Skocz do zawartości

zakup kasku na ebay.de - homologacja w Polsce ??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

wczoraj oglądałem i przymierzałem kaski Schuberta C3 (mój typ) i S2

jako ze cena w naszym kraju dosyć wysoka zapytałem sprzedawce o powód sporej różnicy w porównaniu np z cenami z ebay.de (C3 koszt około 399 Euro co daje w przybliżeniu ponad 1600 zł, przy obecnym kursie)

 

odpowiedź jaką otrzymałem:

- kaski na ebay to kaski pozbawione europejskiej homologacji (dopuszczone do ruchu tylko na np Wielką Brytanię)

- w razie np kolizji/wypadku ubezpieczyciel na tej podstawie może odmówić wypłaty odszkodowania

 

czy spotkaliście się z takim tłumaczeniem ?

ktoś z forumowiczów może to potwierdzić ?

czy naprawdę kaski np na wyspach mają inną homologację ? (wydaje mi się to kompletną bzdurą ale nie mogę nic na ten temat znaleźć na sieci)

 

na tym forum znalazłem info:

SHOEI Polska Kupując kask u autoryzowanego dealera w Stanach w razie reklamacji trzeba kask odesłać do Stanów. To samo dotyczy serwisu. Gwarancja obowiązuje w kraju, z którego pochodzi kask. Poza tym, co najważniejsze, w Stanach obowiązuje inna homologacja niż w Europie. Kaski SHOEI z US nie mają europejskiej homologacji. W razie wypadku pojawić się może problem z wypłaceniem odszkodowania - nawet za uszkodzony motocykl

 

pozdrawiam

Edytowane przez cayenne7z9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USA ma inną homologację

UK ma też ECE 2205 jak w reszcie europy.

Kaski z UK niechętnie są serwisowane w innych krajach europy bo się importerzy wkurzają na to, że UK sprzedaje kaski bez VAT-u po nieraz bardzo niskiej cenie. W UK nie ma podatku na ochraniacze.

Sam pracując z ARAI--em widząc jakiegoś angola, nie serwisowałem ich za free. Wiem, że Shoei ma podobne stanowisko w tej sprawie.

W USA arai np. jest bez pinlocka i szyba nie ma pinów. Podliczając to jakieś 370zł w plecy (nowa szyba + zakup pinlocka) żeby mieć ten sam kask co kupiony u nas w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica miedzy US a EU jest taka, ze jak w USA ( helm bez homologacji / atestu ) w czasie wypadku peknie czy zlamie sie nie tak jak powinien, to skarzysz firme i dostajesz miliomy $.

 

Gdy taka sytuacja zdarzy sie w EU z helmem majacym homologacje EU ( wszywka z litera E1 [ Niemcy ] ) to napisza Ci, ze sorry, i mozesz sie w doopslko pocalowac.

 

Schuberth najprawdopodobniej zrobi service za free, jak bedzie z innymi helmami znk zapytania.

 

Nie zastanawial bym sie wiec w przypadku Shuberth'a tylko kupowal, service notabene maja rewelacyjny !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, homologacja obowiązująca w Polsce jest taka sama, jak w Wielkiej Brytanii. Szkoda tylko, że kaski objęte "światową gwarancją" jak Shoei nie są serwisowane bezpłatnie tam, gdzie jesteś, co jest jawnym pogwałceniem prawa konsumenta. W końcu będąc w UK mogłem nie wiedzieć, ile kaski kosztują w Polsce i wcale nie musiałem być cwaniakiem, który kupuje taniej bez VATu. Po prostu byłem, potrzebowałem kasku i kupiłem, więc powinien być serwisowany nieodpłatnie u KAŻDEGO dealera Shoei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą kaski na USA mają inną budowę skorupy. Mają bardziej wysunięte czoło bodaj. Stąd na europejska głowę, mogą nie pasować ;)

Pzdr

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

wczoraj oglądałem i przymierzałem kaski Schuberta C3 (mój typ) i S2

jako ze cena w naszym kraju dosyć wysoka zapytałem sprzedawce o powód sporej różnicy w porównaniu np z cenami z ebay.de (C3 koszt około 399 Euro co daje w przybliżeniu ponad 1600 zł, przy obecnym kursie)

 

odpowiedź jaką otrzymałem:

- kaski na ebay to kaski pozbawione europejskiej homologacji (dopuszczone do ruchu tylko na np Wielką Brytanię)

- w razie np kolizji/wypadku ubezpieczyciel na tej podstawie może odmówić wypłaty odszkodowania

 

czy spotkaliście się z takim tłumaczeniem ?

ktoś z forumowiczów może to potwierdzić ?

czy naprawdę kaski np na wyspach mają inną homologację ? (wydaje mi się to kompletną bzdurą ale nie mogę nic na ten temat znaleźć na sieci)

 

 

Wow! Ale zajebiście naściemniał ten sprzedawca :-/ W Europie są europejskie normy, może nawet ECE w rozwinięciu ma słowo European(?).

Sam się coraz częściej zaopatruję na ebay.de, bo w Polsce ceny podskoczyły nieźle w ostatnich 2 latach. Albo inaczej: w Niemczech są lepsze okazje i jest ich dużo i często, jak nie w jednym sklepie, to w drugim. Niestety nie mogę się wypowiedzieć jak sprawa wyglądałaby z gwarancją... Co do oburzania się importerów i niechęci serwisowania kasków z obczyzny to wg mnie powinni wyższą cenę jakoś rekompensować, np. bardziej dostępnymi cenami darmowego przeglądu, a nie tylko an dniach otwartych, w dużych miastach. No, cokolwiek, żeby wzrosła sprzedaż to mogliby lepsze ceny "u góry" negocjować.

Sam osobiście kupiłem w Niemczech już 2 razy kask i mają ECE-R 22.05 itd. Zresztą może i lepiej, że są bardziej ogólne normy, bo gdyby Polacy robili specjalne normy na PL to Tiger (itp.) byłby górną klasą :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, problem tylko w tym, że zjawisko drogich (w stosunku do UK) kasków czy wszystkich akcesoriów motocyklowych doskonale obrazuje chorą sytuację naszego Państwa - sklepy kupują ten sam produkt w jednej cenie od producenta (powiedzmy w Japonii), ale muszą go sprzedawać po cenie zawierającej podatki o różnych stawkach. I choćby się dwoili i troili, to w UK identyczny kask może kosztować 500 zł mniej, a sprzedawca i tak na nim zarobi więcej, niż Polak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zasadniczo nie pasują.

o cholera to wszczyscy polacy co w usa w arai smigaja sie teraz zalamia , pozatym arai na usa ma homologacje DOT , ktora jest wymagana na wszystko w usa co jest zwiazane z transportem drogowym , wiec spokojnie z tymi ploteczkami :banghead:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W usa sa dwie normy/homologacje. Jedna to wlasnie DOT czyli coś na zasadzie naszego CE a drugie to SNELL czyli homologacja na zasadzie "E" dotyczy kasków wlasnie i jest troche inaczej przeprwadzana stad wynika wlasnie wieksza waga bo europejskie wersje nie przechodzily wlasnie przez SNELL.

 

A co do podejscia SHOEIa to gratulacje tego wychwalanego tu wszedzie profesjonalizmu :) Jak by byli tacy extra to serwisowali by kaski bez względu na pochodzenie i podatki bo swoje i tak zarobili a to że mamy złodziejskie państwo to chyba ma sie nijak do samych kasków. Biznes jest biznes i chociaż by skały srały nic i nikt tego nie zmieni.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też dziwne , bo kaski motocrossowe nie różnią się niczym. Np taki shoei vfx-w oprócz ceny nie posiada żadnych różnic. Teraz zamówiłem kask scorpiona z USA i wyszło mnie to 498 zł z wysyłką i 1,5 tyg czekanie gdzie w PL u Olka powiedzieli mi za ten sam kask 750 zł i do 3 tyg oczekiwania bo muszą go ściągnąć ... ze stanów. Także ja na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał i kupował bym gdzie wyjdzie taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem kiedyś na tym forum na temat różnic pomiędzy Schuberthem C3 "europejskim", a "amerykańskim".

Amerykański jest trochę cięższy bo ma jakąś dodatkową warstwę w skorupie. Dzięki temu spełnia bardziej restrykcyjną, amerykańską normę DOT. Gwarancje w USA też ma na 5 lat, a nie na 2 jak w Europie.

A np kaski firmy ICON mają wszystkie normy: Europejską, Amerykańską i nawet chorą Australijską. I są też normalnie sprzedawana w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Shoei co od Ciebie dostałem, czyli Rf1000 był kompletnie inny niż europejski. Cięższy, na głowie się dziwnie układał, kompletnie inna bajka.

dobra to teraz Ci posle Arai , bo wszyscy polacy z shoei na arai poprzechodzili juz darwno , mi tylko arai rx7 czy corsair V dobrze na glowie lezy , niestety wszystkie maja snell 2010 i za 2 lata wygasnie homologacja na wyscigi na nie i wtedy pewnie potanieja, bo nadal 600$ trzeba wywalic za najtansze...

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart_B

DOT to odpowiednik europejskiego E (dokładniej ECE22-05) homologacje drogowe

SNELL to tak jak europejski Sharpe ale o niebo wyższe wymagania - jest opinio twórczy i dobrze sprawdza kaski ale nie ma normatywnosci prawnej

 

Czy ktoś trafił na motocykl z USA co ma gwarancję europejską? ja nie i wcale się nie dziwię, że z kaskami czy każdym innym klamotem jest podobnie.

 

Szramer.

Z kąd ty wziąłeś tą rewelację ze Snell M2010? To nie jest żadna homologacja do wyścigów i nie wygaśnie nawet jak wymyślą nową tylko będzie gorsza. Tak jak ze Snell M2005. Jest to poprzednik M2010 i nie wygasła tylko jest gorsza. jak widzisz zmiany dokonano po siedmiu latach.

Oświeć mnie proszę kto ci takie pierdoły opowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...