Skocz do zawartości

Nowy łańcuch - czy tak powinno to wyglądać?


Kubson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymienili mi w warsztacie napęd w GSXR 1000 K4. Łańcuch DID 530 ZVMX i zębatki sunstar'a.

Ale od samego początku łańcuch jest tak naciągnięty że jest przy końcu regulacji (tej na wahaczu) zostało coś ok. 0,5-1cm regulacji. Czy tak powinno to wyglądać? Wydawało mi się że nowy łańcuch jest na tyle krótki, nie wyciągnięty że regulacja powinna być na samym początku...

Pytałem w warsztacie czemu tak jest że nowy łańcuch wygląda jakby był prawie na maxa rozciągnięty, to mówili że tak to wyszło i że tak ma być.. Sam nie wiem, a warsztat niby dobry, jeden z najlepszych we Wrocławiu, polecany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobry luz łańcucha to się nie ma czym przejmować. DID, jeśli w ogóle się wyciągnie, to niewiele i ten 1 cm regulacji powinien wystarczyć. Na przyszłość napęd kupuj sam i skorzystaj z kalkulatorów takich jak np. w sklepie http://www.larsson.pl/. Wpisujesz model moto, rozmiar zębatek jakie chcesz i wyliczasz długość łańcucha. Trzeba też wziąć poprawkę, że jeśli będziesz chciał wyższą tylną oponę to najlepiej odpuść ten pomysł :) , albo kup łańcuch dłuższy co najmniej o 1 ogniwo. Sam ostatnio się przejechałem na tym, że 180/60 nie wlazła w wahacz bo łańcuch był zbyt krótki. Nie mówiąc już o tym, że musisz też mieć miejsce na koc grzewczy, jeśli go używasz.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres regulacji masz taki a nie inny ze względu na możliwość kombinacji z zębatkami, - dasz większą to koło pójdzie do przodu, ale jak dodasz dwa ogniwa (tak, ich liczba jest parzysta) to będziesz miał za daleko. Całkiem prawdopodobne że nie dało się skrócić łańcucha bo byłby za krótki. Generalnie to raczej się nie zdarza żeby regulacja była idealnie na początku zakresu regulacji, najczęściej wychodzi w okolicach środka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to raczej się nie zdarza żeby regulacja była idealnie na początku zakresu regulacji, najczęściej wychodzi w okolicach środka

 

Środka owszem ale w tym przypadku jest przy końcu i wymiana na następny może się okazać przedwczesna.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się rozciagnie i zebatki troszke zuzyja, ze zabraknie regulacji to go wystarczy skrócić. Miarą zużycia łańcucha nie jest podziałka na regulacji tylko jego długość na określonej liczbie ogniw- patrz serwisówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PT77 - łańcuchów się nie skraca - można tylko w momencie zakładania nowego, potem nie ruszamy. No chyba że lubisz biczowanie łańcuchem po plecach to rób to na własną odpowiedzialność. Wiem, wiem, pewnie nie raz to robiłeś, ale ja również parę razy reanimowałem sprzęta po zerwanym łańcuchu - już nie wspominam że jak Ci przy ca 150km/h zablokuje tylne koło to w tym momencie już nawet nie masz wyboru gdzie polecisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...