Skocz do zawartości

Uruchamianie starego zabytkowego motocykla SOKÓŁ 600


radekwo91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie;)

 

Tak to się stało, że od dłuższego czasu mam w garażu polski zabytkowy motocykl SOKÓŁ 600, który jest po kapitalnym remoncie (kilka lat temu remont zlecił mój tata) lecz jest od tych kilku (max 12 lat) nieużywany, w ogóle nieodpalany, niejeżdżony.

 

Teraz postanowiłem sobie: MUSZĘ GO ODPALIĆ. Niestety nie znam się tak dobrze na mechanice jak powinienem aby móc obchodzić się z tym cackiem. Jestem przekonany że nie ma w nim żadnej usterki, którą musiałbym wcześniej usuwać przed odpaleniem. Boję się trochę zrobić to wszystko po mojej myśli, bo wiem, że może się to skończyć źle.

 

Przeczytałem instrukcję obsługi 2 razy, i nie wszystko mi jest oczywiste:

 

1) czy możecie mi doradzić jakiego oleju powinenem użyć? te które są napisane w instrukcji niestety nie stoją w TESCO na półce i nie można ich dokupić...

2) czy do bezołowiowej benzyny powinienem wlać dodatek, aby benzyna była już z ołowiem? (np. shell millenium?)

3) czy powinenem wcześniej przepłukać jakoś silnik, przelać olejem?

4) czy coś trzeba przesmarować?

5) czy są jeszcze jakieś procedury, które muszę wykonać przed odpaleniem?

 

proszę o potraktowanie mnie dość poważnie ;]

 

pozdro!

 

ps. o sukcesach będę informował (jeśli będzie zainteresowanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to myślę że jakiś mineralny wspułczesny olej motocyklowy mu nie zaszkodzi, po uruchomieniu, [o ile się to szybko uda!] dobrze by było taki olej zlać i zalać świeżym, a jest tam jakiś olej? Jeśli jest, to zestarzały, ja bym wypuścił i przelał małą ilością świeżego, następnie wlał ile trzeba. Do benzyny trzeba dolać dodatek, bo zawory ''podechną'' Przed uruchomieniem wykręć świecę i na biegu pokręć kołem, albo go po prostu przepchnij kilkanaście metrów, żeby się mechanizmy nasmarowały. Nie znam dobrze tego motocykla, może Ci jeszcze ktoś co podpowie.