kivi Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Co jest powodem tego zjawiska? Przytrafiło sie ostatnio znajomemu i prowadzimy sledztwo, ale póki co brak wniosków.Może ktoś z Forumowiczów coś wie, bo to cos wygląda przerażająco, podobno potrafi to cos urwać amortyzator skretu od półki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arcadiush Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 zdaje się, że z tych samych powodów, co shimmy.. Cytuj Człowiek człowiekowi motocyklistą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 (edytowane) Przecież to zwykłe shimmy... w ramach śledztwa niech sprawdzi amor skrętu czy nie puściły uszczelniacze. Miałem ten problem w poprzednim moturze. Edytowane 15 Czerwca 2012 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 http://pl.wikipedia.org/wiki/Shimmy Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Cytat z linka: "Kiedy ruchy są intensywne, dają efekt erotyczny z powodu poruszających się i falujących piersi." :lalag: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
organo Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Takie rzeczy dzieją się bo np:kierowca ma złą pozycje opiera ciężar na rekach trzyma sztywno kierownice…z motocyklem jest coś nie tak bicie przedniej opony , motocykl po wypadkowy itplub najechanie na nierówność... Niestety wiele osób takie coś zalicza włącznie ze mną :), (ja na własne życzenie , nauka gumowania nie poszła:) ). Jeśli ktoś dysponuje odpowiednim zapleczem doświadczeń wystarczy w tym momencie nie hamować i jak najlżej trzymać kierownice w 99% przypadkach pomaga. Moto fabrycznie jest tak konstruowany by z tego wyjść sam. O ile wszystko jest jak przewidziała fabryka.Osobiście w życiu nie słyszałem by komuś amor urwało po to jest amor by pomóc wyprowadzić nas z opresji. Urwać to się może jak się nie uda motocykla z tego wyprowadzić i przy zaliczeniu gleby nie wytrzyma i ta cześć tego.Niestety większość osób jak i ja w momencie takiej shimmy spina się i próbuje walczyć co POTENGUJE te ruchy. Tak przynajmniej twierdzą znawcy tematu.... Na filmiku kolesiowi prawdopodobnie po zmianie biegu koło się odciążyło i skręcił kierownice lub na coś najechał... uratowało go chyba w jechanie na pobocze i koło nie miało takiego docisku.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 :DA tak poważnie ... pamiętam że pierszwy raz usłyszałem o tym zjawisku po prezentacji CBR 954, która z uwagi na dość radykalny kąt główki ramy była bardzo podatna na to zjawisko (czego sam doświadczyłem w tym roku na cebrze kolegi). Wtedy mówiło się że to zjawisko powstaje w trakcie przyspieszania lub pokonywania poprzecznych nierówności - kiedy przednie koło zostaje odciążone - i przekrój przedniej opony nie znajduje się idealnie prostopadle do nawierzchni. Wywoałen tymi bodźcami następuje naprzemienne tracenie i odzyskiwanie przyczepności przez przednią oponę z jednoczesnym przeskakiwaniem z prawego na lewy bok.Tak to zapamiętałem ... to nie jest jakiś cytat Na filmiku kolesia eweidentnie przed glebą uratował zjazd na pobocze. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 zostalo opisane pod filmikiem , tor wyrypany przez samochody i przebijal z 2 na 3 :D Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 A, czyli wszystko by się zgadzało, że przy odkręcaniu na warszawskiej drodze mogło?Nigdy się nie zdarzyło wcześniej, ale ten pierwszy raz w końcu musiał być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Jak to wyglądało... w szoku jestem, że on z tego wyszedł. Moje kolana pewnie grałyby przez 15 minut po takiej akcji. Co do 954.. Producent nawet zaleca montaż amora skrętu także to wszystko tłumaczy. Drugi sezon latam bez tego "dodatku" ale w tym na pewno zamontuje bo już nie raz miałem wypełnionego pampersa. Life is brutal :( Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakan Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Miałem to 2 razy na CBR 900. Zawsze przy ostrym dodaniu na nierównościach. Nic nie można zrobić. Długo nie mogłem nawet ująć gazu i jechałem w ścianę lasu. Ale przeżyłem bez gleby. Od tej pory jeżdżę zawsze z amorem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 (edytowane) Fora pomyliłem czy co że tu taka paranoja z powodu shimmy :P Edytowane 24 Czerwca 2012 przez IZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelocik Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Jak miałem 47Z na tylnej zębatce,to przy każdym odkręceniu do końca na naszych drogach kiera tańcowała breaka :) A to tylko F4 :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukepl Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Kiedyś po wymianie opon miałem straszy problem z drganiami kierownicy. Jeżeli droga nie była gładka to nie dało się jechać więcej jak 70. Jak się później okazało, spowodowane to było zbyt mocno skręconą ośką koła.Raz przy 140-150 dostałem shimmy takie jak na tym filmiku, było to akurat na łączeniu nowego asfaltu ze starym. Pamiętam, że mocno zahamowałem przodem, zaraz jednak zorientowałem się ze nic to nie dało, odpuściłem hamulec i wtedy drgania ustały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.