Nitomen Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 (edytowane) witam mam dziwny problem z ladowaniem w Hondzie VFR 800 Fi z 98 , ladowanie na ta chwile to ok 12,8 przy wlaczonych swiatlach , z wentylatorem ok 12. Pierwsze co sie mysli wtyczki regulatora i masy - ale wtyczki czyste nie popalone itp , nawet nalotu nie bylo. Drugie regulator - podkladalem dwa reglery , nowego tourmaxa i uzywke ordzinal - bez zmian. Trzecie moze stator - ale napiecie zmienne ze statora dochodzi do ok 110 V na kazdym pinie( miedzyfazowe). Akumulator hondy hgw ilu letnie , napiecie ok 12.5 , przy rozruchu 10.5. Jezdze tak juz 3 rok i ok 45 tys km i nigdy nie doladowywalem akumulatora w sezonie ( swiatla ,cieple minetki a latem wentylator) , w obecnej chwili podlaczony aku do ladowania praktycznie nie przyjmuje pradu (naladowany). Aku do wymiany czy ki *uj z instalacja ? zimne moto odpalam zawsze na swiatlach czasem nawet na cieplych minetkach badz pracujacym wentylatorze. Sam nie wiem szukac dziiury w calym czy zostawic jak jest. Edytowane 9 Lipca 2012 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Przy jakich obrotach masz te wartości? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 nie patrzalem na licznik ale dosc wysokie. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Przejrzyj polaczenia z masa na silniku i ramie, dodaj kabelek bezposredni od masy reglera do minusa aku.Juz drugi raz to dzis pisze, jak sie problem pojawi to parami :)12.8 V niby troche za niskie, ale ja tak jezdze w BSA i wszystko dziala bez problemow, tyle ze nie mam tyle elektrycznychodbiornikow co we wspolczesnym moto.Te 12.5V na aku to ze swiatlami czy bez i niepracujacym silniku ?Moze po prostu akumulator powoli ci siada i pradu nie przyjmuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 12.5 na samym aku bez swiatel i wylaczonym silniku. Jak dodam gazu to swiatla deliaktnie mocniej swieca. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 zamontuj nowy akumulator i dopiero wtedy zrób pomiar napięcia ładowania Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 miałem te same objawy z tym że ja nie sprawdzalem statora, wymienilem aku i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 12.5 V bez swiatel nic nie mowi. Zapal swiatla ( silnik wylaczony ) i sprawdzaj napiecie co minute dwie.Tez podejrzewam ze twoj aku trzeba zmienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Podjedź do jakiegoś warsztatu i niech Ci sprawdzą czy aku jest sprawne, kosztuje to chyba 10zł a będziesz miał pewność czy jest sens kupować drugie czy nie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 (edytowane) ten aku jest za maly na testy samochodowymi testerami , a motocyklowych nikt nie ma :). Jak kupowalem moto w raichu to mialo wyladowany aku tak ze nawet rozrusznik sie nie odezwal tylko przekaznik szalal ( stalo dosc dlugo w komisie ala stodola ) , Po odpaleniu na pych i kilku minutach pracy , zgasilem moto i ze 3 razy obrocil rozrusznik walem wiec cos tam doladowal :) - byc moze jest to nawet oryginalny aku z 98 ( jak pisalem aku made in honda) , chyba ze kto kupil oryginalny aku hondy co w raichu jest dosc mozliwe :) nie bardzo wiem jak odczytaj jego rocznik. Edytowane 10 Lipca 2012 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 No wiec test o ktorym ci napisalem dziala prawie tak dobrze jak motocyklowy tester.Aku obciazasz swiatlami i sprawdzasz jak szybko spada napiecie.Jezeli spadnie ponizej 12V po jakichs 2 / 3 min to aku trzeba wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 A ja mysle ze spadnie ponizej 12V od razu po wlaczeniu swiatel, naladowany calkowicie aku powinien miec napiecie 12,8. Ten akumulator ewidentnie sie skonczyl i nie trzeba juz do tego testowpozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Właściciel VFR-y musi zaplanować rozprowadzenie masy. HONDA w tych latach nie poradziła sobie z produkcją wiązek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 (edytowane) odswieze kotleta , napiecie na aku w trakcie rozruchu spada ponizej 9V ( doladowywalem go w zeszlym tygodniu) , same aku ma ok 12.5 , a po wlaczeniu zaplonu bez swiatel 11.5, teraz mysle czy wymieniac je na nowy sezon czy zostawiac ? moto pali od strzala z wlaczonymi swiatlami nawet po dlugim staniu w zimnym garazu , slyszalem ze mozna spalic regulator starym akumulatorem ? Edytowane 9 Stycznia 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 tak ... kiedyś na wakacjach zaczął kończyć mi się aku i już nie udało się wrócić do domu. Regulator się zjarał i zrobił to tak efektownie, że zjarał przy okazji moduł i zegary :D. Dokładny związek przyczynowo-skutokowy nie jest mi znany (czy najpierw skończył się aku czy regler) ale ja bym nie ryzykował.Kup nowe aku - będziesz lżejszy o niecałe 200pln, ale też przestaniesz przynajmniej na 2 lata ten temat odkopywać ;) Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.