luqa90 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Witajcie koledzy, zastanawiam się nad kupnem nowego motocykla na nowy sezon. Do tej pory jeździłem Yamahą FZ6N. Chciałbym skierować się w stronę zdecydowanie wygodniejszych motocykli. Motocykli oferujących zarówno dobrą ochronę przed wiatrem jak i dobre wybieranie naszych polskich dziur na drodze. Zazwyczaj śmigam po Bieszczadach, ale bez zjazdów w teren, czasami zdarzają się zachodnie wyprawy z autostradami. Jeżdzę także z pasażerką. Cena nie jest w tym przypadku dla mnie najważniesza, chcę wybrać najlepszy motocykl dla siebie. Mam 185-6cm wzrostu i ponad 90kg wagi. Szukam motocykla znacznie mocniejszego od obecnego. Co byście wybrali na moim miejscu i dlaczego? Może macie inne propozycje? Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameel Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Ponoć Tiger 1200 bezkonkurencyjny w tej chwili :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 (edytowane) Te które wstępnie wytypowałeś są wygodne dla ciebie i Pasażerki oraz zdadzą egzamin na gorszych drogach, to pewne. Ale na pewno nie są mistrzami w ochronie przed wiatrem, zwłaszcza przy autostradowych prędkościach. Sporo porównań pomiędzy tzw. szosowymi enduro przewinęło się ostatnio w periodykach motocyklowych, poszukaj i poczytaj, mniej więcej lektura artykułów da ci tyle samo wiedzy co podpytywanie tutaj. Osobiście, gdybym rozważał ten typ motocykla, zainteresowałbym się jeszcze nową hondą 1200.Nie wiem jak w twoim regionie, ale w Trójmieście możliwe są jazdy testowe zarówno hondą, jaki i triumphem oraz ducati, przy jednak wysokiej cenie zakupu powinieneś odbyć te jazdy obowiązkowo.Ja mam tylko doświadczenie z długimi trasami po Europie na hondzie varadero (ale to pokrewny typ motocykla), przyznaję że przeloty autostradowe po 800 czy 1000 km są dość męczące ze względu właśnie (i tylko z tego powodu, bo wygoda ok) na ochronę przed wiatrem (głównie hałas z tego powodu), natomiast późniejsze jazdy po bocznych drogach czy nasze, swojskie polskie krótsze wypady to już bajka, wygoda, ładowność i komfort resorowania na 5. Edytowane 5 Września 2012 przez Staszek_s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Osobiście z tych dwoch wybrałbym Explorera :)Zastanów się jeszcze może nad starszym bratem Tigera, tzn nad Tigerem 1050. Polecam,sam takim jeżdze i jestem bardzo zadowolony :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gienek ST Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 (edytowane) Honda 1200 CrossTourer.Yamaha 1200 Super Tenere. Edytowane 6 Września 2012 przez Gienek ST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqa90 Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 No właśnie z turystycznych Enduro tylko te dwa przypadły mi do gustu. Właśnie najbardziej mecząca na moim FZ6 jest ochrona przed wiatrem a w praktyce jej brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Gdyby jednak, Cię pokusiło, o wyprawę typu Rumunia, Bułgaria- BMW 1150 GS będzie tym właściwym...a tak to chyba Ducati ponieważ najlżejszy, Triumph to łomp i klomp, ciężkie i głupie...ale ja się nie znam...Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEALER Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Jeździłem Crosstourerem, GS, Super Tenerą i Explorerem....jesli na drogę, to najprzyjemniejsza jest Honda, drugie miejsce Triumph. BMW nie jest złe, i lepiej od nich wypada w terenie. SuperTenera ma ogień na szutrach, ale na asfalcie wypada najgorzej....w zasadzie, przy Twoich kryteriach chyba Triumph...a silnik, elastyczność i wrażenie jazdy na beczce prochu masz w standardzie ;D Crosstourer przekazuje Ci wrażenia w bardziej powściągliwy, typowo Hondowski sposób ;) Cytuj 93! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqa90 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 (edytowane) A mam jeszcze pytanie czysto techniczne dotyczące Triumpha, większość modeli w testach ma gumę 150mm z tyłu, natomiast na stronie Triumpha aktualny model ma gumę 170mm, jak to w końcu jest? Gdzieś jest błąd czy po prostu model 2012 ma 170mm? Tak na chłopski roum, szersza guma to plus na asfalcie czyż nie? PS: Ducati własnie kusi swoją niesamowicie niską masą jak na ten segment, ale trochę odstrasza elektroniką. Natomiast Triumph zdecydowanie przyciąga ze względu na napęd wałem kardana. Co do GS-a i Crosstourera to po prostu mi się nie podobają, wiem że to średni argument i dość dziecinny, ale wydając taką kasę chciałbym mieć coś co w każdym calu będzie mi odpowiadało. Edytowane 8 Września 2012 przez luqa90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEALER Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 (edytowane) A mam jeszcze pytanie czysto techniczne dotyczące Triumpha, większość modeli w testach ma gumę 150mm z tyłu, natomiast na stronie Triumpha aktualny model ma gumę 170mm, jak to w końcu jest? Gdzieś jest błąd czy po prostu model 2012 ma 170mm? Tak na chłopski roum, szersza guma to plus na asfalcie czyż nie? PS: Ducati własnie kusi swoją niesamowicie niską masą jak na ten segment, ale trochę odstrasza elektroniką. Natomiast Triumph zdecydowanie przyciąga ze względu na napęd wałem kardana. Co do GS-a i Crosstourera to po prostu mi się nie podobają, wiem że to średni argument i dość dziecinny, ale wydając taką kasę chciałbym mieć coś co w każdym calu będzie mi odpowiadało. A KTM SM990T? Jeździ nie gorzej,niż Multistrada,a nie licząc ABSu jest niemal analogowy:) Przy wyborze Multi vs SM990T miałbym olbrzymi zgryz.... ;) Edytowane 8 Września 2012 przez DEALER Cytuj 93! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqa90 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 No niestety z tego typu motocykli już zawężyłem wybór tylko do tych dwóch modeli, przeglądałem już chyba każdą propozycję i został własnie Ducati i Triumph. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Z tch dwoch modeli osobiscie bralbm Triumph'a. Multistrda jak kazde Ducati ma wspaniale wasciwosci jezdne, z jednzm malzm ALE. Jest zdecydowanie za kosztownym w utrzymaniu ! Test na niezawodnosc na dzstansie 50 000 km niedlugo dobiegnie konca ( obecnie sa gdzies kolo 40 000 km ) ale sporo w nim usterek i wymian. Miesiac temu rozmawialem z kilkoma diagnostami TUV'u i powiedzieli to samo co napisalem wyzej. Ale co j tam wiem, pryeciez sie nie znam :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqa90 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 No i to jest bardzo istotnia informacja, dzięki ks-rider bo poniekąd tego się obawiałem, ale po raz żaden urzytkownik się nie przyzna a w normalnych testach też takie sprawy nie wychodzą. Na łamach jakiego pisma ma ukazać się ten test? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 No i to jest bardzo istotnia informacja, dzięki ks-rider bo poniekąd tego się obawiałem, ale po raz żaden urzytkownik się nie przyzna a w normalnych testach też takie sprawy nie wychodzą. Na łamach jakiego pisma ma ukazać się ten test? Motorrd, ale nie pytaj ktory numer - bo nie wiem. W ktoryms z ostatnich numerow byl opis po 37 000 km, ale jako, ze jestem teraz w PL to nie mam wgladu. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqa90 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Spoko, na pewno gdzieś w internecie wyczaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.