Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika CBR125R


Adiii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ten temat wymaga już oddzielnego wątku, już piszę o co chodzi.

Zmieniłem silnik i muszę wyregulować gaźnik. Ustawiłem wolne obroty, moto dobrze się wkręca. Niby wszystko ok, ale zauważyłem, że na ssaniu, na zimnym silniku łapie 4tys obrotów. Im niżej ssanie tym niższe obroty. Na starym silniku na ssaniu było troszkę ponad 2tys RPM - czyli tak jak powinno być (?).

Próbowałem regulować śrubką od mieszanki jednak nie ma różnicy czy odkręcę ją o 1 obrót czy o 10, tylko bardziej kopci, a wolne obroty ciągle te same. Jak regulowałem 2t to zazwyczaj obroty rosły po odkręceniu mieszanki.

 

Poradźcie coś bo już sam nie wiem jak do tego podejść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze , nie psuj regulacji gaźnika :bigrazz: Wajche ssania zaciągaj tak na 2000 obr/min silnika.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze , nie psuj regulacji gaźnika :bigrazz: Wajche ssania zaciągaj tak na 2000 obr/min silnika.

ok, dam sobie z tym spokój :) Jeszcze kwestia doboru mieszanki - jak poznać, że to ta właściwa? Mogę kręcić godzinami po pół obrotu, a i tak nie czuję żadnej różnicy, poza tym że bardziej kopci z rury przy większej mieszance ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wlasnie objaw za bogatej mieszanki - kopcenie na czarno.

Mieszanke na wolnych ustawiasz dosiadczalnie; rozgrzewasz silnik do pelnej temperatury jadac i potem ustawiasz najwyzsze mozliwe obroty

sruba skladu mieszanki po czym obnizasz je sruba regulacji polozenia przepustnicy.

Potem znowu probujesz zwiekszyc te obroty sruba mieszanki i potem obnizyc sruba przepustnicy.

Regulacje zaczynasz od rownych stalych obrotow, powiedzmy 1500 - 1600 a schodzisz do 1000 - 1100, lub nizej ale nie nizej niz 800 - 850 zreszta wskazuje to serwisowka.

ustawione obroty musza byc rowne i pozwalace na plynne wejscie na wyzsze obroty po odkreceniu rollgazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wlasnie objaw za bogatej mieszanki - kopcenie na czarno.

Mieszanke na wolnych ustawiasz dosiadczalnie; rozgrzewasz silnik do pelnej temperatury jadac i potem ustawiasz najwyzsze mozliwe obroty

sruba skladu mieszanki po czym obnizasz je sruba regulacji polozenia przepustnicy.

Potem znowu probujesz zwiekszyc te obroty sruba mieszanki i potem obnizyc sruba przepustnicy.

Nie powiedziałem, że kopci na czarno, po prostu większy dym leci.

U mnie jest tak, że jak odkręcam śrubkę od mieszanki to w ogóle nie ma reakcji, nie podnosi obrotów, kompletnie nic. Ale wiem, że dostaje więcej paliwa bo większy dym leci z rury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest 1 garnek i 1 gaźnik . Manual i przywracasz do stanu fabrycznego , w zasadzie to masz 1 rzecz do sprawdzenia - ta śrubę którą ruszałeś . A jak lubisz zasłone dymną to kup se przy okazji zapaś świec , bo co kilkadziesiąt kilometrów będziesz je wymieniał .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest 1 garnek i 1 gaźnik . Manual i przywracasz do stanu fabrycznego , w zasadzie to masz 1 rzecz do sprawdzenia - ta śrubę którą ruszałeś . A jak lubisz zasłone dymną to kup se przy okazji zapaś świec , bo co kilkadziesiąt kilometrów będziesz je wymieniał .

Regulowałem gaźnik od zera! Czytałeś temat? Regulacja jest konieczna ponieważ zmieniłem silnik, a gaźnik został ze starego.

Nie wiem co to miało znaczyć z tą zasłoną dymną, przecież napisałem temat właśnie tylko po to, aby zasięgnąć porad dotyczących prawidłowej regulacji gaźnika. Pierwszy raz reguluję 4t i nie mam żadnego porównania, to jednak nie to samo co 2t. Śrubka od mieszanki nie podnosi ani obniża obrotów - po prostu zero reakcji! Natomiast wiem, że coś się zmienia bo:

- jak ją zakręcę to silnik gaśnie

- jak więcej odkręcę to bardziej dymi

 

i pytanie za 100 punktów jak poznać te właściwe ustawienie? Przecież serwisówka mi tego nie powie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowałem gaźnik od zera! Czytałeś temat? Regulacja jest konieczna ponieważ zmieniłem silnik, a gaźnik został ze starego.

Nie wiem co to miało znaczyć z tą zasłoną dymną, przecież napisałem temat właśnie tylko po to, aby zasięgnąć porad dotyczących prawidłowej regulacji gaźnika. Pierwszy raz reguluję 4t i nie mam żadnego porównania, to jednak nie to samo co 2t. Śrubka od mieszanki nie podnosi ani obniża obrotów - po prostu zero reakcji! Natomiast wiem, że coś się zmienia bo:

- jak ją zakręcę to silnik gaśnie

- jak więcej odkręcę to bardziej dymi

 

i pytanie za 100 punktów jak poznać te właściwe ustawienie? Przecież serwisówka mi tego nie powie...

Zapytaj Rutkowskiego.

A teraz całkiem poważnie - gdzie w serwisówce wyczytałeś o konieczności regulacji tego gaźnika?

janosikkk napisał Ci co trzeba zrobić a ja dodam - dokręcić śrubę regulacji składu mieszanki do wyczuwalnego oporu i odkręcić o 1 3/4 obrotu.

Po odpaleniu i zagrzaniu silnika ustaw na 1200 obrotów i nie dotykaj.

W wielu serwisówkach piszą wyraźnie - ustawiono fabrycznie NIE DOTYKAĆ

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie dotykać, samo miało się wyregulować? Silnik ciężko palił, wariował na obrotach - potrzebna była regulacja gaźnika, która po części załatwiła sprawę. Po części, bo ciągle nie wiem jak optymalnie ustawić mieszankę, a oddanie do mechanika mija się z celem - skroi 100zł za pokręcenie dwoma śrubkami. Silniczek fajnie chodzi, trzyma obroty - najgorszą część wg mnie wykonałem samemu, trochę czasu zajęło mi szukanie tych optymalnych ustawień. Jednakże chcę mieć 100% pewność co do mieszanki, żeby potem nie było dziury w tłoku albo przekopconych świec. Pierwszy raz reguluję 4t, proszę mnie zrozumieć...

 

dokręcić śrubę regulacji składu mieszanki do wyczuwalnego oporu i odkręcić o 1 3/4 obrotu.

1 i 3/4 czy 1 albo 3/4 - bo to dwie różne rzeczy. Poszukam jeszcze w serwisówce coś na ten temat.

Edit: znalazłem co nieco w serwisówce. Niestety kein wort dojczland więc dalej nie wiem ile odkręcić śrubkę ;p anfängliche znaczy początkowe - czyli te 1-3/4 obrotu to wstępne ustawienie do regulacji, a nie końcowe - tak mi się przynajmniej wydaje. Wolne obroty powinny wynosić 1400RPM.

Link do foto z serwisowki: http://img718.images...kserwisowka.jpg

 

 

 

 

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt :)

Edytowane przez Adiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie dotykać, samo miało się wyregulować? Silnik ciężko palił, wariował na obrotach - potrzebna była regulacja gaźnika, która po części załatwiła sprawę. Po części, bo ciągle nie wiem jak optymalnie ustawić mieszankę, a oddanie do mechanika mija się z celem - skroi 100zł za pokręcenie dwoma śrubkami. Silniczek fajnie chodzi, trzyma obroty - najgorszą część wg mnie wykonałem samemu, trochę czasu zajęło mi szukanie tych optymalnych ustawień. Jednakże chcę mieć 100% pewność co do mieszanki, żeby potem nie było dziury w tłoku albo przekopconych świec. Pierwszy raz reguluję 4t, proszę mnie zrozumieć...

 

[/font][/color]

1 i 3/4 czy 1 albo 3/4 - bo to dwie różne rzeczy. Poszukam jeszcze w serwisówce coś na ten temat.

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt :)

 

mechanik bierze kasę za swoją wiedzę a nie za kręcenie dwoma śrubkami - on wie w którą stronę i ile obrotów ma pokręcić a za to wypada zapłacić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek wyraznie napisal 1i 3/4 obrotu odkrecasz i to jest wstepne ustawienie dla silnika nowego lub w dobrej kondycji.

Wiec nie kombinuj jak kon pod gore i tak ustaw.

Jezeli silnik gasnie w momencie gdy wkrecisz srube do oporu to znaczy ze jest reakcja na ta regulacje - odkrecenie jej o kilka obrotow spowoduje ze silnik pod obciazeniem nie wejdzie na obroty, ale to mozesz sprawdzic podczas jazdy.

 

To jest tylko regulacja wolnych obrotow i przejscia na wyzsze - srednie ustawiasz iglica a wysokie rozmiarem dyszy glownej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek wyraznie napisal 1i 3/4 obrotu odkrecasz i to jest wstepne ustawienie dla silnika nowego lub w dobrej kondycji.

Wiec nie kombinuj jak kon pod gore i tak ustaw.

Oto mi chodziło, wielkie dzięki panowie. Jutro jak będzie pogoda to zobaczę jak hasa pod obciążeniem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a oddanie do mechanika mija się z celem - skroi 100zł za pokręcenie dwoma śrubkami...

To jest właśnie mentalność Polaczka, woli spie*dolić swój motocykl niż oddać do mechanika złodzieja który weźmie 100zł za poprawne ustawienie gaźnika...

Ale w sumie... jak by mi później przywiózł ktoś takie rozgrzebane moto to wziąłbym 200 a nie 100 :biggrin:

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie mentalność Polaczka, woli spie*dolić swój motocykl niż oddać do mechanika złodzieja który weźmie 100zł za poprawne ustawienie gaźnika...

Ale w sumie... jak by mi później przywiózł ktoś takie rozgrzebane moto to wziąłbym 200 a nie 100 :biggrin:

Chyba sam nie wierzysz w to co napisałeś. Gaźnik wyregulowałem samemu, silnik odpala i chodzi jak marzenie. Ładnie wchodzi jak i schodzi z obrotów. Czego chcieć więcej?! Mechanik chyba by mnie wyśmiał jakbym mu podstawił wyregulowany gaźnik na regulacje. Może Ty byś oddał moto w takim stanie, ja nie.

 

Chciałem tylko zasięgnąć porad jak poznać tą "odpowiednią mieszankę", ale Pan Piotr podsunął mi myśl, że nawet na takie rzeczy znajdę odpowiedź w serwisówce. Mieszanka wg s.manual powinna być odkręcona o 1 i 3/4 obrotu - i o to mi właśnie chodziło.

Edytowane przez Adiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...