HD1940 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Jak posługiwać się manetkami na kierownicy to najlepiej przeczytasz w instrukcji do Sokoła lub w starych książkach motocyklowych. Przy okazji dowiesz się co to podpał i przedpał, karburacja itp. Co do kranika, to przecież najprościej odkręcić rurkę doprowadzającą paliwo (lub zdjąć wężyk) i zobaczyć kiedy i czy w ogóle cieknie benzyna. Czy robiłeś test z wlaniem paliwa do gardzieli? Jeśli tak i silnik nawet nie burknął, to zapewne czeka cię jeszcze sprawdzenie i ewentualne ustawienie zapłonu, poczynając od przerwy na przerywaczu na ustawieniu punktu zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Masz tam co najmniej 3 rozne manetki - przyspieszenie zaplonu moze byc rowniez w lewym rollgazie.Oprocz tego ssanie czyli przepustnica powietrza, i odpreznik.Daj zdjecie kierownicy z osprzetem.Gaznik do odpalenia musi byc ostro przelany.Jak tego porzadnie nie ustawiles to nie dziw sie ze nie odpala.No i moze nie trzeba bedzie czyscic gaznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekwo91 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 wrzucę foty jak zrobię, jutro najprawdopodobniej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Piotrze, nie zauważyłeś pewnie, że to był "z sufitu przykład" i że skierowałem po poradę do użytkowników Sokoła właśnie na wypadek takich nieobjętych instrukcją przypadków jak ten z sufitu (: Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekwo91 Opublikowano 2 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 (edytowane) sory że dopiero teraz, ale nie mam chwilowo dostępu do motocykla... fotka znajduje się tutaj Edytowane 2 Września 2012 przez radekwo91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Bardzo pieknie zrobiony Sokol, postaraj sie go nie popsuc.To jest piekny zabytek o duzej wartosci materialnej. Z tego co widze na zdjeciu wynikalo by jednak, ze zarowno przyspieszenie zaplonu jak przepustnica powietrza w gazniku( ssanie ) uruchamiana jest za pomoca manetek na kierownicy.Musisz sprawdzic ktora operuje czym czyli zajrzec pod zbiornik paliwa i poruszyc lewa manetka obserwujac linke dochodzaca do magdynaczy obraca ona oslona przerywacza czy nie. Jezeli nie ona to druga manetka powinna to robic.Zdejmij pokrywke oslaniajaca przerywacz i naciskajac kopniak stwierdz w ktora strone obraca sie przerywacz.Potrzebne to bedzie do ustawienia zaplonu przy odpalaniu. Przy okazji mozesz rowniez sprawdzic czy linka recznego przyspieszenia zaplonuobraca plytka przerywacza w pelnym zakresie. Opozniasz zaplon przekrecajac plytke w kierunku obrotow iskrownika, natomiast przyspieszasz przekrecajac ja w kierunku przeciwnym doobrotow iskrownika. Dla uruchomienia silnika zaplon powinien byc maksymalnie opozniony. Druga sprawa to przepustnica powietrza w gazniku.Wkladajac palec w gardziel gaznika mozesz ja wyczuc , jako ze wlasnie zaslania ona przeplyw powietrza przez ta gardziel.Oczywiscie przed tem musisz zdjac okragly fitr powietrza mocowany na gazniku, ktory chyba widze po prawej stronie pod siodelkiem.Sprawdz ruszajac manetka na kierownicy czy podnosi i opuszcza ona ta przepustnice w pelny zakresie. Trzecia sprawa to odpreznik. Powinna byc to mala dzwigienka, krotsza od dzwigni manetek przymocowana od spodu rollgazu,ale nie widze jej na zdjeciu.Czy pamietasz ze ona tam jest ? Teraz mam kilka pytan: - czy przed swoimi probami odpalenia motocykla czysciles zbiornik oleju i filtr ze starego oleju i zanieczyszczen ? - czy motocykl ma magdyno Millera, czy zaplon bateryjny ? - Czy sprawdzales wlasciwe luzy zaworowe i sama prace zaworow ?Te czynnosci ( oprocz ewentualnego czyszczenia gaznika ) powinny byc zrobione przed odpaleniem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Dźwigienka odprężnika jest w tym motocyklu po lewej stronie kierownicy z klamką skierowaną w dół Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.