samolot Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Skąd wziąć literaturę potrzebną do naprawy Cordoby 1.4 16V z 2003r. Mam co prawda książkę "sam naprawiam Cordobę" ale to marna pomoc, gdyż omówione są tam tylko bardzo proste naprawy (banalne naprawy). W internecie też tylko skany z książek dla początkujących majsterkowiczów.Chce wymienić sprzęgło w swoim samochodzie. Co prawda wiem co nieco ale wolałbym poczytać, żeby nie spotkały mnie niespodzianki i aby naprawa poszła szybko i sprawnie.Nie jestem laikiem. Wymieniłem już w swoim samochodzie: tarcze, klocki, szczeki, linki hamulca, rozrząd, cewki, świece, amortyzatory, poduszki , łączniki stabilizatora, wiec myślę, że wymiana sprzęgła też jest na miarę moich możliwości. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 http://chomikuj.pl/piteR-ek/sam+naprawiam+i+inne/Haynes-Service-Seat-Ibiza-Cordoba-93-99-6KV/Haynes+Service+and+Repair+Manual+*5bSEAT+IBIZA+AND+CORDOBA*5d,635855064.pdf nic lepszego niż książki haynesa nie znalazłem do tej pory,a wymiana sprzęgła to naprawde gówniana robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Ten link co zapodałeś to do starszej wersji Cordoby. A starsze wersje cordoby nie miały silnika 1.4 16v, poza tym te samochody mocno się różnią budową a zatem i naprawą. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 A może od vw polo coś znajdziesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 jeżeli te wszystkie czynności wykonałeś sam, to ze sprzęgłem sobie poradzisznajlepiej będzie jak weźmiesz sobie kogoś do pomocy, bo trzeba wyrzucić skrzynie, a lekka nie jestjeśli w tej książce "sam naprawiam" nie jest opisane jak to trzeba zrobić, to na pewno jest jakiś schemat lub rysunek skrzyni i sprzęgła,a to już dużo, zresztą poczytaj w necie, jest sporo fotorelacji z napraw grupy VAGjeśli chodzi o silnik to nie ma znaczenia czy to jest 1.4 16V czy 1.4 8V czy też 1.6 czy 1.8zasada jest ta sama, żeby wymienić sprzęgło trzeba rozpiąć skrzynie, półosieroboty sporo, a sama wymiana tarczy, docisku czy łożyska to już chwilaprzy pierwszym podejściu potrzebujesz kanał, dzień czasu i dobre klucze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Potwierdzam, jako początkujący majsterkowicz w aucie, że książki typu "Sam naprawiam" są do d..... . Mam dwie do swojego Golfa, jedna typowo Golf a druga Golf + Vento. Na ten przykład, chciałem sprawdzić czy mam korek sustowy oleju z silnika czy trzeba odssysać. W indexie jest dział "Wymiana oleju". Zaglądam na tą stronę a tam....... Olej należy wymieniać co ileś tam km, taki lub inny rodzaj oleju.... :banghead: Nie wspominając o skrzyniach biegów, jest ich sporo rodzajów, kilka opisanych, rysunki, schematy, ale mojej skrzyni tam nie ma w ogóle. To samo dotyczy mechanizmu zmiany na linki, a mam z nim problem. Nawet nie wiem jak zamówić części do mechanizmu skoro rysunku nie mam to nie wiem jak coś tam się nazywa. A nie pójdę do sklepu żeby powiedzieć "potrzebuję takie coś z takim czymś, tylko że bez tego i tutaj ma być dziurka" bo mnie zabiją śmiechem. Z wyjęciem skrzyni nie będzie łatwo pod względem fizycznym. Skrzynia jest mało poręczna i ciężka. A z narzędzi to raczej normalne wyposażenie średnio-zaawansowanego mechanika. Klucze nietypowe 15,16, 18. Dobre kute imbusy i torx`y. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Potwierdzam, jako początkujący majsterkowicz w aucie, że książki typu "Sam naprawiam" są do d..... . Mam dwie do swojego Golfa, jedna typowo Golf a druga Golf + Vento. Na ten przykład, chciałem sprawdzić czy mam korek sustowy oleju z silnika czy trzeba odssysać. W indexie jest dział "Wymiana oleju". Zaglądam na tą stronę a tam....... Olej należy wymieniać co ileś tam km, taki lub inny rodzaj oleju.... :banghead: Nie wspominając o skrzyniach biegów, jest ich sporo rodzajów, kilka opisanych, rysunki, schematy, ale mojej skrzyni tam nie ma w ogóle. To samo dotyczy mechanizmu zmiany na linki, a mam z nim problem. Nawet nie wiem jak zamówić części do mechanizmu skoro rysunku nie mam to nie wiem jak coś tam się nazywa. A nie pójdę do sklepu żeby powiedzieć "potrzebuję takie coś z takim czymś, tylko że bez tego i tutaj ma być dziurka" bo mnie zabiją śmiechem. Z wyjęciem skrzyni nie będzie łatwo pod względem fizycznym. Skrzynia jest mało poręczna i ciężka. A z narzędzi to raczej normalne wyposażenie średnio-zaawansowanego mechanika. Klucze nietypowe 15,16, 18. Dobre kute imbusy i torx`y. Chodzi Ci może o mechanizm zmiany biegów? wybierak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 (edytowane) Bonhart dobrze gada, wole 100 razy zapłacić za wymianę warsztatowi niż sam targać się ze skrzynią. Dwa razy spróbowałem i więcej nie chce.A też laikiem nie jestem. Edytowane 10 Listopada 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Kanał mam, klucze też, pomocników również. W polonezie wymieniałem sprzęgło - poszło bardzo łatwo (miałem dwóch pomocników). Znajomy mówił mi, że sam jeden bez niczyjej pomocy w swoim kanale wymienił sprzęgło w polonezie. Skrzynia od tego samochodu nie jest ciężka, a facet miał doświadczenie, także wierze w to co mówi. U mnie skrzynia nie powinna być cięższa. Co do warsztatów to nie mam do nich zaufania. Niefachowość i niska jakość usług w nich panuje. Nawet jakby mi dopłacali 10zł za wymianę sprzęgła to bym się nie zdecydował - za dużo widziałem mechaników-magików-chałturników. :biggrin: Qurim, jak żeś się facet uchował, majstrując przy motocyklu a nie dotykając aut. Rozumiem, że nie miałeś własnego ale zawsze jest ojciec, brat, dziadek, kolega itd. Mechanika samochodowa bardzo podobna jest do tej motocyklowej - z tym,że w autach jest gorsze dojście do elementów i bardziej skomplikowana budowa. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 A tak jakoś się uchowałem. Od zawsze na moto, prawko na auto zrobiłem w tym roku dopiero i pierwsze auto posiadłem, więc czegoś muszę się nauczyć. Szkoda że TDI, za dużo nie mogę grzebać w okolicy silnika bo potem wizyta u "pompiarza" zaczyna się od 600zł. Zawsze zaglądałem jak ojciec grzebał w autach, wyjmowanie silnika z Fiata 125p pod blokiem i takie tam, ale żeby na własną rękę skoczyć w żywioł to teraz dopiero mam okazję. Zawieszenia robiłem, wydech wymieniłem, trochę szpachlowania i lakierowania. A pierwszą operacją jaką dokonałem w tym aucie to była wymiana pompy wody. Auto mam od stycznia, w lutym pompa siadła. Na podwórku przed domem robiłem. Działa do dziś., :biggrin: Robert - chodzi o zmieniacz/wybierak czy jak to nazwać. Mechanizm na skrzyni biegów, składa się m.in. z dużej łapy służącej jako odważnik. Do tego są przyłączone linki. Ło, takie coś, pomijając strzałkę bo to nie moje foto, znalezione w necie.http://images45.fotosik.pl/130/2b08fd988e082c60.jpg Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) Zakupiłem już komplet sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko). Zajechałem do warsztatu i mi powiedziano, że muszę też zakupić uszczelniacz od strony silnika. Trochę się zdziwiłem, bo nikt z moich znajomych przy wymianie sprzęgła takiego uszczelniacza nie wymieniał. Istnieje rzeczywista konieczność wymiany tego uszczelniacza, czy facet z warszatu chce po prostu mnie naciągnąć na dodatkowe koszty? Edytowane 6 Marca 2013 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Dobrze jest to uszczelnienie przy okazji wymienić.Nie jest to naciąganie klienta. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Ano, się przyda. Ja u siebie zmieniałem simmer głównego wałka skrzyni chociaż dzwon był suchy. Tak na wszelki. Do wału się nie dobierałem. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 szukaj czegos takiego jak "elsa" Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Wymień uszczelniacz na wale i skrzyni. Twoi znajomi nie koniecznie mogą wiedzieć o czym mówią. Co do wymiany, żeby poszło sprawnie i szybko trzeba mieć wprawę i dorobiony podciąg. Mi zajmuje to jakieś 3-4h, jak ktoś robi to pierwszy raz będą bolały ręce ! Dobra rada na przyszłość nie kupuj części sam zwłaszcza sprzęgła bo może okazać się że zostaniesz z ręką w nocniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.