paaawel5 Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 witam,mam dr 125 i od pewnego czasu mam taki problema mianowicie gaźnik mikuni 44a00 czyli stary ale silnik 97silnik pali od strzała ma dobre sprężanie luzy zaworowe ok oliwy nie pobiera nie kopci itd filtr nowy nasączony wszystko szczelnejeździłem rok było ok ale od pewnego czasu jest problemmotocykl zachowuje się jak by miał odcięcie zapłonu lub braki paliwa na ułamki sekund już przy niskich obrotach(wiem że ma odcięcie ale przy wysokich a przy wysokich gada jak strzała a przy niskich całkowity brak elastyczności wiem że to 12KM ale nigdy wcześniej tak nie było) co do tego gaźnika byłem w lokalnym servisie tzn kuzyn całe życie jeździ na crossach i praktycznie niema osoby w okolicy której motocykla by nie serwisowałustawiał gaźnik itd niby wsio ok ale jeśli niema bardzo wysokich obrotów nie jedzie - przerywa tak jak by tracił albo iskrę albo raz dostawał paliwo raz nie - szczególnie od 3 biegu w górę słychać jak się rozpędza i strzela w tłumik tracąc bardzo dużo mocydałem do kuzyna wymienił świece pogrzebał w gaźniku i mówi - nie wiem nie ogarniam tego niby wsio ok jest mechanicznieA więc jadąc - szybko się rozpędzając to ok 100/h pociśnie ale tylko mu ująć trochę gazu to już przy wkręcaniu porażka dławi się duzi i strzela( te strzały nie są mocne ledwie słyszalne raczej to tak jak by właśnie nie dostawał paliwa lub iskry) gaźnik czyszczony niby ok było dobrze przez rok nikt nie grzebał wszystko szczelne króciec zbiornik czysty syf nie leci paliwo ładnie płynie najczęściej jest to wtedy gdy motor jest ciepły nawet bardzo ciepły i wtedy pojawia się też podwyższone obroty samoczynnie albo spadające i motocykl gaśnie po czym odpala ale dość ciężko od strzała jeśli ruszyć manetka a bez ruchu gazem to po kilku sek kręcenia na zimnym jest lepiej wsio od strzałajak chodzi i na ciepłym dam ssanie to gaśnieprzeczyściłem też w nim wszystkie styki itd iglica na 1 ząbku z 4 oznaczenie jej to 5 coś tam 15 co robić???co sprawdzić i jak wyregulować ten gaźnik czytałem tu już o dr wsio ale nie ma rozwiązaniajeśli ktoś pomoże to będzie super bo szkoda mi go sprzedawać che się jeszcze nauczyć jeździć nim wsiądę na większy nie jestem laikiem bo pracowałem w auto servisie ale motocykle to już inna bajka nigdy mnie nie interesowały co gdzie w nim i jak się ustawia ale się zaszczepiłem w końcu w terenie i che by śmigał dobrze :) ps wrzucam foto gaźnika i filmik jak chodzi na wolnych obrotach dnia dzisiejszego po jeździe - pierwsze 10 mim idealnie później znów to co opisuje http://w392.wrzuta.p...1NyIu4/mov00670gaźnik ma tylko 2 śrubki i nie bardzo wiem jak to ogarnąć jak widać jak obroty są za wysokie to mogę je zmniejszyć ale za chwile robią się za niskie i znów trzeba kręcić nigdy wcześniej tak nie było i nikt tam nie grzebał więc nie ogarniam .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 mi to wygląda na zwyczajne przebicie świecy na twoim miejscu sprawdził był kapel wysokiego napięcia,fajkę świece oraz masę cewki :) Miałem podobny przypadek kilka razy raz właśnie było przez kabel etc: a kolejny raz było przez zasyfiałem gardziele w gaźniku (to nie dysze) Przeczyściłem kompresorem i jak ręką odjął.Falujące obroty to na pewno wina mieszanki raz dostaje za dużo raz za mało ustaw iglice na drugi ząbek od góry i skład paliwo-powietrze odkręć na około 2,7-3,2 pełnego obrotu czyli śruba musi uzyskać pełny obrót 360 stopni.Warto zajrzeć do zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paaawel5 Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 witam,zrobiłem to co kolega hipolfs polecił i powiem tak - ustawienie mieszanki - git :) dziękuję :)ustawienie igły musiałem skorygować metodą prób i błedów i wyszło na 2 ząbek ale od dołu :P i jest dobrze :) :)tzn. dziś jest po godzinnym młuceniu po polach jest nadal ok nic nie przerywa jak wchodzi na obrotytyle że teraz odpalać trzeba go na ssaniu (przy obecnych temperaturach wcześniej palił bez ssania) i musi tak pochodzić ze 2 mim bo inaczej dodając gazu gaśnie ale po 2 mim wyłączam ssanie i już jest wsio ok :)więc jak na razie jest bardzo duża poprawa oby tylko nie znikła heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Jeżeli musi pochodzić na ssaniu to znaczy że ma za mało paliwa minimalnie skręć go na mieszance powinno to pomóc :) ja miałem ten sam objaw ale gdy miałem słabą kompresję na zimnym ciężko zapalał a na ciepłym elegancko nie wiem jak to wygląda u ciebie.Jeżeli masz możliwość sprawdź kompresję i zrób zawory(wyreguluj) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paaawel5 Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 było dobrze ale sie porobiło źle po kilku rozkręceniach tego gaźnika wychodzi na to że chyba trzeba zakupić jakis inny z tego cieknie (na dole jest taki wylot - jak motor mocno sie przechylił to przez niego wyciekało paliwo teraz to juz czy sie przechyli czy nie to cieknie kiedy mu sie che) poza tym nie idzie juz go w żaden sposób wyregulowac i teraz pytanie - jaki gaźnik kupic - wiadomo że używaka ale jaki ??są od nowszych z wejściem na wtyczke ale nie widziałem u mnie nigdzie takiej bodajże 3 pinowej wtyczki (jest jedna luxna ale 1 pinowa - szerokoścni na 2 piny ale w środku jest jeden więc watpie że to od gaźnika by była )Jakiego gaźnika w takim razie szukac ??pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Po prostu kup nowy zaworek iglicowy i oczyść śrubę spustową razem z jej gwintem. Nie wskażę palcem, który konkretnie zaworek masz kupić dlatego musisz pytać sprzedawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 człowieku oddaj ten motocykl do mechanika bo zaraz wyląduje w temacie "dr 125 nie odpala" ta rurka w gaźniku to przelew, jak masz za duży poziom paliwa to wylewa sie na zewnątrz u ciebie albo się pływak zaciął albo masz syf w filterku od zaworka iglicowego. Tam nie m problemu z prądem/iskrą gaźnik trzeba wrzucic w ultradźwięki i wyregulować luz zaworowy i będzie rechać od dotyku a nie że kreci i kreci i za chwile łapie toć to tragedia... Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paaawel5 Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 wiesz powiem Ci tak - łatwo powiedzieć oddaj do mechanika - jakiego ?? jak w mojej okolicy nikt nie ogarnia kto zajmuje sie naprawa motocykli byłem pytałem ( wyjść usmolonym z warsztatu i pokręcić srubkami przy gaźniku to i ja potrafię i powiedziec no teraz troche lepiej chodzi - kompletnym laikiem nie jestem, pracowałem kiedyś w warsztacie choć tylko przy samochodach) a jechać 70 km do Wrocławia z motocyklem i płacic 200 zł za serwis + koszta przewozu motocykla (bo jechac nim nie bardzo bo bóg wie kiedy zacznie świrować czy akurat nie w połowie trasy) mijają się z wartością gaźnika Rozumiem że dołożyć trzeba i liczę się z tym rozebrałem gaźnik w mak w srodku niema żadnego filterka to po pierwsze, iglica była troche krzywa naprostowałem, pływak ok nawet podgiąłem troche by byl mniejszy poziom ale mimo to i tak sie przelewa (jest tak ze 2 dni nie leje sie a na 3 przychodze silnik mokry od paliwa)poza tym z tego co widze prócz mojego kuzyna chyba i ktos wcześniej paluchy tam wsadzał bo dysze widać kilka razy śrubokręt widziały A co do tematu nie odpala to juz dawno mógłbym to napisac :) bo bez regulacji rzeczywiście ma problemy a jak odpali to jeżdżąc trzeba go regulować na bierząco bo raz gaśnie na biegu jałowym a raz ma bardzo wys obrotyDlatego myślałem nad wymianą tego gaźnika patrząc po cenach na aukcjach (ok 100 zł) licząc że może kupie taki który da sie normalnie wyregulować tu potrzebuje pomocy co dalej ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Kupujesz nowy gaźnik od Rometa 125 i zakładasz bez ŻADNEGO kręcenia śrubami regulacyjnymi.Operacja prosta i bezbolesna. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paaawel5 Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 czyli rozumiem że wg Pana to lepsze rozwiązanie niz kupno zestawu naprawczego lub wymiany mojego na inny uzywany od suzuki ??Mam rozumiec że takowy od rometa niczego nie zmieni w silniku 4t i wsio bedzie smigać jak na ori ?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekstryszawa Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Romet 125 cc to kitajski czterosuw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paaawel5 Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 no własnie lustrowałem allegro i jest bardzo duzo ogłoszeń romet i inne kitajskiea jeszcze jedno pytanieSkłaniac sie ku jakiemuś konkretnemu czy niema znaczenia ?? (patrzec tylko czy mocowanie sie zgadzam do cylindra bo widze wiekszośc ma kruciec juz wbudowany ) czy na cos jeszcze zwrócic uwage poza mocowaniempozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Zestaw naprawczy kosztuje pewnie więcej niż gaźnik od rometa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Romet 125 cc to kitajski czterosuw.Oni tego nie konstruowali tylko produkują Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paaawel5 Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 rozumiem i dziekuje za pomoc Panowie :) , a wracajac do mojego mam nadzieję ostatniego pytania co do gaźnika ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.