Skocz do zawartości

Yamaha wr 426 - automatyczne roaprężania (modernizacja wałka)


Rekomendowane odpowiedzi

Pomiary cylindra rób średnicówką, potem pomierz tłok wd serwisówki, i luz na zamkach pierścieni w cylindrze. W serwisówce masz podane limity, bo nie chce mi się pisać tego wszystkiego. Sam sobie poradzisz. Jak dorwę dłuższą chwilę to napisze o modach WR na YZF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam wyniki:

Pomiar cylindra zrobiony tak jak się patrzy w trzech punktach (góra,środek dół) średnicówką i wyszło 95.00, a tłok (mikrometrem) 94.93.

Tolerancja 7 setek, tak, że chyba nie jest źle?

Jeszcze jedno - początkiem tygodnia będę wchodził do skrzyni i w związku z tym moje pytanie: może mi ktoś podrzucić jaki jest rozmiar gwintu na ściągaczu do magneta?. Prawdopodobnie lewy ale interesują mnie szczegóły (średnica i skok tulei wkręcanej do magneta) - w firmie gdzie pracuję bez problemu mi go dorobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia yz 4 - wr 6 , inny zawias badz ustawienia

Ryśku, chyba pisząc to myślałes o exc i sxfach :D

Pomiar cylindra zrobiony tak jak się patrzy w trzech punktach (góra,środek dół) średnicówką i wyszło 95.00, a tłok (mikrometrem) 94.93.

Tolerancja 7 setek, tak, że chyba nie jest źle?

Nie ma lipy, ale ten wynik to chyba jakaś średnia, bo nie powiesz mi ze masz idealnie wszędzie tyle samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 pomiar góra cylindra (w koło 95.00), 2 pomiar środek (w jednym punkcie 94.995),3 pomiar dół (w koło 95.00). Pomiaru nieagrem robiłem osobiście, wykonywał go mój kolega z pracy z działu kontroli jakości, który zęby zgryzł na metrologii a te wyniki są pewne jak śmierć i podatki :) - tego jestem pewien.

 

M.G.S - było by super jak byś podrzucił te modernizację- był bym bardzo wdzięczny.

 

Odnośnie cylindra gadałem jeszcze,że szfagrem - ( zajmuje się mechaniką samochodową) i wspominał, że s samochodach np po wymianie pierścionków przelatuje się tuleję cylindra specialnym "dupersztykiem" który matuje powłokę gładzi co poprawia smarowanie culindra. Znacie może ten temat i czy ewentualnie robi się coś takiego na nicasilu?

 

PS; zna koś wymiary ściagacza magneta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robi się honowanie, tyle że w Polsce to rzadko praktykowane na nicasilu bo potrzeba do tego diamentowych głowic, większość zmienia tłoka i jedzie po prostu. Ale jeśli udało by Ci się gdzieś przehonować to było by super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś Ci nie odpowiem, bo dopiero w poniedziałek będę z kumplem, ale prawdopodobnie dwu stykowa (dźwignia i i oparcie), wiem do czego zwierzasz, ale w końcu to nie jest karabinek snajperski z metrową lufą ani turbina samolotu, a ja nie jestem zawodowcem, nawet jeżeli uwzględnisz niepewność pomiarową związaną z błędami ludzkimi to i tak myślę, że nie jest źle (nie będziemy się szczypał o 0,005)

To jest stara sztuka więc z piasku bicza nie ukręcę a po za tym w życiu nie wykorzystam tego co mi moto jest w stanie zaoferować ;)

Chce mieć po prosto moto w którym wiem co siedzi i być pewnym, że któryś sezonik prześcigam.

Wiesz jak to jest ze starym sprzętem - to tak jak z kobietą - nigdy nie wiesz kiedy Ci numer wywinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś chciał mieć reakcję podobną do yzf to trzeba pobawić sie w rozrząd. Odsyłam cię do forum thumpertalk tam jest wszystko.

Pierwsze co sprawdź po nr vin czy ch*j wie czym skąd masz WR bo jeśli z USA to szary kabelek ucinasz(gray wire mod tzw :) także odsyłam do thumpertalk

Wydech, jak seria to zmieniaj choćby na ten od yzf, wr jest mega zdławiona na wylocie.

Ściągnij serwisówkę do yzf 426 i do wr 426 i porównaj gaźniki, ewentualnie wymiana gaźnika bądź samych dysz/iglic

Ściągnij pod siedzeniem pokrywę od filtra powietrza również jest tam blokowana wr.

Wałek wydechowy rozrządu od yzf/wr 450 2003r kopiesz yame jak dwusuwa

Po wymianie wałka koniecznie sprawdź luzy zaworowe.

 

Narazie tyle co mi sie przypomniało :)

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nr vin to CJ02W...., przywieziona była z Anglii, dzięki będę się temu przyglądał (trochę kiepsko u mnie z angielskim ale będę kombinował. Jak by ktoś miał więcej szczegółów to piszcie. Póki co mam problem odkręcić kosz sprzęgłowy (mimo, że mam klucz trzymający wewnętrzny element- podrzućcie mi czy tam jest lewy, czy prawy gwint

 

Sprawa z gwintem nie aktualna, udało mi się wejść do skrzyni. Ale znowu kłania się mój brak doświadczenia i mam prośbę abyście ocenili tryby na focie. Przypomnę, że wyskakiwał mi V bieg (a raczej szaroał). Tryby na wałku zdawczym igła, wodziki w porządku, gniazda wodzików w karterach też. Jedynie co znalazłem to tryb V biegu spinany trybem III biegu mają podtarte sprzęgła kłowe. W związku z tym moje pytanie czy to może być to? (podejrzewam, że tak, ale zostawię ostatnie zdanie fachowcom.)

W odniesieniu do manuala to tryby nr 1 i 2 - dołączam zdjęcie poglądowe.

post-50954-0-44989700-1351364033_thumb.jpg

post-50954-0-32047500-1351364058.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wodzik też? - wygląda na ideał

 

Nie mogę znalęść tych modernizacji na forum thumpertalk. Może ktoś ma jakiegoś linka?

I jeszcze jedno pytanko, do czego jest czujnik przykręcony pod zębatką. wychodzi z niego kilka kabli a podłączony jest tylko niebieski, z drugiej strony ma zestyki zwierane przez wybierak w skrzyni.

Co to za cudo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...