Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jednocześnie Barbera pochylił głowę przed kończącym w tym roku karierę Caseyem Stonerem: „Każdy, kto dosiadał Ducati, mógł obejrzeć telemetrię Stonera i pomyśleć ‚pojadę tak jak on’, ale to niemożliwe – przyznał Hiszpan. – Używał bardzo mało kontroli trakcji, ale to, co robił z hamulcami, dla mnie jest niemożliwe do powtórzenia. Hamował tyłem w środku zakrętu, jednocześnie mocno dodając gazu. Potem puszczał hamulec, wykorzystując dodatkową trakcję na wyjściu.”

 

mkwm0030_big.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, może to wszystko ma sens... w końcu w samochodzie też większość osób puka się w głowę jak im się tłumaczy, że do sprawnego pokonania zakrętu wciska się równocześnie gaz i hamulec. Właśnie po to, żeby idealnie panować nad pod/nadsterownością pojazdu i przerzucać masę samochodu na przód/tył zależnie od potrzeby. Tylko nawet nie wiadomo, od czego zacząć naukę, bo każdy Ci powie, żebyś w ogóle tylnego hamulca nie dotykał bo to grozi upadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madafaka i Yuby - rekruci Profi Squadu :)

 

Generalnie gość zamiast odejmować gaz albo naciskać nożny hebel radzi lekko wcisnąć sprzęgło w razie ryzyka przegumowania. To jakaś grubsza technika, myślę, że opracowana przez amerykańskich naukowców ;)

Jest jeszcze mowa o ratowaniu się sprzęgłem gdy dupa tańczy, nie tylko w zakręcie.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylnym heblem to jest ciezka sprawa - slaba dozowalnosc i od ch... nauki. generalnie - trzeba cwiczyc. bez antyhopa da sie spokojnie zejsc ponizej 1:45 starsza szejsetka. ja nie robilem przegazowek przy redukcjach, bo dla mnie to bylo po prostu dodatkowa czynnosc, ktora rozpraszala, ale... dobre wyczucie sprzegla praktycznie zniwelowalo problem.

wracajac do tylnego hebla - na poziomie wiekszosci z nas do osiagniecia jest stabilizacja motocykla na wejsciu w zakret. nic wiecej. ja zrobilem nawet mniej, bo caly sezon 2008 przejezdzilem z zapowietrzonym tylem. nie bylo tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem, czy ta cała gadka o używaniu tylnego hebla nie jest szukaniem sensacji na siłę, bo na żadnym ujęciu nie widziałem, żeby Stoner to robił (a w sumie jest dużo filmów, również slow-motion, na których widać ułożenie stopy - ewidentnie nawet nie dotyka dźwigienki). Jeżeli do tego dodać, że inni zawodnicy tego nie robią, a kręcą czasy nieraz lepsze od Stonera, to chyba staje się jasne, że to nie jest dobry kierunek rozwoju. Z tego co widzę na filmach Stoner po prostu zacieśniał zakręty poprzez mocne odwijanie gazu i prowadzenie tylnego koła mocnym uślizgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...