faza-s Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 zimą czy wczesną wiosną właściwie nie da sie dogrzać opony. Nawet nie da się jej porządnie ogrzać, jezdzisz na takim kartoflu. Ziemia jeszcze jest zamarznięta i to do dużej głębokości.Sposobu na to żadnego nie ma, ale można się przezwyczaić do niskiej przyczepności. Tak samo jak do uślizgów kół, które poza sezonem są normalną sprawą. Ot, koło się slizga a ty jedziesz dalej. No tak, ale mieszanka gumy też tu niczego nie zmieni ? Sportowe strasznie szybko się kończą latem ... na "turystycznych" wiosną / jesienią jeździ się za to jak na drewnianych klockach ... Nie ma jakichś gumek dedykowanych na niższe temperatury ? Cytuj Klub Anonimowych Piratów Drogowych Młotek zawsze można nazwać impulsatorem kinetycznym o napędzie mięśniowym, ale po co ... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Dobre turystyczne nie zachowują się jak klocki, można zapierdzielać i mocno sie składać bez problemu :D Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maestro Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Gdyby były precyzyjne wzory na przyczepność opony i ustawień zawieszenia, to np. MOTO GP zawodnicy jeździliby tylko w celu zapoznania toru. Uogólnione wzory można wyprowadzić, lecz co to da, bo dla przeciętnego zjadacza chleba to byłaby czarna magia i nie miałoby praktycznego zastosowania, tj. nie będzie tak, że wrzucisz parę cyferek i masz wynik...Samo uogólnione działanie asfaltu (podłoża) na koło motocykla we wzorze zawierają działania różniczkowe, pochodne drugiego stopnia. Czynników, które mają wpływ na oponę jest znacznie więcej niż podano powyżej w postach. Niektóre mają większe znaczenie a inne mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Takie latanie to tylko na czuja. Tak jest najlepiej. Nie ma gotowej instrukcji jak się składać w danych warunkach. A oponki to własnoręcznie możesz spadać. Przed wyjazdem spróbuj ją jakby naciąć paznokciem, wbić paznokieć. Pojeździł, rozgrzej i powtórz test, zobaczysz różnicę. Dopóki nie będzie konkretnej wiosny to radzę obniżyć ciśnienie w oponach o 5-10%, trochę margines bezpieczeństwa się zwiększy. Stosowałem to dość często na kurierce zimą i wiosną, sprawdza się. Teraz w GS500 mam łyse buty, ostatnio latałem to było wesoło chwilami. Nie odważę się pocisnąć do końca, zostały mi jeszcze z 10mm "chicken strip". Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryhu Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Tak jak napisał Maestro czynników jest tyle, że nie da się tak po prostu podać przy jakiej prędkości w zakręcie nastąpi uślizg (nie upraszczając tego do konkretnego przypadku o znanych parametrach). Widzę, że w tym poście dużo jest o temp. nawierzchni a przecież to tylko jeden z czynników wpływających na temp. opony, która to z kolei jest tylko jednym z czynników wpływających na przyczepność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faza-s Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Gdyby były precyzyjne wzory na przyczepność opony i ustawień zawieszenia, to np. MOTO GP zawodnicy jeździliby tylko w celu zapoznania toru. Uogólnione wzory można wyprowadzić, lecz co to da, bo dla przeciętnego zjadacza chleba to byłaby czarna magia i nie miałoby praktycznego zastosowania, tj. nie będzie tak, że wrzucisz parę cyferek i masz wynik...Samo uogólnione działanie asfaltu (podłoża) na koło motocykla we wzorze zawierają działania różniczkowe, pochodne drugiego stopnia. Czynników, które mają wpływ na oponę jest znacznie więcej niż podano powyżej w postach. Niektóre mają większe znaczenie a inne mniejsze. Heh, ok... ale skoro można sporządzić tabelkę taką:i przyjąć ją za pewien pewnik ...pomimo tego że jest wiele zmiennych ... pewnie nieuwzględnionych w niej ... choćby sama wilgotność powietrza ... to jednak za pewien pewnik można przyjąć, że jadąc z określoną prędkością przy określonej temp. otoczenia, odczujemy określoną temp. na tyłku :D Co widzicie dziwnego w moim pytaniu, o to, czy nie istnieją może jakieś podobne wyliczenia dla zimnego asfaltu i jego wpływu na przyczepność opony ? Skoro teraz i tak wiosna raczkuje - pojeździć można tylko kilka godzin w okolicach południa , a przez resztę dnia można poszperać jakieś ciekawostki, lub po ludzku czegoś się dowiedzieć ... Tabelek na wydłużenie drogi hamowania "na zimnym" , szybkość uzyskania przez oponę temp. optymalnej przyczepności "na zimnym" , z tego co piszecie nie ma - ok, przyjąłem do wiadomości - ... Więc będę szukał innych ciekawostek ... ;) Cytuj Klub Anonimowych Piratów Drogowych Młotek zawsze można nazwać impulsatorem kinetycznym o napędzie mięśniowym, ale po co ... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Na sprzętach mających poniżej 100KM można spokojnie dawać pełną łychą i uślizgu się nie uświadczy, natomiast na mocniejszych jest z tym problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Wczoraj jeździłem nsr, po redukcji przy 40km/h koło sobie pływało, na prostej drodze, 2 min od wykazdu z garazu. Opony nowe pirelli sport demon. Więc reguła poniżej 100KM nie jest do końca prawda. Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 (edytowane) No tak, ale mieszanka gumy też tu niczego nie zmieni ? Sportowe strasznie szybko się kończą latem ... na "turystycznych" wiosną / jesienią jeździ się za to jak na drewnianych klockach ... Nie ma jakichś gumek dedykowanych na niższe temperatury ?Są. Ja nie próbowałem, ale ktoś na forum cb500 bardzo zachwałał do jazdy zimą opony enduro. Widziałem, da sie spokojnie wepchnąć, przynajmniej do cb500.Mozliwe, ze zwykłe opony szosowe/deszczowe, czesto stosowane w Wielkiej Brytanii też by się sprawdziły. http://www.netcar.pl...560379,szi.html Wersja SNOWTEX Wersja M+S z zastosowaniem mieszanki SNOW-TEX to zimowa wersja znanego bieżnika K60. Uwaga: Te mieszanki gum przeznaczone do eksploatacji w temperaturach poniżej 10 stopni Celsjusza. Stosowanie opon "snow tex" w wysokich temperaturach powoduje gwałtowne zużycie opon oraz pękanie. Wczoraj jeździłem nsr, po redukcji przy 40km/h koło sobie pływało, na prostej drodze, 2 min od wykazdu z garazu. Opony nowe pirelli sport demon. Więc reguła poniżej 100KM nie jest do końca prawda. Sent from my iPhone using Tapatalkjak koło Ci boksuje przy redukcji, to redukcja do niczego? Edytowane 7 Marca 2012 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Weź nie pie**ol.Spróbuj to zobaczysz ...... :D Murgal .... Ty lepiej odstaw Moto i Autem posmiga :D Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywer Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Bo Murgal nie ma pojęcia o międzygazie.I jeszcze w cfajtakcie, który prawie nie hamuje silnikiem. Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 (edytowane) Po prostu za "mocna" redukcja, międzygaz wpadł w przyzwyczajenie, po prostu troszkę za agresywnie, i koło się obsuneło. Głupia charakterystyka 2T. Edytowane 7 Marca 2012 przez murgal Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Murgal lepiej poćwicz hamowanie awaryjne zamiast przegazówki. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maestro Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 (edytowane) nie wiem, może jest na to jakiś wykres, czy coś w podobie tabeli odczuwalnych temperatur ... jeśli macie jakieś linki do art. , jakieś info. bardziej fachowe od mojego "na czuja" , lub coś mądrego na temat to będę wdzięczny. Powinno pomóc ta pozycja :)Sakai, H and K Araki "Thermal Engineering Analysis of Rubber Vulcanization and Tread Temperatures During Severe Sliding od a tire" , 17th Annual Conerence od the tire Society, Akron, ohaio , April 1998 MECHANICS OF PNEUMATIC TIRES, --> http://www.google.pl...OEfDW9w&cad=rja zresztą wrzucisz w google hasła: adhesion tire tarmac road temperature. Wyskoczy sporo lektury na temat korelacji opona asfalt droga.. I przekonasz się że to nie jest tak proste :) Mam nadzieję że z angielskim jesteś za pan brat :) Jeśli chcesz uproszczoną zależność, to pewnie na podstawie w/w lektury wyprowadzisz sam :), lecz będzie to do niczego przydatne. Powodzenia :) Edytowane 8 Marca 2012 przez Maestro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 hehe, no i wzory sie znalazły , ale na Twoim, miejscu zostawiłbym rozgryzienie tego na przyszłą zimę :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.