pojęcia o co mogło mu chodzić (stwierdził, że mógłby się pojawić biały nalot na silniku, ale pod warunkiem, że jest on chłodzony cieczą, a FJ jest chłodzona powietrzem)

 

Nie pamietam czy silnik FJ ma okienko na olej, ale jesli tak to mogl to byc bialy nalot na nim - emulsja wodna, ktora usunie jedno dobre

przeciagniecie silnika po obrotach.

FJ miala jedna powazna wade - slabe sprzegla klowe dwojki i szybkie ich zuzycie - reszta byla dobra a ta wade usunieto w ciagu produkcji

modelu 1.1.

Poza tym jest to swietny motocykl, biorac oczywiscie pod uwage wiek i problemy zuzycia, oraz niekumatych wlascicieli o czym pisal Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mówiąc o białym nalocie miał na myśli zapewnie nalot na okienku do sprawdzania poziomu oleju , wskazuje to na fakt przegrzania silnika ( oleju) który to olej powoduje takie zmiejszenie przejżystości szkła okienka . Generalnie jest to wina pałowania sprzeta przez uzytkownika , silniki chłodzone powietrzem są dość czułe na słabe lub nie wystaczające chłodzenie inaczej mówiąc nie nadaja się specjalnie do pałowania szczególnie w warunkach gdzie nie ma ruchu powietrza ( garaż) , pożniejszymi objawami takiej sytuacji są przede wszystkim wycieki spod podstawy cylindrów ,przystarcia na gładzi cylindrów itp objawy niedostatecznego smarowania ( przegrzany olej traci swoje właściwości i dochodzi do zerwania tzw filmu olejowego na gladzi cylindrów), osobiście uważam że silniki te są wyjątkowo idioto - odporne pod warunkiem dbania o właściwy olej ( 15w i 20w) jego wymianę i uzytkowanie motocykla do jeżdzenia a nie pałowania na placu , u ciebie zacząlbym od rzeczy dość prostej od pomiaru stopnia kompresji w silniku .....

 

Raczej ciśnienia w cylindrach

Moderator

Edytowane przez Piotr Dudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) pod warunkiem dbania o właściwy olej ( 15w i 20w) (...)

???

Raczej ważniejsza jest klasa lepkości dynamicznej niż statycznej.

Oleje 15W i 20W to żadna rewelacja - są na zimno gęste, więc długo po rozruchu nie tworzą mgły smarującej gładzie cylindrowe i krzywki wałków rozrządu.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ważna jest liczba cieplna , im wyżej tym lepiej , do takiego silnika 15w50 to w sam raz , ponadto każdy silnik a szczególnie tego typu powinien przed jazdą być rozgrzany to zapewnia bezproblemowe użytkowanie takiej maszyny , osobiście nie wyobrażam sobie jazdy motocyklem na ssaniu to totalna głupota , nie zgadzam się iż oleje tzw gęste ( 15w i a szczegolnie 20w ) nie tworza mgły ( filmu) olejowego na gładziach i krzywkach wałków ... gdyby tak było producenci np BMW lub HD nie zalecali by do swoich maszyn tego typu oleju , we wszystkich takich maszynach producent jednakże wyrażnie zaznacza aby przed jazdą motocyklem doprowadzic go do temperatury pracy ... zbyt duża dawka paliwa ( przy ssaniu ) zmywa powstały tzw film ( mgłę ) olejowy z współpracujących części dlatgo też istotne jest jak najszybsze doprowadzenie silnika do teperatury pracy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wybaczą, że się wtrącę ale może spotkajcie się po środku z 10W50 lub nawet 10W60. Na zimno rzadki a na gorąco nie "rozrywa" się wiec spełnia zalecane 20W50 i wszyscy są szczęśliwi :)

 

Tylko co to jest liczba cieplna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wybaczą, że się wtrącę ale może spotkajcie się po środku z 10W50 lub nawet 10W60. Na zimno rzadki a na gorąco nie "rozrywa" się wiec spełnia zalecane 20W50 i wszyscy są szczęśliwi :)

 

Tylko co to jest liczba cieplna ?

 

chodzi o liczbę Reynoldsa

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czytając 3 ostatnie posty z poprzedniej strony zastanawiam się czy jest sens ciągnięcia tego tematu dalej....bo zaczyna się pisanie głupot.

Jeszcze niech to jakiś młody adept mechaniki przeczyta zacznie rozpowszechniać i dopiero się narobi.

Miejcie litość!

WSZYSTKO zostało chyba już dokładnie wyjasnione.

Jezeli ktoś chce pisać własne wywody i przemyślenia na temat zerwanych filmów olejowych itp. to niech bloga o oleju założy!

Serwis Motocyklowy Krosno

Pużaka 22

609248264

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...