zucio1 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Witam, jak w temacie przy hamowaniu silnikiem mam strzelanie w tłumik-nie za głośne, ale przy odjęciu gazu, to słychać pyrkanie w tłumiku. Ponadto zauważyłem, że tłumik zmienia kolor i przebarwia się, szczególnie widać to od dołu. Nadmieniam, że motorek przeszedł wiosenne regulacje. Zamieszczam zdjęcia i proszę o poradę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Sprawdz mocowanie rury wydechowej w glowicy ( moze uszczelka wydmuchana / zgnieciona, oraz szczelnosc na laczeniu z tlumikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LupoRF Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 (edytowane) Jak dla mnie to wygląda to na nie właściwie ustawiony zapłon i stąd stuki, dochodzi do detonacji w układzie wydechowym. zanim ponownie udzielisz podpowiedzi zapoznaj się z konstrukcją konkretnego silnika a nie ośmieszaj się publiczniemoderator Edytowane 24 Sierpnia 2012 przez Piotr Dudek kręciciel obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 taaa jasne a u Ciebie w K4 tez ustawiasz zaplon?, strzela bo system odpowiedzialny "za niestrzelanie" jest w gazniku walniety lub zle wyregulowany Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rex Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 1. źle ustawiona mieszanka, za bogata. Silnika nie spala wszystkiego i dopala w tłumiku.2. wypalona uszczelka między cylindrem, a kolektorem. Łapie obce powietrze co może spowodować zapłon resztek niedopalonej mieszanki.3. zanieczyszczone dysze gaźnika. Miałem podobny problem, pomogło czyszczenie gaźnika i regulacja mieszanki zgodnie z zaleceniami producenta.Wszytko można wykonać samemu lub zapłacić kilka stów w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 1. źle ustawiona mieszanka, za bogata. Silnika nie spala wszystkiego i dopala w tłumiku.jak jest za uboga to tez sie dopala w tlumiku i strzela... Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Oczywiscie, dlatego radze sprawdzic polaczenia ukl. wydechowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 1. źle ustawiona mieszanka, za bogata. Silnika nie spala wszystkiego i dopala w tłumiku.2. wypalona uszczelka między cylindrem, a kolektorem. Łapie obce powietrze co może spowodować zapłon resztek niedopalonej mieszanki.3. zanieczyszczone dysze gaźnika. Miałem podobny problem, pomogło czyszczenie gaźnika i regulacja mieszanki zgodnie z zaleceniami producenta.Wszytko można wykonać samemu lub zapłacić kilka stów w serwisie. twierdzenie godne pomysłowego Dobromira ale w mechanice motocyklowej się nie sprawdzi.Płacąc kilka stów w serwisie płacisz także za ogrom wiedzy mechanika a nie tylko za brudną robotę.Autor tematu napisał lakonicznie "Nadmieniam, że motorek przeszedł wiosenne regulacje." ale nie pisze kto i jak dokładnie wykonał te regulacje ? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pancur Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Miałem podobny problem po umyciu , jakoś przeszło po samej wymianie świec.Jedyny minus to moje psy teraz omijają szerokim łukiem motocykl. https://www.facebook.com/Motocykleradom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Nie znam się, ale co ma skład mieszanki do spalania poza komorą spalania? Jeżeli zapłon odbywa się w dobrym momencie (pewnie tuż przed GMP), to przecież mieszanka powinna się spalić przed otwarciem zaworu wydechowego, a następna "porcja" po jego zamknięciu. Więc co miałoby strzelać? Jeżeli wali w rurę, to chyba zapłon następuje za późno (albo dobrze przy małej prędkości obrotowej, ale źle przy wysokiej ze względu na bezwładność zaworów, które się nie zdążają domykać). Mam u siebie to samo, w rurę wali przy redukcjach z maksymalnych obrotów, jak koło napędza rozkręcony silnik. https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Sherman- jeszcze wielu rzeczy nie wiesz, zapłon to nie wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_dzidek_ Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 mam ten sam problem, w jednym serwisie usłyszałem, że przyczyną może być wypalony w środku wydech i regulacja może nic nie pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Zaplon w wiekszosci japonskich motocykli jest nieregulowalny - na stale ustawiony przez wytworce, oprocz sportow ze zmiennymi mapami korzystajacychz akcesoryjnych modulow.Natomiast fazy otwarcia i zamkniecia zaworow nie pokrywaja sie dokladnie z tym czego nas uczyli w szkole :).Dlatego jakas czesc mieszanki potrafia dopalac sie w wydechu, specjalnie gdy dostaje wieksza dawke powietrza z powodu braku przegrod czynieszczelnosci w punktach laczen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nie znam się, ale co ma skład mieszanki do spalania poza komorą spalania? To, ze zbyt bogata mieszanka bedzie miala za malo tlenu by w calosci spalic sie w komorze spalania i reszta dopala sie poza nia, a w przypadku zbyt ubogiej mieszanki spalanie sie spowalnia przez slabsza dyspersje ognia w zbyt ubogiej mieszance co skutkuje spalaniem reszty mieszanki w okolicy zaworow wydechowych gdy te sie otwieraja oraz w dalszej czesci ukladu wydechowego. Spalanie zupelne nastapi tylko przy mieszaninie stechiometrycznej paliwa z powietrzem o odp zawartosci tlenu, w praktyce nigdy tak idealnie to nie nastepuje ale dazy sie do osiagniecia wlasnie takiego stanu. Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Kolega miał podobną sytację w cb 450 i okaząło się że któryś zawór się nie domykał i strzelał ciśnieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi