Skocz do zawartości

problem ze sprzęgłem


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dwa pytania:

 

Moto to Dyńka Wilde Gilde 2001r.

Mam zainstalowane akcesoryjne sprzęgło Barnetta Scorpion i walczę z jego regulacją już 2-wa tygodnie. Na oryginalnym oleju HD nawet przy wciśniętym sprzęgle motor jechał do przodu. Wymiana na czerwony ATF do skrzyń automatycznych trochę poleprzyła sprawę, ale zmiana biegów jest dość toporna, a znaleznienie luzu jest wręcz niemożliwe. Sprzęgło i linkę mam wyregulowane dobrze, zastanawiam się, czy nie wyjąć jednej tarczki (dobrze kombinuje?).Macie jakieś pomysły?

 

Druga sprawa dość błacha - ile oleju wchodzi do przedniego zawieszenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rozebrać i obejrzeć, pomierzyć tarcze. Być może są krzywe i dlatego ciągną. Barnett miał trochę lipy za sprawą tarcz starego rodzaju z Chin. Potem przenieśli produkcję do Meksyku i zmienili co nieco design tych tarcz.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Sprawdź lożysko wyciskowe - lubi sie rozsypac, druga sprawa olej ma być ATF ale w specyfikacji F. Ja zalalem Red Formula i chodzi bez zastrzeżeń a słyszałem, ze przy standardowym są problemy z ustawieniem i cały czas moto ciagnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle słyszałeś, nic nie ciągnie.

I nie "MA BYĆ" ATF- tylko może być tez ATF.

Standardowo moze być też olej silnikowy (praktycznie) jakikolwiek lub Formula+, której nie polecam.

Trochę luzu.. proponuję, HD mają dość elastyczne wymagania jesli chodzi o płyny...

 

Proponuje zaczać od regulacji śruby wysprzęglika, potem prawidłowej regulacji luzu linki sprzegła. Potem sprawdzeniu tego o czym pisze Qurim i Jery30. Potem sprawdz luz na dzwigni osi kalmki. Spotkałem juz klamki made in China i one za chu*a nie wysprzeglaja prawidłowo. Zmusiłem je do tego po prawie 3 dniowej walce kiedys- sa dostepne u małego- za stufke, ale nie polecam. Szczególnie ze daje on zbyt małe rabaty dla stałych odbiorców- przy okazji pozdrawiam... :buttrock:

A olej- olej... bo on raczej nie jest przyczyną...

 

P.S.1

jak regulowac srube wysprzeglika znajdziesz na YT.

Luz linki na dolara, czyli od 1.5 do 3mm

Krzywizna tarcz jest ze tak powiem "widoczna' przy " pomiarze". :biggrin:

Miłej zabawy.

 

P.S. 2

SHEMP- jak Ci ciagnie na standardowym to tez sobie podreguluj tą śrubke. ;)

Zobacz też na sam wysprzeglik- moze amerykun zmienił go na jakis inny. A może macie pozakładane tzw. " zmiękczacze" sprzegła... możliwosci jest sporo... :wink:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu, a czy luz linki to też luz na klamce ?

Bo ja miałem właśnie tak ustawione, jak jest zalecane, czyli w przedziale 1.6-3.2 mm, ale kumpel mi powiedział że tak być nie powinno i zwiększył mi trochę luz na klamce, mimo to biegi wchodzą prawidłowo, i jedynka nie krzaczy.

Z tym że przy okazji miałem ściąganą kapę, naciągany łańcuch bo był troszkę luźny i przy okazji wlany nowy olej RedLine V-Twin Primary (odpowiednik MTL czyli w zasadzie ATF z jakimiś dodatkami), a w skrzynii mam RedLine'a V-Twin Transmission (odpowiednik Heavy Shockproof).

 

Btw. qurim wspominał mi że on również ustawia większy luz na klamce niż zalecany :)

Bo ten zalecany to jest taki.... jakby go nie było wcale :biggrin:

 

Btw. Formuly + do sprzęgła to ja też nie polecam, jak również tej samej oliwy do skrzynii.

Fisu ma racje że HD jest tolerancyjny jeśli idzie o "fluidy" :D

Do sprzęgła wielu ludzi wlewa np. silnikowy 10W40, 20W50, ATF lub oleje dedykowane "primary".

Uważam że dobrze jednak, żeby nawet silnikowy olej miał specyfikację do pracy z mokrymi sprzęgłami.

 

I na przykład ponoć nie wszystkie sprzęgła w EVO lubią syntetyki - tak słyszałem, u mnie jest ok, z tym że ja i Fisu mamy (a przynajmniej Fisu miał takowe fabrycznie :biggrin: ) trzecią wersję sprzęgła, 9 płytkowe, które weszło w 98 roku właśnie.

I dodam że u mnie nawet na "oryginalnych" fluidach nigdy nie miałem problemu z wbiciem luzu z jedynki na postoju.

Po zmianie płynów i naciągu łańcucha jest jeszcze lepiej.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fisu, a czy luz linki to też luz na klamce ?

Bo ja miałem właśnie tak ustawione, jak jest zalecane, czyli w przedziale 1.6-3.2 mm, ale kumpel mi powiedział że tak być nie powinno i zwiększył mi trochę luz na klamce, mimo to biegi wchodzą prawidłowo, i jedynka nie krzaczy.

Z tym że przy okazji miałem ściąganą kapę, naciągany łańcuch bo był troszkę luźny i przy okazji wlany nowy olej RedLine V-Twin Primary (odpowiednik MTL czyli w zasadzie ATF z jakimiś dodatkami), a w skrzynii mam RedLine'a V-Twin Transmission (odpowiednik Heavy Shockproof).

 

Btw. qurim wspominał mi że on również ustawia większy luz na klamce niż zalecany :)

Bo ten zalecany to jest taki.... jakby go nie było wcale :biggrin:

 

Btw. Formuly + do sprzęgła to ja też nie polecam, jak również tej samej oliwy do skrzynii.

Fisu ma racje że HD jest tolerancyjny jeśli idzie o "fluidy" :D

Do sprzęgła wielu ludzi wlewa np. silnikowy 10W40, 20W50, ATF lub oleje dedykowane "primary".

Uważam że dobrze jednak, żeby nawet silnikowy olej miał specyfikację do pracy z mokrymi sprzęgłami.

 

I na przykład ponoć nie wszystkie sprzęgła w EVO lubią syntetyki - tak słyszałem, u mnie jest ok, z tym że ja i Fisu mamy (a przynajmniej Fisu miał takowe fabrycznie :biggrin: ) trzecią wersję sprzęgła, 9 płytkowe, które weszło w 98 roku właśnie.

I dodam że u mnie nawet na "oryginalnych" fluidach nigdy nie miałem problemu z wbiciem luzu z jedynki na postoju.

Po zmianie płynów i naciągu łańcucha jest jeszcze lepiej.

 

Stosujmy plyny zalecane w owners manual a bedzie wszystko pod kontrola, zmieniac na czas a nawet czesciej. Jesli jest problem ze znaleziem luzu (Neutral)oznacza to ze oleju w primary chain case (w sprzegle) jest za duzo oleju. Poydrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...