jacotto Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Czy mogę użyć niebieskiego Loctite do wszystkich gwintów w motocyklu czy poszczególne gwinty należy traktować mocniejszym lub słabszym klejem, a może których w ogóle nie traktować. Pytam, ponieważ ostatnio dane mi było odkręcać tarcze i pulley i w jednym kole klej do gwintów był żółty i odkręciłem spoko, a w drugim ktoś już zastosował niebieski klej i złamałem dwa torxy i dopiero trzeci dał radę ruszyć. Pochwalcie się czego Wy używacie do zabezpieczania gwintów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 (edytowane) www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/kompletna-lista-produktw-loctite-6520.htmJest spory wybór klejów do gwintówDygam śruby tarczy na niebieskim bez problemu. ale torxy czy imbusy warto miec lepsze z górnej półki. Edytowane 10 Sierpnia 2012 przez J.Pastor Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 (edytowane) Normalnie pulley przykrecasz (wg manuala) rózowym Loctite. Jest mocny jak sk***ysyn i te Twoje torksy jak łamaly się na niebieskim to rózowego nie ruszą za Chiny.Kup dobre Torxy, bo inaczej śruby sobie poniszczysz!!!!!!!!!!!!!! Tera dalej.Ja osobiscie uzywam do wszytkiego niebieskiego Loctite. Praktycznie na wszystkim daje rade.Informowałem się w servisie w Ditroit ws. tego rózowego Loctite i dali mi info, ze oni stosuja tez wszędzie niebieski.Tak więc pie**olić Manuala. U mnie działa miodzio.A teraz najwazniesze. jak uzywac tych specyfików.Wszystjie gwinty muszą być czyste!!!!Nie dawajcie tego na maxa w trzy dupy tylko max 3 pierwsze zwoje a i to jest już za duzo.Ja na 3 pierwszych zwojach daje trzy paski w poprzek i przecieram to paluchem po gwincie.Do połaczeń takich jak zaciski hamulcowe, tarcze cham., pulley stosuje smar pod główke sruby (dosłownie mikro ilosc), szczególnie jak nie ma podkładki. To jest wazne, gdyz przy dokrecaniu kluczem dynamometrycznym czesc siły dokrecania rozprasza się na tarciu łba sruby o powierzchne otworu, a więc sila jest oszukana.Przy pulleyu dodaje do wartosci momentu dokrecania sruby tak ze 2-3 niutony wiecej iz maksymalna podana w Manualu. Pulley jest tu troche wyjątkiem. Dalczego?Na niego działa sila zmienna o charakterze pusacyjnym. To ku**ewsko nielubiane obciazenie dla śrub. Stosuje słabszy Loctite. Mam podkrecony silnik. Wiec powiekszam siłe- proste.Zasada jest jasna i logiczna- każda zmiana mechaniczna w motocyklu niesie ze soba dalsze nastepstwa.Trzeba więc mysleć o wszystkim, nawet o takiej "pie**ole" jak sruby pulleya. Swoja droga jacotto - bardzo dobre pytanie. Dobre przykrecenie pulleya to b. wazna sprawa.I pozdrów Zamosc, piekne miasto! Wszystkim polecam pozwiedzać. Tydzień temu pilem tam na rynku piwo Zwierzyniec. Kupilem sobie nawet kilka flaszek i własnie jedna z nich sączę. ;) https://picasaweb.go...feat=directlink Edytowane 12 Sierpnia 2012 przez fisu Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Pulley przykręcony jest zwykle zwykłymi śrubami ,i w oryginale jest na żółtym kleju.,a torxami może być przykręcona najwyżej tarcza hamulcowa. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spili Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Polecam zabezpieczenia do gwintów marki Permatex.Jakość super a cena niższa niż loctite. Cytuj http://www.paneuropean-klub.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 (edytowane) Racja Piter, racja... :laugh: tam sa zwykłe łby srub. Ktos rozkminił tego żółtego Loctite? Bo servisówka mówi wyraźnie- różowy.Ale tu trzeba uwazać na słowa... :biggrin:P.S.Co nie zmienia faktu ze Torksy się Koledze łamia. Loctite to Loctite a Permatex to Permatex. Mersi- pozostane przy starym, drozszym, ale wypróbowanym Henklu.Bo czasami 1 srubka do HD kosztuje mnie 60 PLN. Jedyną alternatywą (wg mnie) dla Henkla moze być Würth. EDIT Edytowane 13 Sierpnia 2012 przez fisu Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacotto Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 (edytowane) Swoja droga jacotto - bardzo dobre pytanie. Dobre przykrecenie pulleya to b. wazna sprawa.Dzięki za rozwianie moich wątpliwości. Torxy się łamały bo były pewnikiem marnej jakiści były(Yato), King stony dały radę :)I pozdrów Zamosc, piekne miasto! Wszystkim polecam pozwiedzać. Tydzień temu pilem tam na rynku piwo Zwierzyniec. Kupilem sobie nawet kilka flaszek i własnie jedna z nich sączę. ;) Byłeś i nic nie mówiłeś ;) chętnie bym potoważyszył.W wątku powitalnym na apoteozahd obiecałeś się odezwać jak będziesz w Zamościu.Ale nic to, podobało się (a nie mogło byc inaczej;) ) to będziesz częście, wtedy nadrobimy. Edytowane 13 Sierpnia 2012 przez jacotto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Tydzien temu było ciasno z czasem. A kierunek na Zamosc obrałem praktycznie w ostatniej chwili.Jeszcze będzie okazja. Ale racje masz- miałem "ostrzec", że się zblizam... :rolleyes: Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spili Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Loctite to Loctite a Permatex to Permatex. Mersi- pozostane przy starym, drozszym, ale wypróbowanym Henklu.Bo czasami 1 srubka do HD kosztuje mnie 60 PLN. Jedyną alternatywą (wg mnie) dla Henkla moze być Würth. Przez sporo lat właścicielem Permatexu był... Loctite :)W ciemno możesz zamienić Loctite na Permatex :) Nawet końcówki kodów mają takie same :) Cytuj http://www.paneuropean-klub.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Ja do wszystkiego używałem niebieskiego Loctite 243 bo chyba 242 nie jest już dostępny, ale w gruncie rzeczy to ten sam niebieski. Niebieski jest tym "średnim" z trzech stosowanych w HD. Więc zamiast słabszego się nadaje, a z tym mocniejszym to nie chciałem przesadzać. teoretycznie pulley i tarcze powinny być sręcana na tym mocniejszym ale problem taki, że aby je później w miarę łatwo odkręcić to powinno się elementy podgrzać. A nie mam palnika w garażu i nie chciałbym opalać tych elemntów. W każdym razie, z tego co zmontowałem na Loctite 243 na razie nic się nie odkręciło. Wydaje mi się, że nie warto kombinować z innymi. Loctite jest łatwo dostępny. Mała buteleczka kosztuje około 25 zł i składam na niej już drugi motocykl, a wciąż się nie kończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Robię dokładnie tak samo jak Piotra. Loctite 243 do wszystkiego, również do pulleya i tarcz. W dwóch sprzętach działa bez problemu. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michel Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 (edytowane) Witam.Szukajka użyta i problem na forum nie odnaleziony więc:Jako że polecacie takie smary na śruby, to teraz czy znacie dobre penetratory / środki do usuwania takiego smaru gdy śruba jest wkręcona ?A dokładnie to śruby przy tarczy hamulcowej. Sposoby podgrzania śruby, pukania odkładam na bok bo już tu nic nie wskurają. W zasadzie to tylko dobry penetrator..Pozdrawiam Edytowane 25 Listopada 2012 przez Michel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Podejrzewam,że żaden penetrator Ci nie pomoże.Klej jest szczelny i nic nie wpuści.Pozostaje tylko dobrze podgrzać .A jeśli masz uszkodzone łby śrub to pozostaje przyspawanie do nich nakrętek.Potem wymiana śrub na nowe. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 W zasadzie jeżeli skręcone na tym najmocniejszym loctite to palnikiem trzeba podgrzewać i wtedy powinno bez problemu dać się odkręcić. Podgrzewać trzeba palnikiem, nie np. suszarką :-) Skoro palnik gazowy daje radę do zardzewiałych śrub to nie wierzę, że nie puści takiej z loctitem. I tak jak napisał przedmówca, loctite też uszczelnia, więc żaden penetrator nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HarleyDrag Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Ja zawsze daję niebieski Locktite. Jak trzeba odkręcić i klucz nie daje rady - podgrzewam trochę (najlepsza jest opalarka do farby - tylko trzymana dość daleko). Nie trzeba grzać specjalnie mocno - trochę podniesiona temperatura i przedłużacz na klucz i puszcza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.