Skocz do zawartości

Zmiana biegów 2-1 oraz 1-2


luqa90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem ze zmianą biegów, wszystkie zmiany w górę oraz redukcje wyłączając biegi 1-2 wychodzą mi dobrze, stosuję przegazówkę zgodnie z zasadami opisanymi przez Pana Kulika. Mam jednak problem z redukcją z 2 biegu na 1 oraz w drugą stronę też, co mogę robić źle? Już mam nawet dziwne pytanie, czy dobrze robię wrzucając od razu bieg, nie robiąc przerwy na wrzucenie luzu między tymi biegami? Po prostu jakkolwiek nie kombinowałbym z przegazówką to słychać dość głośny stuk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica obrotowa między pierwszym a drugim biegiem jest zwykle dość duża, dlatego ciężko jest zredukować bez charakterystycznego stuknięcia. Ja zwykle wbijam jeden gdy jadę bardzo wolno, około 20km/h lub po prostu korzystam z dłuższego międzygazu podczas gdy chcę szybko przyśpieszyć. Co do przerwy, nic takiego nie rób, bieg w dół z międzygazem.

Edytowane przez murgal

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jedynki redukujesz dopiero przy bardzo małej prędkości, gdy się "turlasz" przed zatrzymaniem. Tylko w takich sytuacjach jest potrzebny 1 bieg. Resztę ogarniesz z drugiego. Ewentualnie wyraźniejsza przegazówka, z racji różnicy prędkości. Ale nie pozbędziesz się tego trzasku na dobre, zawsze jakiś zostanie, tak to już jest w motocyklach.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle z zapieciem dwójki jest problem gdy ktos to robi powoli i czeka ze zmianą do opadniecia obrotów na wartość jałowych.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest normalne jak ktoś ma problemy z wbiciem drugiego biegu.

 

on nie ma problemu z wbiciem biegu tylko pyta jak zrobić żeby nie było "stuknięcia" głośnego...więc stuknięcie jest normalne, jak dobrze wyczujesz to jest ciszej a jak nie wyczuwasz skrzyni to jest głośne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo kurcze nie spodziewałem się tak szybkiego odzewu, dziękuję wszystkim. Proszę o wyrozumiałość, do tej pory moje doświadczenie to maxi skutery, pierwszy raz poza kursem jeżdżę czymś co ma biegi. No to już wiem na co się nastawiać przy redukcji na 1. Mielibyście jeszcze jakieś wskazówki przy zmianie w górę. Oczywiście tak jak mówiłem wskazówki z tematu Pana Kulika znam i staram się je wprowadzać w życie, mam za sobą dopiero 300km na nowej maszynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, ćwicz. I nie zamulaj ze zmianą biegów w górę. Jeden-pyk-dwa, ot co. Nie czekasz, nie gazujesz, pykasz bieg i lecisz do przodu. Dobrze by było gdbyś już zaczął wprowadzać "preloading", pomoże pozbyć się trzasków przy zmianie w górę. Dokładasz trochę siły na dźwignię biegów do góry, wciskasz sprzęgło trochę i bieg wskakuje. Puszczasz jedno i drugie i lecisz. Bezbolesne.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...