Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cza poczytać trochę... :bigrazz:

 

Dla przykładu zobacz jak kolesie np na TT cisną w złożeniu na kole... jeśli przednie by odpowiadało za kierowanie to w momencie oderwania przedniego koła polecieli by prosto a oni dalej skręcają nie..?

 

Efekty żyroskopowe, odrobina czarnej magii i proszek fiuu robią robotę :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla przykładu zobacz jak kolesie np na TT cisną w złożeniu na kole... jeśli przednie by odpowiadało za kierowanie to w momencie oderwania przedniego koła polecieli by prosto a oni dalej skręcają nie..?

 

 

No ale zmieniają kierunek jazdy dopiero jak im przód opadnie :) Poza tym tak samo stunterzy skręcają jadąc na przednim jak i tylnym kole :)

 

Sorry, że tak szukam odpowiedzi, ale w tym momencie została zaburzona moja wiedza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wystarczy się nauczyć zacieśniać winkle jak Stoner - jak czujesz że się nie mieścisz, to podhamowujesz tyłem i odwijasz manetkę, potem robisz "strzał z lewara" i już jesteś na dobrej linii ;)

 

Ten temat to petarda - jak wybuchnie, to skończymy tak, jak temat "hamowanie awaryjne", którego ja już nawet w najskrytszych fantazjach przestałem ogarniać, bo właśnie idzie 60-ty post na temat tego, czy silnik hamuje tylne koło, czy je rozpędza... :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat to petarda - jak wybuchnie, to skończymy tak, jak temat "hamowanie awaryjne", którego ja już nawet w najskrytszych fantazjach przestałem ogarniać, bo właśnie idzie 60-ty post na temat tego, czy silnik hamuje tylne koło, czy je rozpędza... :banghead:

Przepraszam, że się wtrącam i robię to tylko raz ale w temacie przez Ciebie poruszanym nie chodzi o to czy silnik napędza tylne koło czy też hamuje ale o to jak zmienia się jego przyczepność w zależności od ruchów manetką. Na torze to chyba jakieś znaczenie ma :)

Pozdrawiam i znikam z tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wystarczy się nauczyć zacieśniać winkle jak Stoner - jak czujesz że się nie mieścisz, to podhamowujesz tyłem i odwijasz manetkę, potem robisz "strzał z lewara" i już jesteś na dobrej linii ;)

 

To cza habe montować :)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, jak miałeś złożony motur, bo czasem chyba dołożenie przeciwskrętu w połowie winkla kończy się dokładnie tak, jak to opisał Pejser w którejś Motormanii - lotem w pejzaż. Dlatego lepiej operować przepustnicą, tylko weź tu "strzel z manetki", jeżeli zrobiłeś błąd, lecisz za szeroko i masz wizję zwiedzania pobocza... :buttrock:

 

Ale odnośnie trajektorii: chyba jest tak, że jeżeli musisz kombinować z torem jazdy podczas pokonywania zakrętu, to znaczy, że źle w niego wszedłeś albo po prostu miałeś zły pomysł na to, jak go przejechać (sam tak często mam i traktuję to jako znak, że coś zrobiłem źle). Staram się zawsze dążyć do zasady "im prościej, tym szybciej", czyli: heble, szybkie złożenie, zwolnienie hebli, ogień i nie puszczać choćby skały srały :)

 

Przecież w zakręcie się stopniowo odkręca, co naturalnie wyrzuca moto z winkla i dlatego trzeba cały czas stosować przeciwskręt.

No gdzie, przecież tył idący w uślizgu (a przód nie) powoduje zacieśnianie zakrętu. Właśnie dlatego zajeżdżamy 4 tylne gumy na jedną przednią... ;)

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcja :)

Po wyjsciu z malej patelni i zmainie biegu juz nie przyspieszamy,wrecz zamykamy gaz i do kolejnego lewego zakretu staramy sie isc jak najciasniej.

Lewej strony strony trzymamy sie za wszelka cene,by nie wynioslo nas na srodek toru .Zostajemy po lewej stronie toru zeby optymalnie ustawic sie do prawego zakretu .

Atakujemy go jak najwiekszym lukiem ,zeby miedzy tym zakretem a szybkim prawym moc rozwinac jak najwieksza predkosc.Jest to bardzo wazne ,poniewaz w jezdzie po toprze i pokonywaniu sekcji zakretow najwazniejsze jest szybkie wyjscie z ostatniego z nich prowadzacego na najdluzszy odcinek prosty ,nawet kosztem "popsucia wczesniejszych .

 

Zeby nie bylo ! to nie powiedzialem tylko PAWEL ! ......... PAWEL SZKOPEK :)

 

JAk sie zaprzecie (swiadomie !) zewnetrzna noga na zbiorniku to raczki luzna leza na kierownicy i mozemy wtedy nia operowac do woli :)

JAk sie przymknie gaz w zakrecie to moto bedzie wypychac na zewnetrzna ,ale to wszyscy wiedza :)Najwiekszy problem jest kiedy zakret jest szybki np.prawy szybki i lewy pod debami lub wyjscie start meta ,tam jest szybko i ciezka sie zmusic zeby nie laciec tam na przymknietej przepustnicy ,lekki ciag jest obowiazkowy ,a to generuje predkosc w zakrecie ,ciasno pokonywany zakret ,wczesniejsza mozliwosc przyspieszania i wieksze bezpieczenstwo przy przyspieszaniu ,bo nie trzeba tak gwaltowniwe od razu odwijac manetki .

Kolega latajacy seryjnym ! gsxr 600 (chyba ?! 07 r.) jedzie 1:41 i to wlasnie w zakretach robi taki czas nie na wyjsciach .

(ALe w tym roku przesiada sie na 1000 i zobaczymy ;) )

 

NO to tyle teori :)

sam to cwicze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ludziska poczytajcie troszu Jacek dobrze mowi :-)

 

p.s

Jakie jest optymalne (jesli takie jest) ustawienie napedu na Poznan dla 1000 ccm? Wiem, ze cos tam od skrzyni zalezy, ale przyjmujac ze 1000 maja mniej wiecej podobne to ile zebow na przod a ile na tyl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...