Skocz do zawartości

shimmy po zmianie opony honda cbf 1000


bart_b
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ni musisz mi wierzyc to kazdego indywidualna spawa , motocykl zostal spowadzony z Wloch , to byl sprzet ktory zostal zostawiony a w to miejsce zostal zabrany inny nowy , zeby sprawdzic wierzytelnosc sprzedawcy azwonilem do salonu Hondy w Poznaniu i po nuerach Vin dowiedziale sie o historii motocykla ,wiem jak wygladaja sprzety z duzymi przebiegami



Ale ja nie zmierzam sie tutaj klucic ani udowadiac czegos , szukam iformacjii , porad zeby wyliminowac drgania kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wikipedia:"W celu zapobieżenia występowaniu tego zjawiska w lotnictwie stosuje się amortyzatory hydrauliczne, zwane tłumikami drgań Shimmy. Aktualnie w sportach motocyklowych stosuje się amortyzatory skrętu."

i wszystko w temacie o ile to jest shimmy

A jeśli nie uczestnicze w sportach motocyklowych mogę zastosować amortyzator skrętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo te seryjne można o kant tyłka potłuc :). Możesz też na allegro kupić chińskie amory za grosze, efekt ten sam.

Oczywiście wszystko co seryjne można o kant.ale nie do końca są takie motocykle w których montowane są dobrej jakości amotyzatory.Czegoś nie rozumiem amortyzatory skrętu są bez sensu?Moim zdaniem amortyzatory skrętu potrzebne są nawet w motocyklach turystycznych nie tylko w lotnictwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, trafiają się seryjne bardzo dobre. No i same z siebie wcale nie muszą być w każdym motocyklu i zakładanie go do sprzetu który nie wykazuje tendencji do shimmy jest raczej bezcelowe. Chyba że jakoś znacząco go rasujemy i będziemy np. przekraczać jego prędkość max dotychczasową to na wszelki wypadek lepiej jakiś amor mieć.

 

wracając do szukania przyczyny shimmy. Nie wiem jak dokladnie wygląda rama CBF ale zapewne przynajmniej na jednej z długich śrub która skręca ją z silnikiem jest pomiędzy nimi (rama-silnik) jakaś regulowanej długości tuleja dystansowa. którą powinno się wyregulować na samym końcu po skręceniu wszystkich innych. Byc może albo rozpycha ramę w tym miejscu albo ściąga za bardzo. Warto byłob też sprawdzić czy jeżeli jakies tuleje-dystanse występuja to czy ich rozmiar zgadza się z serwisówką.

 

No i ta jazda na wietrze. Wiało z boku? Jeżeli tak to prawdopodobny mi się wydaje scenariusz że jadąc w jakims tam pochyleniu żeby skompensować działanie wiatru. Przy okazji wykasowałeś jakiś luz którego byc nie powinno. Może koła, wahacz czy gdziekolwiek indziej. Byc może koła nie ustawione w linni?

Edytowane przez rozkosmany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, trafiają się seryjne bardzo dobre. No i same z siebie wcale nie muszą być w każdym motocyklu i zakładanie go do sprzetu który nie wykazuje tendencji do shimmy jest raczej bezcelowe. Chyba że jakoś znacząco go rasujemy i będziemy np. przekraczać jego prędkość max dotychczasową to na wszelki wypadek lepiej jakiś amor mieć.

 

wracając do szukania przyczyny shimmy. Nie wiem jak dokladnie wygląda rama CBF ale zapewne przynajmniej na jednej z długich śrub która skręca ją z silnikiem jest pomiędzy nimi (rama-silnik) jakaś regulowanej długości tuleja dystansowa. którą powinno się wyregulować na samym końcu po skręceniu wszystkich innych. Byc może albo rozpycha ramę w tym miejscu albo ściąga za bardzo. Warto byłob też sprawdzić czy jeżeli jakies tuleje-dystanse występuja to czy ich rozmiar zgadza się z serwisówką.

 

No i ta jazda na wietrze. Wiało z boku? Jeżeli tak to prawdopodobny mi się wydaje scenariusz że jadąc w jakims tam pochyleniu żeby skompensować działanie wiatru. Przy okazji wykasowałeś jakiś luz którego byc nie powinno. Może koła, wahacz czy gdziekolwiek indziej. Byc może koła nie ustawione w linni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie tak sobie próbowałem z tą jazdą jak siedziałem na wprost czyli był opór znacznie wiekszy , kupiłem już łozysko główki ramy , i bedzie wymiana a przy okazjii olej w lagach , wiele czytałem i duzo osób wypowiada sie ze rzeczywiście słabe jest orginalnie montowane łożysko główki ramy w tym modelu ,także po wymianie bedzie wiadomo albo bedzie ok albo przyczyny bedzie trzeba szukać dalej , A co do seryjnych elementów to zgadzam sie ze trafiają sie dobre miałem gsx-r 600 k1 a przy nim jest montowany akcesoryjnie amor skretu bez regulacjii rozebrałem gościa i utwardziłem go wymianą oleju chyba na 15 zachowywał sie świetnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw to łożysko nowe i proszę napisz czy coś dało. Jestem po prostu ciekawy :) Wspomniałem o sposobie znajomego ale on mi również za elegancją nie zalatuje :)

 

Jawa zacytował mój post bez komentarza, pewno dlatego że zawarłem w nim pewną sprzeczność pisząc że amora skrętu nie trzeba do moto które nie wykazuje shimmy samo z siebie. Po czym gdybam na temat CBF na którego sporo ludzi skarży się że on to ma :)

Ale to tak nie do końca. Jest dużo z nich takich które świetnie obchodzą się bez tego dodatku i nie reagują ani na zmiane opon, albo założenie kufra np.

W/g mnie oznacza to że nie mają wrodzonej cechy do shimmy tylko że ona pojawia się na skutek jakiegoś niedopatrzenia, błędu montażu albo że coś się stanie z jakimś elementem na skutek jego zużycia. Np. to łozysko.

ps. Moja Suza (mała stara SV) kompletnie nie ma jakiejkolwiek skłonności do shimmy czy to załadowana czy nie, z kuframi czy bez. Olewa to kompletnie. Ale lekkie wzbudzanie pojawia się w jednej konkretnej sytuacji -- przyśpieszanie ostre w trakcie którego np coś wyprzedzam i najadę na przerywaną linię załapując się na 3-4 kolejne kreski. Lekko jakby chciała zaskoczyć wtedy :) Nie próbowałem nigdy w celach badawczych utrzymać tą prędkość przy jakiej zaczyna drgac (coś koło 120) przyśpieszam dalej i po chwili uspokaja się.

Edytowane przez rozkosmany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero 18 bede mial robiony tez zabieg i przy okazjii utwardze soie zawieszenie w lagach wymiana oleju na 15w i zobaczymy a takie jeszcze zagadnienie dorze juz miec akcesoryjny tylni błotnik bo on naprwde sie przydaje bo przy dokladaniu tak za bardzo nie idzie ich spasowac ja dokladalem do dwoch moto do blackirda i gsx-r z 99 roku i tak w miare pasowaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe podejście do tematu...

Ja mam dwa sporty i w żadnym amortyzatory skrętu. Żadne shimmy nie występuje... Ale ja mam sprawne motocykle (zawieszenia, łożyska główki ramy, opony).

nie do końca sie tym zgodzę...

wg mnie zjawisko to moze wystepować jak załozymy inną opone jak przewiduje producent... bedzie albo lżejesza , albo cięzsza albo ma inną linie bieznika.

po to są miezy innymi cięzarki przy kierownicy aby takie rożnice niwelowac.

w porzednim motocyklu też tak miałem ( był nowy z przebiegiem 8 tys km)... załozyłem Conti Sport Attack i pomiedzy 50-60 lekko bujało kierownicą ( po jej puszczeniu)... po zmianie na Michelin.. spokój i zadnych objawów tego typu...

W obecnej Kawie to samo.. po wymianie fabrycznych ( po 5 tys km) na MetzelerZ8 .. kiwanie przy 50-60 przy innych predkościach spokój..... teraz zmieniłem na Pirelli i nic sie nie dzieje...

Tak ,ze nie dokońca takie kiwanie jest spowodowane tylko zuzyciem motocykla...chociaż w przeważającej części tak własnie jest.

pozdrawiam

nezka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...