Skocz do zawartości

Strzelanie w tłumik


zucio1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie przy hamowaniu silnikiem mam strzelanie w tłumik-nie za głośne, ale przy odjęciu gazu, to słychać pyrkanie w tłumiku. Ponadto zauważyłem, że tłumik zmienia kolor i przebarwia się, szczególnie widać to od dołu. Nadmieniam, że motorek przeszedł wiosenne regulacje. Zamieszczam zdjęcia i proszę o poradę.

post-56137-0-74582600-1344952638.jpg

post-56137-0-21869600-1344952825.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to wygląda to na nie właściwie ustawiony zapłon i stąd stuki, dochodzi do detonacji w układzie wydechowym.

 

zanim ponownie udzielisz podpowiedzi zapoznaj się z konstrukcją konkretnego silnika a nie ośmieszaj się publicznie

moderator

Edytowane przez Piotr Dudek

kręciciel obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. źle ustawiona mieszanka, za bogata. Silnika nie spala wszystkiego i dopala w tłumiku.

2. wypalona uszczelka między cylindrem, a kolektorem. Łapie obce powietrze co może spowodować zapłon resztek niedopalonej mieszanki.

3. zanieczyszczone dysze gaźnika.

 

Miałem podobny problem, pomogło czyszczenie gaźnika i regulacja mieszanki zgodnie z zaleceniami producenta.

Wszytko można wykonać samemu lub zapłacić kilka stów w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. źle ustawiona mieszanka, za bogata. Silnika nie spala wszystkiego i dopala w tłumiku.

2. wypalona uszczelka między cylindrem, a kolektorem. Łapie obce powietrze co może spowodować zapłon resztek niedopalonej mieszanki.

3. zanieczyszczone dysze gaźnika.

 

Miałem podobny problem, pomogło czyszczenie gaźnika i regulacja mieszanki zgodnie z zaleceniami producenta.

Wszytko można wykonać samemu lub zapłacić kilka stów w serwisie.

 

twierdzenie godne pomysłowego Dobromira ale w mechanice motocyklowej się nie sprawdzi.

Płacąc kilka stów w serwisie płacisz także za ogrom wiedzy mechanika a nie tylko za brudną robotę.

Autor tematu napisał lakonicznie "Nadmieniam, że motorek przeszedł wiosenne regulacje." ale nie pisze kto i jak dokładnie wykonał te regulacje ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, ale co ma skład mieszanki do spalania poza komorą spalania? Jeżeli zapłon odbywa się w dobrym momencie (pewnie tuż przed GMP), to przecież mieszanka powinna się spalić przed otwarciem zaworu wydechowego, a następna "porcja" po jego zamknięciu. Więc co miałoby strzelać? Jeżeli wali w rurę, to chyba zapłon następuje za późno (albo dobrze przy małej prędkości obrotowej, ale źle przy wysokiej ze względu na bezwładność zaworów, które się nie zdążają domykać). Mam u siebie to samo, w rurę wali przy redukcjach z maksymalnych obrotów, jak koło napędza rozkręcony silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaplon w wiekszosci japonskich motocykli jest nieregulowalny - na stale ustawiony przez wytworce, oprocz sportow ze zmiennymi mapami korzystajacych

z akcesoryjnych modulow.

Natomiast fazy otwarcia i zamkniecia zaworow nie pokrywaja sie dokladnie z tym czego nas uczyli w szkole :).

Dlatego jakas czesc mieszanki potrafia dopalac sie w wydechu, specjalnie gdy dostaje wieksza dawke powietrza z powodu braku przegrod czy

nieszczelnosci w punktach laczen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, ale co ma skład mieszanki do spalania poza komorą spalania?

To, ze zbyt bogata mieszanka bedzie miala za malo tlenu by w calosci spalic sie w komorze spalania i reszta dopala sie poza nia, a w przypadku zbyt ubogiej mieszanki spalanie sie spowalnia przez slabsza dyspersje ognia w zbyt ubogiej mieszance co skutkuje spalaniem reszty mieszanki w okolicy zaworow wydechowych gdy te sie otwieraja oraz w dalszej czesci ukladu wydechowego. Spalanie zupelne nastapi tylko przy mieszaninie stechiometrycznej paliwa z powietrzem o odp zawartosci tlenu, w praktyce nigdy tak idealnie to nie nastepuje ale dazy sie do osiagniecia wlasnie takiego stanu.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...