Piotr Dudek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 qurim nie strasz bo dziwne pytania generują dziwne odpowiedzi a za oknem pada śnieg.Nawet jak będą to niesamowite teorie ale na temat tego motocykla i tego tematu to nikt nie zabroni Wam pisać. Oby tylko temat ominęło kilku forumowych trolli.Osobiście mam na temat tego modelu i jego poprzednika bardzo dobre zdanie mimo,że wyprodukowany w fabryce pianin :biggrin: mimo problemów z dolnym mocowaniem tylnego amortyzatora o które należy bardzo dbać albo doinwestować bo druciarnia w tym miejscu się totalnie nie opłaci.Silnik jest wyjątkowo idioto odporny i potrafi dużo wybaczyć a prawidłowo eksploatowany wytrzymuje kilkaset tysięcy kilometrów. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 to że ty tego nie rozumiesz nie znaczy że jest bez sensu .Oj chyba jeszcze wiele rzeczy cię zdziwi.Jeśli nie widzisz zawiązku pomiędzy grzaniem się sprzętu a doborem świec o właściwej wartości cieplnej sugeruje uzupełnić luki w edukacji a cwaniakowanie zostawić na kogoś innego. .Olej w głowie sobie uzupełnij...mylisz kompletnie sprawy ,..synku.Dyskusja z tobą na ten temat mija sie z celem .PS.to cb 250 to jakis żart jak rozumiem ? to nie miejsce na żarty teraz czas na urlopMODERATORDziekuję Moderatorowi za wywalenie synka na urlop :) Wracając do adremu (jak mawiał mój profesor), to ja obstawiam to co Piotr i Adam, oraz kilku młodszych kolegów - zbyt uboga mieszanka. Inna sprawa, że nie znamy temperatury oleju, który normalnie ma ponad 100 stopni. Zwróćcie proszę uwagę na fakt, że FJ to kawał silnika o ogromnej powierzchni radiacyjnej, więc subiektywne odczucie może być niepokojące (grzeje się zbyt mocno) mimo, że silnik pracuje normalnie.Jednak fakt rosnących obrotów wolnych mocno zastanawia. kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Te silnika rozgrzewają się naprawdę mocno dlatego pomiędzy głowicą a baterią gaźników producent zastosował przesłonę termiczną, którą czasami niektórzy właściciele usuwają. Właśnie jej brak może być powodem wzrastania obrotów z powodu niekontrolowanego wzbogacania mieszanki oparami gorącej benzyny z komór pływakowych.Drugim i bardzo poważnym problemem związanym i jej brakiem jest szybkie twardnienie kolektorów dolotowych i ich pękanie od drgań a to z kolei prowadzi do zasysania "fałszywego powietrza". Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ano, zdanie o FJ mam podobnie do p.Piotra. Sam mam do czynienia z kolegi FJ11 od kilku sezonu, przez ostatni rok moto przechodzi renowację. FJ to mocne sprzęty, trwałe i odporne. A że generują temperaturę to drobiazg, i tak są fajne. Wspomnianą osłonę widać na poniższym foto FJ11 którą reanimuję. Dolne mocowanie amorka oczywiście w d.... . Na szczęście są to zwykłe tulejki. W tym egzemplarzu także łożyska wahacza były skatowane, skończyło się na kupnie używanego wahacza z małego przebiegu i z pięknymi łożyskami. Wraz z tuleją, co komplet to komplet. https://picasaweb.google.com/113681550238652257406/FJ1100Szyja#5681435195281895042 MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ano, zdanie o FJ mam podobnie do p.Piotra. Sam mam do czynienia z kolegi FJ11 od kilku sezonu, przez ostatni rok moto przechodzi renowację. FJ to mocne sprzęty, trwałe i odporne. A że generują temperaturę to drobiazg, i tak są fajne. Wspomnianą osłonę widać na poniższym foto FJ11 którą reanimuję. Dolne mocowanie amorka oczywiście w d.... . Na szczęście są to zwykłe tulejki. W tym egzemplarzu także łożyska wahacza były skatowane, skończyło się na kupnie używanego wahacza z małego przebiegu i z pięknymi łożyskami. Wraz z tuleją, co komplet to komplet. https://picasaweb.go...435195281895042Ze zdjęć widać kawał dobrej roboty. Jeżeli w dźwigniach masz tulejki tzn. że ktoś już tam był bo powinny być łożyska igłowe ale tuleje z brązu fosforowego też dadzą radę oby tylko były ciasno spasowane i miały smarowniczki. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Ostatnio jak zabierałem moto od mechanika, to dostałem od niego "wskazówkę", żeby pojeździć na niej jeszcze rok i później ją sprzedać bo: "pojawił się biały nalot". Domyślacie się może o co mogło mu chodzić? Niestety nie mam z nim już kontaktu. Zapytałem się o to tajemnicze "białe coś" drugiego mechanika, to stwierdził, że nie ma pojęcia o co mogło mu chodzić (stwierdził, że mógłby się pojawić biały nalot na silniku, ale pod warunkiem, że jest on chłodzony cieczą, a FJ jest chłodzona powietrzem) Nie pamietam czy silnik FJ ma okienko na olej, ale jesli tak to mogl to byc bialy nalot na nim - emulsja wodna, ktora usunie jedno dobreprzeciagniecie silnika po obrotach.FJ miala jedna powazna wade - slabe sprzegla klowe dwojki i szybkie ich zuzycie - reszta byla dobra a ta wade usunieto w ciagu produkcjimodelu 1.1.Poza tym jest to swietny motocykl, biorac oczywiscie pod uwage wiek i problemy zuzycia, oraz niekumatych wlascicieli o czym pisal Piotrek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Mechanik mówiąc o białym nalocie miał na myśli zapewnie nalot na okienku do sprawdzania poziomu oleju , wskazuje to na fakt przegrzania silnika ( oleju) który to olej powoduje takie zmiejszenie przejżystości szkła okienka . Generalnie jest to wina pałowania sprzeta przez uzytkownika , silniki chłodzone powietrzem są dość czułe na słabe lub nie wystaczające chłodzenie inaczej mówiąc nie nadaja się specjalnie do pałowania szczególnie w warunkach gdzie nie ma ruchu powietrza ( garaż) , pożniejszymi objawami takiej sytuacji są przede wszystkim wycieki spod podstawy cylindrów ,przystarcia na gładzi cylindrów itp objawy niedostatecznego smarowania ( przegrzany olej traci swoje właściwości i dochodzi do zerwania tzw filmu olejowego na gladzi cylindrów), osobiście uważam że silniki te są wyjątkowo idioto - odporne pod warunkiem dbania o właściwy olej ( 15w i 20w) jego wymianę i uzytkowanie motocykla do jeżdzenia a nie pałowania na placu , u ciebie zacząlbym od rzeczy dość prostej od pomiaru stopnia kompresji w silniku ..... Raczej ciśnienia w cylindrachModerator Edytowane 8 Grudnia 2012 przez Piotr Dudek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (...) pod warunkiem dbania o właściwy olej ( 15w i 20w) (...)???Raczej ważniejsza jest klasa lepkości dynamicznej niż statycznej.Oleje 15W i 20W to żadna rewelacja - są na zimno gęste, więc długo po rozruchu nie tworzą mgły smarującej gładzie cylindrowe i krzywki wałków rozrządu. kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Generalnie ważna jest liczba cieplna , im wyżej tym lepiej , do takiego silnika 15w50 to w sam raz , ponadto każdy silnik a szczególnie tego typu powinien przed jazdą być rozgrzany to zapewnia bezproblemowe użytkowanie takiej maszyny , osobiście nie wyobrażam sobie jazdy motocyklem na ssaniu to totalna głupota , nie zgadzam się iż oleje tzw gęste ( 15w i a szczegolnie 20w ) nie tworza mgły ( filmu) olejowego na gładziach i krzywkach wałków ... gdyby tak było producenci np BMW lub HD nie zalecali by do swoich maszyn tego typu oleju , we wszystkich takich maszynach producent jednakże wyrażnie zaznacza aby przed jazdą motocyklem doprowadzic go do temperatury pracy ... zbyt duża dawka paliwa ( przy ssaniu ) zmywa powstały tzw film ( mgłę ) olejowy z współpracujących części dlatgo też istotne jest jak najszybsze doprowadzenie silnika do teperatury pracy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Panowie wybaczą, że się wtrącę ale może spotkajcie się po środku z 10W50 lub nawet 10W60. Na zimno rzadki a na gorąco nie "rozrywa" się wiec spełnia zalecane 20W50 i wszyscy są szczęśliwi :) Tylko co to jest liczba cieplna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Panowie wybaczą, że się wtrącę ale może spotkajcie się po środku z 10W50 lub nawet 10W60. Na zimno rzadki a na gorąco nie "rozrywa" się wiec spełnia zalecane 20W50 i wszyscy są szczęśliwi :) Tylko co to jest liczba cieplna ? chodzi o liczbę Reynoldsa Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slash Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Panowie czytając 3 ostatnie posty z poprzedniej strony zastanawiam się czy jest sens ciągnięcia tego tematu dalej....bo zaczyna się pisanie głupot.Jeszcze niech to jakiś młody adept mechaniki przeczyta zacznie rozpowszechniać i dopiero się narobi.Miejcie litość!WSZYSTKO zostało chyba już dokładnie wyjasnione.Jezeli ktoś chce pisać własne wywody i przemyślenia na temat zerwanych filmów olejowych itp. to niech bloga o oleju założy! Serwis Motocyklowy KrosnoPużaka 22609248264 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 I to jest prawda - zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi