Jero Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Dotyczy motocykla Kawasaki gt 750 p. Otóż gdy silnik jest nagrzany pojawia się problem z jego odpaleniem. Przez chwilę słychać rozrusznik po czym charakterystyczny dźwięk ustaje ;-p tak jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić wału. Dodam iż w/w problem nie występuje przy zimnym lub "lekko" nagrzanym silniku. Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ale wydaje mi się iż początkiem wystąpienia usterki była chwila doprowadzenia luzów zaworowych do wartości z serwisówki (3 zawory były poza zakresem). W czym może tkwić problem? Czy to wina rozrusznika, akumulatora, przekaźnika czy może czegoś zupełnie innego? Od czego rozpocząć poszukiwania, jak się za to zabrać? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Jordan Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Ja miałem tak, że na ciepło po prostu palił się bezpiecznik główny i finał, a na zimno śmigał jak marzenie. Okazało się, że pod siedzeniem miałem przetartą izolację na przewodzie, którym szło napięcie do przekaźnika rozrusznika i to powodowało spalenie bezpiecznika. Jaki to miało związek z temperaturą silnika? Ano taki, że ciepły motocykl odpalam siedząc na nim, a zimny stojąc obok ;) Sprawdź naocznie wszystkie kabelki najpierw i pomierz napięcie na akumulatorze.PozdrMJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Pierwsze primo to masy wyczyścić.Takie akcje dzieją się również jak rozrusznik prosi się o wymianę bo uzwojenia maja przerwę.Miernik w dłoń i sprawdź gdy rozrusznik nie zakręci czy nadal napięcie dochodzi.Zawsze też możesz wziąć lejce i gdy nie zakręci zapodać mu 12V z innego aku bezpośrednio i się dowiesz czy to rozrusznik czy instalacja. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jero Opublikowano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Prawdopodobnie to nie zwarcie w instalacji ponieważ nie ma znaczenia czy siedzę na motocyklu czy nie, nie pali mi też bezpieczników a jedynie nie mogę odpalić ciepłego silnika. Podejrzewam że jak mówi _Monter_ to niestety przebicie w uzwojeniu rozrusznika. Zrobię tak jak mówisz i zobaczymy co z tego wyniknie. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Jak dla mnie to akumulator. Jeżeli możesz to podłącz inny aku i sprawdź. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jero Opublikowano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 To również może być prawdopodobne bo akumulator ma już parę lat i chyba dokonuje żywota. Nie mam na razie innego na podmiankę ale spróbuję podłączyć samochodowy kablami - może się uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 (edytowane) Pisałeś w pierwszym poście o regulowaniu zaworów i że po tej operacji zaczęły się problemy.Zajrzyj pod dekiel jeszcze raz.Wydaje mi się,że masz głowice do roboty Edytowane 11 Września 2012 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreska Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 No i nie wiadomo co się stało? Szkoda że tematy tak się urywają a mogły by posłużyć i innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jero Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Nie miałem czasu grzebać w nim i w rezultacie odstawiłem motór do garażu. Zapewne przyczynę dziwnego zachowania rozrusznika poznam dopiero po nowym roku gdyż czeka mnie jeszcze zakup nowego akku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetes66 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Sprawdzone w dwu przypadkach - rozrusznik pod wpływem temperatury dostaje zwarcia na uzwojeniu, gorące uzwojenie na skutek rozszerzalności cieplnej gdzieś się styka zamykając obieg na połowie uzwojenia i rozrusznik nie ma mocy Trzeba tylko posprawdzać podstawowe rzeczy jak przekaźnik i czystość styków naładowanie aku itp, a najlepiej kablami dać napięcie prosto na rozrusznik Ja u siebie wymieniłem szczotki, przebadałem miernikiem uzwojenie i było OKI ale na ciepło nie miał siły zakręcić, a jak postał z pół godziny to kręcił Wymiana rozrusznika pomogłaWniosek: pod wpływem temperatury dostawał zwarcia na uzwojeniu - trudne do wykrycia miernikiem, a zdarza się wcale nie rzadko. Najłatwiej sposobem na "podmianę" jak jest taka możliwość Cytuj Magna V45/ Yamaha Road Star 1700 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Warsztaty zajmujace sie rozrusznikami maja oprzyrzadowanie do sprawdzenia takiego uszkodzenia.Tyle ze rownie mozliwe jest brak zapalania na cieplo z powodu slabej / starej baterii + kiepskiego ladowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Miałem taki problem w TT600 początkowo myśląc że jest to problem ze szczotkami w rozruszniku bo motocykl jeździł dużo po wodzie ale okazało się że połączenie masy aku z ramą podrdzewiał i nie łączyło, wystarczyło tylko przetrzeć papierkiem ściernym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.