Skocz do zawartości

CBR 600f uszczelniacze zaworowe czy pierścienie?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w diagnozie objawu pokazanego na poniższym filmiku. Podczas jazdy dymek pojawia się przy zmianie biegów. Natomiast podczas przyspieszania nie (tak twierdzi znajomy, który za mną jechał ;)). Motocykl ma przebieg 50 kkm.

 

http://www.youtube.com/watch?v=LDA9TXX6N7Y&feature=youtu.be

post-62224-0-23368800-1338150212_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jimi, ale mi też tak dymi na postoju, w sensie że przy odcince. Ciekawe jak podczas jazdy.

 

A jaki masz cel kręcąc silnik do odcinki na postoju?

Sprawdzasz poprawność obliczeń wytrzymałościowych konstruktora tego silnika?

 

zdrzala napisał:

Proszę o pomoc w diagnozie objawu pokazanego na poniższym filmiku. Podczas jazdy dymek pojawia się przy zmianie biegów. Natomiast podczas przyspieszania nie (tak twierdzi znajomy, który za mną jechał ;)). Motocykl ma przebieg 50 kkm.

 

zapomniał podać kilka szczegółów - jaki olej jest obecnie w silniku ?

Jaką ma pewność , że te 50.000 km to całkowity przebieg tego motocykla?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy motocykl dymi przy odcince. Tylko zauwaz ze na filmiku niebieski dym sie pojawia kiedy obroty spadna i znowu dodaje. U Ciebie to bardziej pierscienie :P

 

Hehehe, gitara :D

 

A jaki masz cel kręcąc silnik do odcinki na postoju?

Sprawdzasz poprawność obliczeń wytrzymałościowych konstruktora tego silnika?

 

To nie tak jak myślisz :D. Ostatnio byłem na obstawie ślubnej i wypadało trochę pohałasować, wiadomo jak jest, "ze mną się nie napijesz?" (tak przez analogie) ;). No i przy okazji zrobiłem zasłonę dymną :D

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniał podać kilka szczegółów - jaki olej jest obecnie w silniku ?

Jaką ma pewność , że te 50.000 km to całkowity przebieg tego motocykla?

 

Obecnie jest Motul 5100. Co do przebiegu pewności nie ma. Moto dopiero kupiłem, jest bardzo zadbane wizualnie, mechanicznie bez niepokojących objawów po za dymkiem. Z tego co ja zauważyłem to dymek pojawia się w momencie zbliżania do maksymalnych obrotów zadanych manetką, nie koniecznie przy odcięciu ale niedaleko maksimum. Dzisiaj postaram się nagrać nieco lepszy filmik. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i liczę na dalsze sugestie :)

 

PS. Zapraszam na "oględziny zewnętrzne" :)

 

http://forum.motocyk...cbr-600-f3-95r/

Edytowane przez zdrzala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw moto w poziomie , zanotuj poziom w okienku i uzupełnij do górnej kreski . Śmigaj i powiedz kiedy spadnie do dolnej, producent przeważnie podaje ile oleum wchodzi między jedna a drugą kreską,będzesz wiedział ile spalił . Potem sie będziesz martwił.

1000RR to motocykl z innej epoki ale na dzien dobry takiego bąka puszczała (no , troche mniejszego) .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jamosikkk dobrze prawi - uzupełnić olej do pełnego stanu, zapisać przebieg i sprawdzać poziom, zapisać przebieg jak będzie minimum i wtedy doradzimy co robić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju zanotowałem już w głowie:) Poniżej kolejny filmik, nie jestem pewien do końca czy idealnie udało mi się zgrać czas widoku licznika. Nagrałem również widok tłumika podczas jazdy ale po dymku nie ma śladu, może drgania podczas jazdy rozmyły na tyle obraz...

 

Wykonam niedługo jeszcze regulacje gaźników i przy okazji sprawdze kompresję.

 

Edytowane przez zdrzala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co te proby, zamierzasz robic remont silnika ?

Poza tym trzeba sprawdzac pod obciazeniem, czyli jedziesz z kolega i on filmuje z tylu.

 

Z tego co widze jest niezle, starszy silnik i troszke dymi bo uszczelniacze stwardnialy, a pierscienie troszke podjechane.

Nie ma o co robic poruty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co nie mam zamiaru nic z tym robić. Wczoraj zrobiłem synchro gaźników i przy okazji sprawdziłem kompresję jest w normie (1 - 1,27) (2 - 1,29) (3 - 11,8) (4 - 1,29) [MPa]. Mam nieco krutki manometr dociskowy i w przypadku 11,8 nie jestem pewien bo nie mogłem odpowiednio docisnąć. Tłumika oryginalnego niestety nie mam, będę jeździł na tym, chociaż chętnie bym to sprawdził. Zauważyłem że po zamknięciu odmy powstanie spore ciśnienie i jak by owe dymienie przy przygazówce ustępuje bądź maleje. Z kolei po przytkaniu wlotu gaźnika i przygazowaniu dymek jak by narasta.

 

PS. Powiem szczerze że jak rozebrałem filtr i dotarłem do gaźników wyglądało jak by nigdy nikt tam nie zaglądał, wszystko "jak z fabryki" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...