Skocz do zawartości

Wibrowanie kierownicy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w motocyklu Yamaha TW125 podczas jazdy odczuwam wibrowanie/drganie kierownicy. Objawia się to przy różnych prędkościach, najczęściej po najechaniu na dziury, choć na prostym asfaldzie także. Czasem są lekkie wibracje a czasem kierownica naprawdę konkretnie drga w lewo i prawo..

Wszystkie śruby zawieszenia prawidłowo dokręcone. Na motocyklu nie skaczę, jazda normalna..

Słabe są klocki hamulcowe czy moze mieć to związek? Co mogę jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to cały czas masz jakieś akcje ze swoim sprzętem...Kupiłeś zdrowy sprzęt czy jest to jakiś składak?

Łożysko główki ramy w jakim jest stanie? Czy jest prawidłowo dokręcone? Lagi równo siedzą w półkach?

Na jakiej nawierzchni i jakich oponach drga Ci kierownica?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lagi równe, drgania są na każdej powierzchni, opony raczej nie mają nic do rzeczy, bo problem ten pojawił mi się kilka dni temu i jest jakby coraz gorzej..

A jak sprawdzić łożysko główki ramy i łożysko koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co pytasz jak Ty wiesz co ma znaczenie a co nie? Łożyska się wymienia w razie wątpliwości zwłaszcza te zamknięte. Łożyska stożkowe wizualnie i organoleptycznie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podprowadz moto do ściany i naprzyj uderzając przednim kołem jakbyś chciał najechac na ściane , jezeli poczujesz i zobaczysz przeskok na kierownicy to oznacza łożyska do wymiany , a przyczyn drgań może byc wiele opony, ciśnienie, lagi ,łożyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to jest "przód góry" i "wewnętrzna bieżnia" :)

Powoli..odkręcam koło, mam je luzem i co dalej?

 

Nakładasz je na palec, kręcisz i jak jest suche i szumi to do wymiany, albo łapiesz w środku i po wewnątrz i próbujesz je "skosić" w jedną i w drugą stronę jak ma duży luz to do wymiany.

 

 

przód góry, czyli przód moto do góry, źle kolega napisał, wewnętrzna bieżnia to jest miejsce w łożysku gdzie siedzi ośka koła.

Edytowane przez czarekmbx

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nic się nie dzieje bez przeczyny ... jak kilka dni temu było ok a teraz masz wibracje to zadaj sobie pytanie: " Co robiłem, że spieprzyłem?"

Jeśli faktycznie nic nie grzebałeś tylko jeździłeś to tak z dnia na dzień odczuwalne skutki mogą mieć:

- zgubienie jednego z obciążników kierownicy

- zgubienie odważników na kole

- pęknięta osnowa opony (po najechaniu dziury, lub innej przeszkody)

- skrzywienie felgi

- skrzywienie tarcz hamulcowych

- odkręcające się śruby zacisków hamulcowych lub koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do listy Bimbaka dodam :

- poluzowane mocowanie silnika .

 

W GS500 zgubienie cięzarka na kierownicy spowodowało efekty podobnye do twoich .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony mają

Opony nie mają nic do rzeczy, bo w kilka dni by się nie zużyły a problem pojawił się kilka dni temu a cały czas są te same.

Zużyte klocki hamulcowe mogą być przyczyną?

A właśnie że opony mogą mieć wiele wspólnego z drganiami-wpadłeś w dziurę i mogłeś uszkodzić np.:oplot opony,możliwe że zgubiłeś ciężarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, ze były luzy jakby na łożysku główki ramy. Dokręciłem tą śrubę pod półką kierownicy niestety bez specjalistycznego klucza tylko przecinakiem i młotkiem:(, ale objawy zniknęły. Moto już nie telepie..

Teraz tylko tak się zastanawiam, czy mogłem za mocno dokręcić tą śrubę? Teraz jak jadę to jakbym jechał na zupełnie innym motorze. Wtedy kierownica chodziła bardzo bardzo lekko, a teraz stwierdziłem, że lepiej skręcać balansem ciała niż kierownicą..

Tak jak mówię zupełnie inny motocykl. Czy jest to zwiazane z tym, że za mocno docisnąłem śrubę, czy po prostu przyzwyczaiłem się do rozklekotanego/wcześniejszego stanu motocykla a teraz jest tak jak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...