Skocz do zawartości

Na ciepło nie kręci - rozrusznik?


Jero
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dotyczy motocykla Kawasaki gt 750 p. Otóż gdy silnik jest nagrzany pojawia się problem z jego odpaleniem. Przez chwilę słychać rozrusznik po czym charakterystyczny dźwięk ustaje ;-p tak jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić wału. Dodam iż w/w problem nie występuje przy zimnym lub "lekko" nagrzanym silniku. Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ale wydaje mi się iż początkiem wystąpienia usterki była chwila doprowadzenia luzów zaworowych do wartości z serwisówki (3 zawory były poza zakresem). W czym może tkwić problem? Czy to wina rozrusznika, akumulatora, przekaźnika czy może czegoś zupełnie innego? Od czego rozpocząć poszukiwania, jak się za to zabrać? Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak, że na ciepło po prostu palił się bezpiecznik główny i finał, a na zimno śmigał jak marzenie. Okazało się, że pod siedzeniem miałem przetartą izolację na przewodzie, którym szło napięcie do przekaźnika rozrusznika i to powodowało spalenie bezpiecznika. Jaki to miało związek z temperaturą silnika? Ano taki, że ciepły motocykl odpalam siedząc na nim, a zimny stojąc obok ;) Sprawdź naocznie wszystkie kabelki najpierw i pomierz napięcie na akumulatorze.

Pozdr

MJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze primo to masy wyczyścić.

Takie akcje dzieją się również jak rozrusznik prosi się o wymianę bo uzwojenia maja przerwę.

Miernik w dłoń i sprawdź gdy rozrusznik nie zakręci czy nadal napięcie dochodzi.

Zawsze też możesz wziąć lejce i gdy nie zakręci zapodać mu 12V z innego aku bezpośrednio i się dowiesz czy to rozrusznik czy instalacja.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie to nie zwarcie w instalacji ponieważ nie ma znaczenia czy siedzę na motocyklu czy nie, nie pali mi też bezpieczników a jedynie nie mogę odpalić ciepłego silnika. Podejrzewam że jak mówi _Monter_ to niestety przebicie w uzwojeniu rozrusznika. Zrobię tak jak mówisz i zobaczymy co z tego wyniknie. Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to akumulator. Jeżeli możesz to podłącz inny aku i sprawdź.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś w pierwszym poście o regulowaniu zaworów i że po tej operacji zaczęły się problemy.

Zajrzyj pod dekiel jeszcze raz.

Wydaje mi się,że masz głowice do roboty

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie miałem czasu grzebać w nim i w rezultacie odstawiłem motór do garażu. Zapewne przyczynę dziwnego zachowania rozrusznika poznam dopiero po nowym roku gdyż czeka mnie jeszcze zakup nowego akku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdzone w dwu przypadkach - rozrusznik pod wpływem temperatury dostaje zwarcia na uzwojeniu, gorące uzwojenie na skutek rozszerzalności cieplnej gdzieś się styka zamykając obieg na połowie uzwojenia i rozrusznik nie ma mocy

 

Trzeba tylko posprawdzać podstawowe rzeczy jak przekaźnik i czystość styków naładowanie aku itp, a najlepiej kablami dać napięcie prosto na rozrusznik

Ja u siebie wymieniłem szczotki, przebadałem miernikiem uzwojenie i było OKI ale na ciepło nie miał siły zakręcić, a jak postał z pół godziny to kręcił

Wymiana rozrusznika pomogła

Wniosek: pod wpływem temperatury dostawał zwarcia na uzwojeniu - trudne do wykrycia miernikiem, a zdarza się wcale nie rzadko. Najłatwiej sposobem na "podmianę" jak jest taka możliwość

Magna V45/ Yamaha Road Star 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem w TT600 początkowo myśląc że jest to problem ze szczotkami w rozruszniku bo motocykl jeździł dużo po wodzie ale okazało się że połączenie masy aku z ramą podrdzewiał i nie łączyło, wystarczyło tylko przetrzeć papierkiem ściernym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...