Stigy Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Powiem Ci że teraz już powątpiewam w to, że pomiar zrobiłeś poprawnie... Dlaczego ? Co w tym takiego trudnego ? Zresztą pisałem już jakieś 10 postów wcześniej że kompresja wzrosła do 6 Bar. Co sugerujecie ? Że nie umiem kopnąć i odkręcić manetki ? Ale namieszałeś. W google takie cuda wyczytałeś? Zajedź nawet do samochodowego warsztatu i poproś żeby zmierzyli ciśnienie, będziemy mieli jakąś pewną informację. Nie... To wiedza powszechna dla ludzi z silnikami 2T. Naprawdę nie wiedziałeś że uszczelniacze i dolot wpływają na kompresję ? Załóżmy przypadek wyolbżymiony - idealny. Jeżeli całkowicie zatkasz dolot to skąd silnik ma brać powietrze którym z kolei ma zadziałać na odczyt manometru ? odp. - z nikąd. Nie ma skąd więc odczyt to będzie prawie 0 (nie uwzględniając jakichś mikro nieszczelności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Jakby kolega tyle nie filozofował to by już dawno moto chodziło jak trzeba. Albo może wystarczy oddać go do mechanika, a nie siedzieć i gdybać. Nie znam tego silnika ale czy przypadkiem ten zawór YPVS nie puszcza Cie ciśnienia?Piszesz o simeringach, że mogą puszczać ciśnienie, dlaczego nie założyłeś nowych do tej pory? Przecież to koszt 10zł Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Ja jednak proponuje aby motocyklem zajął się mechanik. Najlepsza rada jaką możesz tu otrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) ehh panowie... Najpierw zrobicie pojazd że ten partacz a tamten gorszy a potem każecie im to oddawać... Ja nie wierzę w mechaników. Poza tym nie lubię się poddawać. Wszystko jest do zrobienia. A ile nauczyć się można przy diagnozowaniu takiego problemu... Po prostu są ci którzy oddają maszyny i ci którzy przy nich grzebią sami. Ja jestem bardzo zacięty w tej drugiej grupie. Simmery już daaaawno sprawdzone, jeden wymieniony. Prawdopodobnie już zlokalizowałem usterkę. Zresztą pisałem tu o tym 2 razy ale nikt tego nie wyłapał prawdopodobnie przez to że wszyscy macie 4T a piszemy tu o 2T. Jeśli się to potwierdzi to napiszę rozwiązanie. Na razie nie będę siał zamętu. Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 w granicach 7 barów można mówić o zdrowej dt, chociaż zdjęcie cylindra jest trochę podejrzanezawór wydechowy pracuje prawidłowo ?bez obciążenia ile wykręca rpm ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 7 to zdrowa ale już powoli starzejąca się DT... YPVS pracuje jak w zegarku. bez obciążenia możesz ją wkręcić do końca obrotomierza :).Jak pisałem: Prawdopodobnie już zlokalizowałem usterkę. Zresztą pisałem tu o tym 2 razy ale nikt tego nie wyłapał prawdopodobnie przez to że wszyscy macie 4T a piszemy tu o 2T. Jeśli się to potwierdzi to napiszę rozwiązanie. Na razie nie będę siał zamętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Tak więc. Zadzwoniłem tydzień temu do szlifierza w POznaniu który uznawany jest za najlepszego speca od dwusuwów. Powiedział że moje pasowanie było by ok gdyby nie to że na bank mam uciekający wymiar przy oknie wylotowym przez co będzie tracił kompresje. Pojechałem do niego i wymiar uciekał o 0,03 przy oknie. Byłem pełen podziwu że szlifierz wiedział to bez zobaczenia cylindra przez telefon. Kupiłem więc Wossnera i oddałem do szlifu do tego szlifierza. Dziś poskładałem wszystko na nowych uszczelkach, umyłem dokładnie itd. Sprawdziłem kompresje - 5,5 bara na zimnym. Na ciepłym też 5,5. kręci się max do 7 tys. Tak więc jest tak jak mi radziliście. Zrobiony szlif, jest jodełka. Ale efektów na razie nie widać. Zastanawia mnie jednak że jeden z moich znajomych powiedział mi ze gdy docierał taki dokładnie silnik to dopiero po 500 km motocykl zaczął mu się kręcić powyżej 7 tys. Wcześniej miał strasznego muła... Z kolei szlifierze mówią że silnik od razu po złożeniu powienien mieć pełną moc i kręcić się tyle ile będzie się kręcił docelowo... Tak więc po raz kolejny zgłaszam się do Was. Co o tym sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Ja sadze to wina nie lezy w cylindrze a gazniku albo zaplonie. Ja w rieju rr jak mi sie zatarl zrobilem "szlif" papierem sciernym 600, tlok mial luzy na jakies 1.5mm troche spadlo przyspieszenie i sie mulil ale na obroty wkrecal sie prawie jak wczesniej. Wczesniej pisales ze jak wjechales w kaluze to Ci odcinalo tak samo zaplon. To znaczy ze woda tam gdzie nie trzeba. A to ze go rozgrzewales itd to nic innego jak to ze ta woda musiala wyparowac zeby gdzies nie bylo przebicia. Zapewne fajke i kable WN masz do dupy i jest tam gdzies przebicie. Tez kiedys myslalem ze sie zaciera albo nie ma kompresji... szczegulnie jak padal deszcz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Ja sadze to wina nie lezy w cylindrze a gazniku albo zaplonie. Ja w rieju rr jak mi sie zatarl zrobilem "szlif" papierem sciernym 600, tlok mial luzy na jakies 1.5mm troche spadlo przyspieszenie i sie mulil ale na obroty wkrecal sie prawie jak wczesniej. Wczesniej pisales ze jak wjechales w kaluze to Ci odcinalo tak samo zaplon. To znaczy ze woda tam gdzie nie trzeba. A to ze go rozgrzewales itd to nic innego jak to ze ta woda musiala wyparowac zeby gdzies nie bylo przebicia.Zapewne fajke i kable WN masz do dupy i jest tam gdzies przebicie. Tez kiedys myslalem ze sie zaciera albo nie ma kompresji... szczegulnie jak padal deszcz ;)Nie pisz takich rzeczy na forum w mechanice...chyba, że w dziale humor. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Gaźnik sprawdzałem. Z zapłonem też wszystko było w porządku. Sprawdzałem przebicia po ciemku w garażu. Poza tym nie zgadza się to z: . Zastanawia mnie jednak że jeden z moich znajomych powiedział mi ze gdy docierał taki dokładnie silnik to dopiero po 500 km motocykl zaczął mu się kręcić powyżej 7 tys. Wcześniej miał strasznego muła... Do tego jeśli zapłon jest niesprawny to jak wytłumaczyć to że po zamknięciu i odkręceniu manetki kilka razy jednak da się przekroczyć 7 tys. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Nie pisz takich rzeczy na forum w mechanice...chyba, że w dziale humor. A powiedz mi co bys zrobil 50 km od domu z zatartym motorem i bez mozliwosci powrotu do domu ? Trzeba sobie jakos radzic :) Wrocilem do domu i jeszcze jezdzilem tak troche czasu zanim dostalem nowy cylinder. Ty zapewne bys dzwonil po lawete i bulil kase.. kiedy w 20 minut mocna naprawic i normalnie smigac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 A powiedz mi co bys zrobil 50 km od domu z zatartym motorem i bez mozliwosci powrotu do domu ? Trzeba sobie jakos radzic :) Wrocilem do domu i jeszcze jezdzilem tak troche czasu zanim dostalem nowy cylinder. Ty zapewne bys dzwonil po lawete i bulil kase.. kiedy w 20 minut mocna naprawic i normalnie smigac.No coś Ty, ja w takich momentach siadam na kamieniu i płaczę... Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Widzę że uznano temat mojego motocykla za trupa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Czy docierales cylinder z tlokiem w sposob opisany w watku o docieraniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 (edytowane) On jeszcze nie jest dotarty... dopiero 20km na nim zrobiłem.Pytanie czy zmieni się kompresja.Do tego ten wątek z tego co zauważyłem traktuje raczej o czterosuwach. Sposób ten nie uwzględnia tego że resztki docierających się części - opiłki nie będą miały gdzie się podziać. Nie zostaną tak jak w czterosuwie w oleju który wymieni się po 30 kilometrach. Ponadto nikt nie zauważył ze przy schodzeniu z obrotów w dwusuwie hamując silnikiem - na zamkniętej przepustnicy - praktycznie nie jest podawany olej. Jest go podawane tylko tyle ile na wolnych obrotach a więc za mało ! nie tyczy się to silników z mieszalnikiem. Tak więc uważam że ten sposób nie jest idealnym dla silników dwusuwowych. Wierzę że to działa dobrze w czterotaktach. Zresztą w oryginale MotoMana jest napisane że metoda tyczy się silników czterosuwowych.Jednak ostrożnie w miarę w myśl tych rad kręciłem motocykl wyżej. Ale nie mogę wyżej niż 7 tys. (więcej kręcić się nie chce) więc i tak nie jest to 3/4 obrotów... P.S. przed chwilą sprawdziłem całą elektrykę dla świętego spokoju. Pomierzyłem oporności na uzwojeniach wszystkich cewek i sprawdziłem oporność fajki. Obejrzałem też dokładnie kabel WN. Wszystkie oporności zgodne z książką serwisową. Żadnych odstępstw od normy. Edytowane 28 Kwietnia 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.