Skocz do zawartości

Jakiego BUSa wybrać na tor :)


p.kuptel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z racji tego że posiadanie dziecka wymusza zakup drugiego auta zastanawiam się nad zakupem busa. Kwota którą dysponuję to 10 000pln. Zainteresowany jestem volkswagenem t4. I tutaj sprawa się komplikuje:

- jaki silnik - 1.9 D jest ekonomiczny ale nie za mocny, 1.9 TD - podobno psuje się turbina, mocniejszy itp...

- które nadwozie:

- long/mormal - jak wielka różnica

- z siedzeniami/blaszak - czy można po wyjęciu siedzeń przewozić w takim busie motocykle (brak sciany)

- z zabudową holenderską - czy w wersji long zmieszczą się dwa sporty / crossy?

 

Auto użytkowałbym okazyjnie na codzień plus mają tam się zmieścić dwa sporty lub dwa enduro/crossy, plus graty na tor.

 

Może coś mi podpowiecie bazując na własnym doświadczeniu.

Może jakieś inne auto?

 

pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam t4 od dawna , byl transpoter 3 osoby i przegroda jakoś nie pasował no i ta klapa do góry . Pomyłka . Teraz ma transpoter 9 osób cały przeszklony i dwie furtki z tylu . To jest to

Dwa crosy wchodzą jednak nie komfortowo huska 610 te i jakieś Suzuki ciasno , mam krótka wersje

Krótka wersja 2.4 w środku , od siedzeń do zamknięcia drzwi , długa 3 m

Silnik według mnie tylko 2.4 . Olej na.czas i rozrzad. Wtedy jest wieczny mój ma 600000 km i tnie 150 km/h

Do 100 km/h pali 7-8 litrów oczywiście z niewielkim obciążeniem

 

Tyle mam nadzieje ze pomoglem jak coś to pytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowany jestem volkswagenem t4. I tutaj sprawa się komplikuje:

- jaki silnik - 1.9 D jest ekonomiczny ale nie za mocny, 1.9 TD - podobno psuje się turbina, mocniejszy itp...

- które nadwozie:

- long/mormal - jak wielka różnica

- z siedzeniami/blaszak - czy można po wyjęciu siedzeń przewozić w takim busie motocykle (brak sciany)

- z zabudową holenderską - czy w wersji long zmieszczą się dwa sporty / crossy?

 

Auto użytkowałbym okazyjnie na codzień plus mają tam się zmieścić dwa sporty lub dwa enduro/crossy, plus graty na tor.

 

Może coś mi podpowiecie bazując na własnym doświadczeniu.

Może jakieś inne auto?

 

Mam T4 z 1999 roku, wersja 2,5 tdi o niskiej mocy 88 KM (bez intercoolera). To po kolei:

- Do wersji najkrótszej (taką mam) wchodzą bez problemu 2 sporty + 2 rowery + sporo gratów (sprawdzone wielokrotnie)

- Polecam uniwersalną opcję przeszkloną do połowy, zarejestrowaną na 6 osób. Tylną kanapę możesz wyjąć w całości lub, jeżeli jest dzielona, wyjąć tylko część i wtedy mogą jechać np. 4 osoby + 1 motocykl albo 4 osoby + 2 motocykle pod warunkiem, że z tyłu zostawisz pojedynczy fotel ("koziołek").

- Spalanie, jakie osiągnąłem wielokrotnie jeżdżąc w trasy waha się między 6,5 a 8 litrów przy równej jeździe około 100-110 km/h. Jeżeli bus jest mocniej załadowany (2 motocykle + sporo gratów) trzeba liczyć około 8,5-10 litrów/100, zależnie od stylu jazdy, wiadomo. Wczoraj wróciliśmy ze Słowacji, na jednym zbiorniku (75 litrów zatankowałem) zrobiliśmy 1300 km, dopiero pod domem zapaliła mi się kontrolka "CPN" :)

- Założyłem "długi" piąty bieg, dzięki czemu mam niskie obroty i mniejsze spalanie. Piątka pełni funkcję "nadbiegu", polecam.

- klapa do góry często ratuje tyłek przed deszczem albo ostrym słońcem.

 

Poza tym: awaryjność zerowa, turbiny nigdy nie ruszałem, po prostu zmieniam oleje/filtry co 10000 km, zalewam półsyntetyk Mobile1 i tyle. Korozji zero. Po założeniu webasto jeździmy nim na narty i mam kwaterę pod samym wyciągiem, wielokrotnie spaliśmy w nim w zimie. Na lato używam go jako sprzętu na deski windsurfingowe i wtedy pełni funkcję kampera (na dach wkładam panel solarny i mam prąd tyle, ile czasu siedzę - zdarzało się 3 tygodnie na helu, codziennie pracując na laptopie). Przede wszystkim: nigdy nas nie zawiódł.

 

Poniżej zdjęcia "z akcji", żeby nie było, że opowiadam bajki :)

 

Z przedwczoraj

Pierdolnik.jpg

 

Z wyjazdów letnich:

IMGP5185.jpg

 

No i z wyjazdów zimowych, jak się ścigałem "na psach":

wdrodze.jpg

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) dzięki za szybką reakcję

 

Czyli w grę wchodzi zarówno normal jak i long.

Silnik z tego co piszecie powyżej 2 litrów w dieslu - wymiany na czas i niczym się nie martwisz.

Uniwersalna opcja 6-osobowa to np:

http://otomoto.pl/volkswagen-t4-long-6os-bardzo-ladny-zobacz-T3272070.html

?

Chodzi o ten rozkład siedzeń?

Po wymontowaniu siedzeń tylnych mocowania foteli nie utrudniają załadunku?

Sherman, dostosowywałeś jakoś auto do transportu motocykli? Jakieś mocowania itp.

 

Kurka, coś mi sie wydaje że po zakupie fury z rezerwowego auta stanie się naszym głównym wozidłem :).

Zdjęcia robią wrażenie!

 

Na allegro jest cała masa ogłoszeń odnośnie t4. Na co warto zwrócić szczególną uwage przy zakupie? Najczęstrze problemy/usterki?

 

No i czy w pieniądzach około 10 k pln znajdę coś sensownego? Na jaki wydatek muszę się według Was przygotować? Zależy mi na aucie nie zniszczonym, ze zdrowym silnikiem i karoserią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miśka z Shermanowego konta.

 

Sherman za chwil kilka pewnie doda coś od siebie. Ja tak na szybko mogę odpowiedzieć na kilka pytań, jako zapasowy kierowca i pomagier od wszystkiego :)

Mocowań żadnych nie dodawaliśmy - motocykle spinamy pasami, krzyżowo, mocując pasy do różnych otworów, które mamy w blasze od środka po bokach i pod dachem. Od niedawna dodatkowo stawiamy moto tylnym kołem na stojaku. Wszystko jest na tyle stabilne, że nie trzeba zostawiać na biegu i na podnóżku. U nas jest tak, że po wymontowaniu kanapy nie zostają nigdzie żadne mocowania.

 

Bus w trasy jest jak najbardziej ok, ale jazda po mieście jest dość męcząca, zwłaszcza w korkach. No i dramatycznie rośnie spalanie...

 

Przy zakupie uważaj, a najlepiej omijaj, wszelkich handlarzy, komisowców itd. Najważniejsze, żeby bus nie miał historii woła pociągowego, który był ładowany ponad miarę i ciągał przyczepy/naczepy, tony ziemniaków, ekipy budowlano-remontowe, osobówki na handel itp.. A o tym handlarz na pewno Ci nie powie. Sprawdź jakie ma przełożenia na skrzyni biegów - czy nie są za krótkie, żeby na piątce przy 110 km/h nie mieć ponad 3 tyś. obrotów. Przy odpalaniu żeby nie dymił na niebiesko ;) i chyba warto sprawdzić kompresje w silniku, jeśli miałbyś możliwość... No i czy nie ma metrowej warstwy szpachli na sobie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na Miśkę to jesteś konkret techniczna (zaraz mnie wszelkie babki objadą że to dyskryminacja itp, a ja wczoraj wyobraźcie cobie byłem w przychodni tylko dla kobiet i dzieci i nie widziałem demonstrujących męskich "feminów" że to nie fer, no bo nie słyszałem o męskich przychodniach :), są również tylko kobiece siłownie :), taki mały offtop)!

 

Wiadomo, komis to ostateczność. Z tymi przełożeniami to pewnie zależy też od tego jaki silnik jest pod maską, rozumiem że 110km/h i obroty poniżej 3k dla silnika 2,5tdi?

Znacie może jakiegoś speca od t4 który zęby na nich zjadł i z którym warto się dogadać na oblukiwanie fur?

 

Kurka, szkoda że nie wszystkie dziewczyny są takie obcykane w technikaliach, o ile więcej byłoby wspólnych tematów ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc to temat ciekawy także dla mnie, bo właśnie myślałam nad zamianą swojej terenówki (Frontera) na busa właśnie.

Terenówka w jej rzeczywistym przeznaczeniu przydaje mi się rzadko, a w dalszym ciągu pozostaje kłopot z przewożeniem sprzętu. Podobnie jak Sherman mam sporoo sprzętu windsurfingowego i zawsze układałam na dachu piramidy :biggrin: - ani to wygodne ani bezpieczne.

W sumie, jak bym sprzedała Frotkę, a kupiła busa to jeszcze może coś by mi zostało... :biggrin:.

 

Ostatnio, jak jechaliśmy na CSS to też o tym myślałam. Co prawda pakowaliśmy się do Sprintera, ale to po prostu bajka: 3 sporty plus pierdylion gratów, a potem można jak biały człowiek śmigać autostradą a nie patrzeć, czy przyczepka ze sprzętem już odfrunłę w siną dal ;).

Edytowane przez piórko

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szczególnie, jak się kupi wersję 2,5 tdi o mocy 150 KM. Miałem okazję taką jechać dalej i przyznam, że przez całe Niemcy i Austrię prędkość przelotowa 150-160 km/h, totalnie na luzie. Natomiast nie wiem, jakie spalanie było, bo jechaliśmy za firmowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piórko, upalaliśmy kiedyś takiego na torze w Miedzianej Górze, bo kolega-dziennikarz dostał na jeden dzień, żeby jakąś recenzję zrobić. No to potestowaliśmy... BTW szkoda, że ten tor nie funkcjonuje. To miało potencjał i w dodatku fajne różnice wysokości, więc było ciekawie...

 

Filmik rewelka!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do krótkiego t4 wchodzą 3 crossówk/hard enduro, uzywamy takiego do naszych wypadów endurowych, silnik 2.5TDI chyba 86KM, ciagnie bez problemu duzą lawetę z 6cioma motocyklami+6os w srodku i ze 200kg róznych gratów, spokojnie jedzie sie 100-120km/h, w górach zdarzyło się go zagotowac, ale ogólnie daje radę, jest bardzo odporny

 

czasami jezdzimy tez 1.9 bez turbo, ale on nie nadaje sie na dalszy wyjazd, nie ma mocy na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...