Skocz do zawartości

Triumph Tiger 1200 Explorer vs Ducati Multistrada 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy, zastanawiam się nad kupnem nowego motocykla na nowy sezon. Do tej pory jeździłem Yamahą FZ6N. Chciałbym skierować się w stronę zdecydowanie wygodniejszych motocykli. Motocykli oferujących zarówno dobrą ochronę przed wiatrem jak i dobre wybieranie naszych polskich dziur na drodze. Zazwyczaj śmigam po Bieszczadach, ale bez zjazdów w teren, czasami zdarzają się zachodnie wyprawy z autostradami. Jeżdzę także z pasażerką. Cena nie jest w tym przypadku dla mnie najważniesza, chcę wybrać najlepszy motocykl dla siebie. Mam 185-6cm wzrostu i ponad 90kg wagi. Szukam motocykla znacznie mocniejszego od obecnego. Co byście wybrali na moim miejscu i dlaczego? Może macie inne propozycje? Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te które wstępnie wytypowałeś są wygodne dla ciebie i Pasażerki oraz zdadzą egzamin na gorszych drogach, to pewne. Ale na pewno nie są mistrzami w ochronie przed wiatrem, zwłaszcza przy autostradowych prędkościach. Sporo porównań pomiędzy tzw. szosowymi enduro przewinęło się ostatnio w periodykach motocyklowych, poszukaj i poczytaj, mniej więcej lektura artykułów da ci tyle samo wiedzy co podpytywanie tutaj. Osobiście, gdybym rozważał ten typ motocykla, zainteresowałbym się jeszcze nową hondą 1200.

Nie wiem jak w twoim regionie, ale w Trójmieście możliwe są jazdy testowe zarówno hondą, jaki i triumphem oraz ducati, przy jednak wysokiej cenie zakupu powinieneś odbyć te jazdy obowiązkowo.

Ja mam tylko doświadczenie z długimi trasami po Europie na hondzie varadero (ale to pokrewny typ motocykla), przyznaję że przeloty autostradowe po 800 czy 1000 km są dość męczące ze względu właśnie (i tylko z tego powodu, bo wygoda ok) na ochronę przed wiatrem (głównie hałas z tego powodu), natomiast późniejsze jazdy po bocznych drogach czy nasze, swojskie polskie krótsze wypady to już bajka, wygoda, ładowność i komfort resorowania na 5.

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jednak, Cię pokusiło, o wyprawę typu Rumunia, Bułgaria- BMW 1150 GS będzie tym właściwym...

a tak to chyba Ducati ponieważ najlżejszy, Triumph to łomp i klomp, ciężkie i głupie...ale ja się nie znam...

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Crosstourerem, GS, Super Tenerą i Explorerem....jesli na drogę, to najprzyjemniejsza jest Honda, drugie miejsce Triumph. BMW nie jest złe, i lepiej od nich wypada w terenie. SuperTenera ma ogień na szutrach, ale na asfalcie wypada najgorzej....w zasadzie, przy Twoich kryteriach chyba Triumph...a silnik, elastyczność i wrażenie jazdy na beczce prochu masz w standardzie ;D Crosstourer przekazuje Ci wrażenia w bardziej powściągliwy, typowo Hondowski sposób ;)

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanie czysto techniczne dotyczące Triumpha, większość modeli w testach ma gumę 150mm z tyłu, natomiast na stronie Triumpha aktualny model ma gumę 170mm, jak to w końcu jest? Gdzieś jest błąd czy po prostu model 2012 ma 170mm? Tak na chłopski roum, szersza guma to plus na asfalcie czyż nie?

 

PS: Ducati własnie kusi swoją niesamowicie niską masą jak na ten segment, ale trochę odstrasza elektroniką. Natomiast Triumph zdecydowanie przyciąga ze względu na napęd wałem kardana. Co do GS-a i Crosstourera to po prostu mi się nie podobają, wiem że to średni argument i dość dziecinny, ale wydając taką kasę chciałbym mieć coś co w każdym calu będzie mi odpowiadało.

Edytowane przez luqa90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanie czysto techniczne dotyczące Triumpha, większość modeli w testach ma gumę 150mm z tyłu, natomiast na stronie Triumpha aktualny model ma gumę 170mm, jak to w końcu jest? Gdzieś jest błąd czy po prostu model 2012 ma 170mm? Tak na chłopski roum, szersza guma to plus na asfalcie czyż nie?

 

PS: Ducati własnie kusi swoją niesamowicie niską masą jak na ten segment, ale trochę odstrasza elektroniką. Natomiast Triumph zdecydowanie przyciąga ze względu na napęd wałem kardana. Co do GS-a i Crosstourera to po prostu mi się nie podobają, wiem że to średni argument i dość dziecinny, ale wydając taką kasę chciałbym mieć coś co w każdym calu będzie mi odpowiadało.

 

A KTM SM990T? Jeździ nie gorzej,niż Multistrada,a nie licząc ABSu jest niemal analogowy:) Przy wyborze Multi vs SM990T miałbym olbrzymi zgryz.... ;)

Edytowane przez DEALER

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tch dwoch modeli osobiscie bralbm Triumph'a. Multistrda jak kazde Ducati ma wspaniale wasciwosci jezdne, z jednzm malzm ALE. Jest zdecydowanie za kosztownym w utrzymaniu !

 

Test na niezawodnosc na dzstansie 50 000 km niedlugo dobiegnie konca ( obecnie sa gdzies kolo 40 000 km ) ale sporo w nim usterek i wymian.

 

Miesiac temu rozmawialem z kilkoma diagnostami TUV'u i powiedzieli to samo co napisalem wyzej. Ale co j tam wiem, pryeciez sie nie znam :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest bardzo istotnia informacja, dzięki ks-rider bo poniekąd tego się obawiałem, ale po raz żaden urzytkownik się nie przyzna a w normalnych testach też takie sprawy nie wychodzą. Na łamach jakiego pisma ma ukazać się ten test?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest bardzo istotnia informacja, dzięki ks-rider bo poniekąd tego się obawiałem, ale po raz żaden urzytkownik się nie przyzna a w normalnych testach też takie sprawy nie wychodzą. Na łamach jakiego pisma ma ukazać się ten test?

 

Motorrd, ale nie pytaj ktory numer - bo nie wiem. W ktoryms z ostatnich numerow byl opis po 37 000 km, ale jako, ze jestem teraz w PL to nie mam wgladu.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...