Skocz do zawartości

Enduro/cross do 20 tys zł


Rekomendowane odpowiedzi

a jak z moca? jakies załamania, gdzies się dusi, nierówno przyspiesza? jeżeli chodzi normalnie to nie ma co się przejmować, jak trochę pojeździsz możesz obejrzeć swiece. Jak dysz nie zmieniales z oryginalu tylko sam wydech to będzie zbyt ubogo. Możesz wlozyc glowna jeden rozmiar wieksza, oryginal z tego co pamiętam 180 to wloz 182 lub 185. Do wymiany glownej nie trzeba wyjmować ani przekrecac gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za porady :) z moca wszystko ok, nie dusi sie równo przyspiesza i ogolnie ma powera niezłego, mi to strzelanie się podoba tylko właśnie wyczytałem tak jak Kris pisze że może być mieszanka uboga, co do gaźnika to właśnie nie wiem czy ktoś coś tam grzebał bo już kupiłem z acrapem. Można gdzieś na internecie dostać te dysze ?? lukałem na allegro ale tam nic nie widze. Zawory były sprawdzane świeca wymieniona, wydech napewno nie dostaje lewego powietrza bo jest praktycznie nowy, więc zostaje tylko gaźnik. Ogolnie bym to zostawił jak jest bo moto sprawuje się świetnie więc po co ruszać, ale z tego co piszą na necie zbyt uboga mieszanka nie jest za zdrowa dla silnika, choć ja tego troche nie czaje bo skoro strzela to wygląda jakby nie spalał całego paliwa i reszta dopalała się w wydechu no ale ja tam sie nie znam. Te dysze chętnie zamuwie tylko nie wiem gdzie je dostać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Panowie :D tak to znowu Ja :D..... jestem po kolejnym urlopie 13 mth zrobiłem tym razem, moto sprawuję się zajebiscie 4,5,6 bieg to tam jest chyba tylko dla zasady :) ale kolejne pytania mam do was :)

Sprawe ze szczelaniem z tumika rozwiązałem, kombinacje z dyszami nie wiele pomogły, okazało się że najlepszy efekt przyniosła regulacja iglicy. Jak zwykle pod koniec urlopu mi coś wyskoczyło i tym razem poszła mi uszczelka w prawej ladze i wylało olej, na szybko dałem moto do serwisu gdzie mi wymienili olej w lagach i uszczelki, z tym że po serwisie zawias pracował gorzej, powiedziałbym że nawet dużo gorzej. Wieczorkiem jeszcze przed wyjazdem zaczołem bawic się ustawieniami przednich amorków i okazało się że wszystko jest rozregulowane i nie tak jak powinno być, wiec poustawiałem to sam tylko troche się zamotałem bo mam serwisówke od ktma i mam serwisówke osobną od amora to jest WP 4860 MXMA i tak np :

Rebound damping

serwisówka ktma

Comfort - 24 clicks

Standard - 22 clicks

Sport - 22 clicks

Serwisówka WP

Comfort - 20 clicks

standard -14 clicks

hard - 10 clicks

 

Compresion Damping są takie same różnice w obu serwisówkach, spring preload ustawiłem na 4 obroty. Ustawiłem pod serwisówke ktma ale juz nie miałem okazji przetestować ale w miejscu było czuć że zawias pracuje lepiej, bo po wymianie tego oleju to wcześniej dobijałem go w miejscu prawie do końca co mi się wydaje że był mocno za mięki, tak samo podczas jazdy, jazda po dziurach przypominała jazde starą wska :D Dzisiaj jeszcze drzwoniłem do serwisu zeby sie zapytać jakiej gęstości olej wlali i koleś powiedział mi że 5w że taki polecali na forum itd. Co o tym myślicie ? nie za rzadki ?? Kolejna sprawa serwisant ( a to spoko koleś naprawde i widać że zna się na rzeczy ) powiedział mi że mam lekki luz na główce ramy, prawie nie wyczuwalny ale że jest. Ja sam sprawdzałem w domu ale nic tam nie znalazłem. No ale pewnie wymienie łożyska główki tylko chce to zamówić w uk bo ceny w pl mnie powalają

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Pyramid-Parts-Steering-Head-Bearings-Seals-for-KTM-EXC-530-10-11-/290922924913?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item43bc5b8b71

 

to są te łożyska ?? I co myśłicie o tym oleju w lagach 5w? bo mi na tym jeździło się fatalnie no ale zawias nie był w ogóle ustawiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,daj sobie spokój.Taki luz to kazdy z nas pewnie ma :rolleyes: .Masz bardzo zdrową maszynke,co sadze po filmikach,jezdzij i sie ciesz jazdą.Niema co tak na siłe naprawiac KTM-a :banghead: Co do ustawień zawiasu,to ja dałbym wszystko na połowe,i od tego w razie potrzeb(terenu)dopiero zaczołbym kręcić.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam ma rocznik z gaźnikiem, a więc jest to piec exc450 z innym zawiasem. Cała różnica w serwisie to 350zł(o ile jest zamiennik zestawu naprawczego) zamiast 30zł w ktmie jak padnie kiwaczka i gorszy, w zasadzie zerowy dostęp do uzywanych częsci nie licząc silnika.

 

Istnieje tez ponoc rr525 , gdzies czytałem ze jest szybsze od kata 525

 

Wychodzi tez na to ze nawet w 2009r beta montowala dalej rfsa http://www.motocykl-online.pl/testy/beta-450-rr

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Model na gazniku.Napiszę tak.Co do poprzednika czyli exc 520 01r,Beta wg mojej opinii ma dużo lepsze zawiasy,jest węższa w talii,prowadzi sie bardziej jak rower.Rama duzo grubsza i gęsciej poprowadzona.Silnik jak to 450 troszku dla mnie za słaby z dołu do 520,natomiast góra obrotów lepsza.Nieraz z 3-4 biegu zeby wziasć przeszkode na jednym kole w 520 starczył ruch manetką i lekkie szarpnięcie,tu natomiast trzeba pomóc sobie sprzęgłem.De facto moto jest na sprzedaz,gdyz jeżdzę totalnie sam i juz zaczyna mnie to wkur...... .Jak ekipa sie powiększy to celowałbym w RR525,lub Swieżego Gasa 300(moje marzenie :rolleyes: ).Na pewno Beta niejest nic gorsza od Ktma,a pewne rozwiązania ma wg mnie lepsze.Serwis jak kazdy Exc 4T,przy nadwoziu narazie nic nie musiałem robic(zero luzów)itp,ale wszystko jest dostępne w normalnych cenach.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie, przeczytałem kilka artykułów, tematów na forum , pooglądałem kilka filmików na yt tak żeby nie pleść więcej bzdur i nie zamęczać was głupimi pytaniami :) Doszedłem do wniosku że dalej źle ustawiłem ten zawias. Dalej mam mega mętlik z tym choć coś już zaczynam mniej więcej rozumieć. A więc tak - jeżdzę raczej po twardym terenie, kamienie podjazdy korzenie ogólnie las góry, tak jak pisałem wcześniej po ostatnim serwisie jeździło mi sie do bani więc sam to poprzestawiałem na twarde ustawienia co jest raczej moim błędem, więc musze się za to zabrać jeszcze raz. Wiem że nikt mi nie powie jak to ustawić itd bo doskonale rozumiem że musze to ustawić pod siebie i sam, chodzi mi tylko żeby ktoś mi powiedział czy dobrze to rozumiem :)

Zacznijmy więc od przedniego zawiasu bo tył musze najpierw sprawdzic czy sprężyna jest dobrze dobrana do mojej wagi więc tył omine póki co a za 4 tyg będe w pl to się zorientuje w temacie

A więc tak od początku

* ustawienia lag - w chwili obecnej mam lagi maxymalnie wypuszczone , z tego co czytałem to takie ustawienie jest dobre na miękie nawierzchnie i szybsze odcinki, mnie z kolei interesują bardziej podjazdy twardsza nawierzchnia kręte ale wolniejsze trasy. Rozumiem że powinienem opuścić lekko półki tak ?? ( i ile mniej więcej mm ?? )

* Spring preload - serwisówka podaje by wykręcić maxymalnie w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara ( i nie wiem czy to nie bład ?? ) następnie 2 obroty w prawo comfort , 2 obroty w prawo standard ( dziwne ale jest to samo ) 4 obroty w prawo sport, ja ustawiłem 4 obroty i myśle że to błąd .

Np. ten artykuł podaje by całkiem wykrecić i zostawić

http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawieszen,w,motocyklu,9267.html

Choć tym artykułem się nie sugeruje bo ma kilka błedów. Myśle że ustawie to na 2 obroty

* Rebund Damping - powrotny ruch po ugięciu, rozumiem że w moim przypadku gdy smigam więcej po twardym i kamienistym to powinno być ustawione na szybką prace bo amor będzie szybciej pracował na kamieniach itd. Serwisuwka ktma podaje 24 kliki 22 i 22 co też mi do niczego :/ ja mam tam 34 kliki jak bym miał ustawić w połowie jak radził Pablo to wychodzi na 17 klików jako że amorek powinien pracować szybciej zakładam + 2 kliki czyli klików 19 , w porównaniu do serwisówki WP gdzie jest podane 20 ,14, 10 to ustawienia były by miękkie ( dodam że miałem to wykręcone na 34 kliki )

* Compresion Damping - Tego jeszcze nie sprawdzałęm ale na mój rozum to powinno być chyba ustawione mniej więcej jak rebund bo oba te ustawienia odpowiadają za jeden cykl ruchu ugięcie i powrót, nie wiem może się myle

 

Sorry że was tak męcze, wiem że aby dobrze wyregulować zawias trzeba masy czasu prub i korekt, ale przedewszystkim trzeba to zrozumieć więc dlatego was pytam czy ja to dobrze rozkminiłem czy już całkiem się w tym pogubiłem :D Problem w tym że ja nie mam czasu bo wpadając na kilka dni do pl mam czas by latać i robić trasy a nie siedzieć w garażu i prubować setek ustawień. Więc może ktos mniej więcej mi powie czy dobrze to rozumiem itd

 

Dodaje krutki filmik mniej więcej byście mogli zobaczyć po jakich terenach smigam ( jakość do bani po skonwertowaniu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...