Skocz do zawartości

Honda Varadero 125 2006 r.- kierunkowskazy


Rekomendowane odpowiedzi

Otóż problem jest dość dziwnej natury. W motocyklu wszystko chodzi świetnie i bez problemów, problem pojawia się gdy rano próbuję wyjechać na ulicę.

 

Otóż chodzi o czas "reakcji" kierunkowskazu. Tak długo jak motocykl jest dość zimny, nie rozgrzany- kierunkowskaz potrzebuje na reakcję... około 10-15 sekund. Brzmi dość bezsensownie, ale tak właśnie jest. Naciskam przycisk do włączenia prawego kierunkowskazu.... długo nic aż nagle działa.

 

Nie chodzi tu o to, że prosto z garażu wyjeżdżam na ulicę, nie... czekam aż na wskaźniku pojawią się przynajmniej te 2 kreseczki(około 1,5-3 min jest na to potrzebne), ale i to nie wystarcza- zauważyłem, że działają poprawnie dopiero kiedy naprawdę ciepło bije od motocykla (koło 4 kresek, czyli do jazdy taki standard). Może mi ktoś pomóc, może spotkał się ktoś z czymś podobnym? Może ich działanie wcale nie jest powiązane z tym jak ciepły jest silnik, może to coś innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na przełącznik kierunkowskazów. W nim najczęściej sniedzieją styki. To częsta i raczej typowa usterka przełączników Denso. Nie są hermetyczne stąd woda i wilgoć penetrują wnętrze i mosiezne styki po prostu pokrywają się śniedzią. Jeżeli byłaby to lampa kierunkowskazu, to migałaby druga lampa bez oczekiwania tyle, że ze zmienioną częstotliwością(szybciej). Rozbierz przełącznik i przeczyść styki sprayem do styków elektrycznych(np:elektrosol lub podobnym). Kupisz w każdym sklepie z elementami elektronicznymi. Sprawdź sprężynki dociskowe tych styków i czy styki przełącznika dolegają do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jeszcze być uszkodzony modół przerywacza ... miałem tak w starej mz :) przeglądnij też styki kostki tego przekaznika

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, jutro biore się za te styki, napiszę potem co i jak. Na razie dziękuję za odpowiedzi. :)

 

Sprawdziłem wnętrze każdej kostki od włącznika aż po lamkę kierunkowsakzu (oprócz tych za zegarami). Nic nie zaśniedziało, wręcz przeciwnie, wszystko w jak najlepszym porządku. Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł? Swoją drogą dodam, że przy (opóźnionym) uruchomieniu się kierunkowskazu, za zegarami na wyłączonym silniku zdaję się słyszeć jakby taki elektroniczny zgrzyt... coś w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...