Skocz do zawartości

YAMAHA R6 2001 rozrzad, nie odpala


moto94
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem motor Yamaha r6

Jak się okazało były w nim pokrzywione 2 zawory. Głowica została wymieniona, gniazda doszlifowane i wszystko poskładane. Także zostały wymienione wałki rozrządu ponieważ stare były już lekko przytarte. Wszystko zostało zrobione jak należy, tzn rozrząd ustawiony na znaki, krzywi sie zgadzają, GMP także.

Po wszystkich przeprowadzonych zabiegach postanowiłem odpalić motor, lecz niestety było to niewykonalne. Motor kręci normalnie, nic nie stuka, puka, lecz nie chce zapalić. Próbowałem także na zapych, wtedy motor tylko szczelał niebieskim dużym płomieniem z rury.

Fajki zmieniałem kolejnością lecz tekże to nic nie dało. Ostatnio po krótkiej próbie odpalenia na rozrusznik i później wyciągnięciu filtra zauważyłem że z gaźników wydobywa się lekki dym.

Przyznam że cały rozrząd był ustawiany według książki serwisowej a także wszystko było sprawdzone przez mechanika.

 

Proszę o wsparcie, motor stoi juz 4 miesiąc. Serdecznie pozdrawiam

Edytowane przez moto94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba skupić się na innych rzeczach i zacząć od podstaw. Świece były sprawdzane/wymieniane? Iskra w ogóle jest? Moto było po wypadku?

 

Motocykl kupowałem uszkodzony "ja nim przyjechałem do domu i na drugi dzień nie chciał odpalić, ja nic nie grzebałem". Tak iskra jest dobra na każdej ze świecy tzn 2x2 . Mierzyłem opór statora, impulsatora, wymieniłem moduł. Chodzi mi po głowie aby spróbować go odpalić bez tłumika, może jest zapchany... miałem raz taka sytuacje w crossie, lecz to bardzo wątpliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaszkodzi spróbować. Generalnie jeśli masz iskrę to albo nie dochodzi paliwo (lub jest go za dużo i go zalewa) albo nie ma powietrza.

Przed momentem próbowałem bez wydechu. Lecz nie zauważyłem żadnej zmiany, jedynie kilka razy leciutko szczelił. Jednak po dźwignięciu baku zauważyłem że dym wydobywa się z filtra gdzie powinien być założony dolot(nie był).

 

Może ktoś mi jest wstanie odpowiedzieć dlaczego dym (może spaliny) wydostaje się przez gaźniki i idzie do filtra, to raczej nie jest normalna rzecz.

 

Zmierzę jeszcze kompresję bo także daje mi to do myślenia. Ale także przez uszkodzony uszczelniacz jest to możliwe prawda?

Edytowane przez moto94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik nie może, ale źle ustawiony rozrząd czy uszkodzony element układu zapłonowego już tak.

świece po próbach odpalenia są w miarę mokre, nie są suche.

Zapłon ustawiałem na pierwszy cylinder tj. pierwszy cylinder z lewej strony siedząc na motocyklu.

Mogę powrzucać zdj. że znaki rozrządu wszystkie się zgadzają, pokrywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj "nie jest najgorszy" ? Taki rzeczy stwierdza się suwmiarką wg długości konkretnych ogniw. Tak samo wałki ustawione na znakach też powinny mieć odstęp kilku ogniw na łańcuchu podany w serwisówce. No i na koniec fajki. Nie przekładaj ich po prostu miejscami tylko zobacz jaka ma być kolejność i czy dobrze podpiąłeś. Przestawisz pierwszy cylinder z drugim i już jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...