Skocz do zawartości

Jaki klej do gwintów?


Rekomendowane odpowiedzi

Czy mogę użyć niebieskiego Loctite do wszystkich gwintów w motocyklu czy poszczególne gwinty należy traktować mocniejszym lub słabszym klejem, a może których w ogóle nie traktować. Pytam, ponieważ ostatnio dane mi było odkręcać tarcze i pulley i w jednym kole klej do gwintów był żółty i odkręciłem spoko, a w drugim ktoś już zastosował niebieski klej i złamałem dwa torxy i dopiero trzeci dał radę ruszyć. Pochwalcie się czego Wy używacie do zabezpieczania gwintów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/kompletna-lista-produktw-loctite-6520.htm

Jest spory wybór klejów do gwintów

Dygam śruby tarczy na niebieskim bez problemu. ale torxy czy imbusy warto miec lepsze z górnej półki.

Edytowane przez J.Pastor

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie pulley przykrecasz (wg manuala) rózowym Loctite. Jest mocny jak sk***ysyn i te Twoje torksy jak łamaly się na niebieskim to rózowego nie ruszą za Chiny.

Kup dobre Torxy, bo inaczej śruby sobie poniszczysz!!!!!!!!!!!!!!

 

Tera dalej.

Ja osobiscie uzywam do wszytkiego niebieskiego Loctite. Praktycznie na wszystkim daje rade.

Informowałem się w servisie w Ditroit ws. tego rózowego Loctite i dali mi info, ze oni stosuja tez wszędzie niebieski.

Tak więc pie**olić Manuala. U mnie działa miodzio.

A teraz najwazniesze. jak uzywac tych specyfików.

Wszystjie gwinty muszą być czyste!!!!

Nie dawajcie tego na maxa w trzy dupy tylko max 3 pierwsze zwoje a i to jest już za duzo.

Ja na 3 pierwszych zwojach daje trzy paski w poprzek i przecieram to paluchem po gwincie.

Do połaczeń takich jak zaciski hamulcowe, tarcze cham., pulley stosuje smar pod główke sruby (dosłownie mikro ilosc), szczególnie jak nie ma podkładki. To jest wazne, gdyz przy dokrecaniu kluczem dynamometrycznym czesc siły dokrecania rozprasza się na tarciu łba sruby o powierzchne otworu, a więc sila jest oszukana.

Przy pulleyu dodaje do wartosci momentu dokrecania sruby tak ze 2-3 niutony wiecej iz maksymalna podana w Manualu. Pulley jest tu troche wyjątkiem. Dalczego?

Na niego działa sila zmienna o charakterze pusacyjnym. To ku**ewsko nielubiane obciazenie dla śrub. Stosuje słabszy Loctite. Mam podkrecony silnik. Wiec powiekszam siłe- proste.

Zasada jest jasna i logiczna- każda zmiana mechaniczna w motocyklu niesie ze soba dalsze nastepstwa.

Trzeba więc mysleć o wszystkim, nawet o takiej "pie**ole" jak sruby pulleya.

 

Swoja droga jacotto - bardzo dobre pytanie. Dobre przykrecenie pulleya to b. wazna sprawa.

I pozdrów Zamosc, piekne miasto! Wszystkim polecam pozwiedzać. Tydzień temu pilem tam na rynku piwo Zwierzyniec. Kupilem sobie nawet kilka flaszek i własnie jedna z nich sączę. ;)

 

https://picasaweb.go...feat=directlink

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pulley przykręcony jest zwykle zwykłymi śrubami ,i w oryginale jest na żółtym kleju.,a torxami może być przykręcona najwyżej tarcza hamulcowa.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja Piter, racja... :laugh: tam sa zwykłe łby srub. Ktos rozkminił tego żółtego Loctite? Bo servisówka mówi wyraźnie- różowy.

Ale tu trzeba uwazać na słowa... :biggrin:

P.S.

Co nie zmienia faktu ze Torksy się Koledze łamia.

 

 

Loctite to Loctite a Permatex to Permatex. Mersi- pozostane przy starym, drozszym, ale wypróbowanym Henklu.

Bo czasami 1 srubka do HD kosztuje mnie 60 PLN. Jedyną alternatywą (wg mnie) dla Henkla moze być Würth.

 

EDIT

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga jacotto - bardzo dobre pytanie. Dobre przykrecenie pulleya to b. wazna sprawa.

Dzięki za rozwianie moich wątpliwości. Torxy się łamały bo były pewnikiem marnej jakiści były(Yato), King stony dały radę :)

I pozdrów Zamosc, piekne miasto! Wszystkim polecam pozwiedzać. Tydzień temu pilem tam na rynku piwo Zwierzyniec. Kupilem sobie nawet kilka flaszek i własnie jedna z nich sączę. ;)

 

Byłeś i nic nie mówiłeś ;) chętnie bym potoważyszył.

W wątku powitalnym na apoteozahd obiecałeś się odezwać jak będziesz w Zamościu.

Ale nic to, podobało się (a nie mogło byc inaczej;) ) to będziesz częście, wtedy nadrobimy.

Edytowane przez jacotto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzien temu było ciasno z czasem. A kierunek na Zamosc obrałem praktycznie w ostatniej chwili.

Jeszcze będzie okazja. Ale racje masz- miałem "ostrzec", że się zblizam... :rolleyes:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loctite to Loctite a Permatex to Permatex. Mersi- pozostane przy starym, drozszym, ale wypróbowanym Henklu.

Bo czasami 1 srubka do HD kosztuje mnie 60 PLN. Jedyną alternatywą (wg mnie) dla Henkla moze być Würth.

 

Przez sporo lat właścicielem Permatexu był... Loctite :)

W ciemno możesz zamienić Loctite na Permatex :) Nawet końcówki kodów mają takie same :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do wszystkiego używałem niebieskiego Loctite 243 bo chyba 242 nie jest już dostępny, ale w gruncie rzeczy to ten sam niebieski. Niebieski jest tym "średnim" z trzech stosowanych w HD. Więc zamiast słabszego się nadaje, a z tym mocniejszym to nie chciałem przesadzać. teoretycznie pulley i tarcze powinny być sręcana na tym mocniejszym ale problem taki, że aby je później w miarę łatwo odkręcić to powinno się elementy podgrzać. A nie mam palnika w garażu i nie chciałbym opalać tych elemntów. W każdym razie, z tego co zmontowałem na Loctite 243 na razie nic się nie odkręciło. Wydaje mi się, że nie warto kombinować z innymi. Loctite jest łatwo dostępny. Mała buteleczka kosztuje około 25 zł i składam na niej już drugi motocykl, a wciąż się nie kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Szukajka użyta i problem na forum nie odnaleziony więc:

Jako że polecacie takie smary na śruby, to teraz czy znacie dobre penetratory / środki do usuwania takiego smaru gdy śruba jest wkręcona ?

A dokładnie to śruby przy tarczy hamulcowej.

 

Sposoby podgrzania śruby, pukania odkładam na bok bo już tu nic nie wskurają. W zasadzie to tylko dobry penetrator..

Pozdrawiam

Edytowane przez Michel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam,że żaden penetrator Ci nie pomoże.Klej jest szczelny i nic nie wpuści.Pozostaje tylko dobrze podgrzać .A jeśli masz uszkodzone łby śrub to pozostaje przyspawanie do nich nakrętek.Potem wymiana śrub na nowe.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie jeżeli skręcone na tym najmocniejszym loctite to palnikiem trzeba podgrzewać i wtedy powinno bez problemu dać się odkręcić. Podgrzewać trzeba palnikiem, nie np. suszarką :-) Skoro palnik gazowy daje radę do zardzewiałych śrub to nie wierzę, że nie puści takiej z loctitem. I tak jak napisał przedmówca, loctite też uszczelnia, więc żaden penetrator nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze daję niebieski Locktite. Jak trzeba odkręcić i klucz nie daje rady - podgrzewam trochę (najlepsza jest opalarka do farby - tylko trzymana dość daleko). Nie trzeba grzać specjalnie mocno - trochę podniesiona temperatura i przedłużacz na klucz i puszcza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...