grizzli Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 A co w tym ciekawego? Słuchałem kiedyś wywiadu z polskim inżynierem pracującym w BMW. Tak to dokładnie tłumaczył, że nie ma żadnego problemu ze zrobieniem diesla o mocy 150KM, który będzie palił 2l na setkę. Tylko obecne normy spalin nigdy go nie dopuszczą do ruchu.Daj spokój. Przecież to jest jakiś bełkot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 gaźnik w kaszlaku jest mechaniczny nie podciśnieniowy słońce , nie miałeś nigdy ? tam przepustnicę otwiera linka a podciśnienionwy to taki gdzie linka otwiera klapkę a przepustnicę podciśnienie gaźnik podciśnieniowy działa tak http://motorq.pl/wp-content/uploads/2015/04/gaznik-podcisnieniowy.png i taki jest np w xt600 , w tico , w chińskim kiblu 4T w kaszlaku jest stricte mechaniczny jak w 2T widzę że pan diagnosta leży kompletnie z podstawową wiedzą mechaniczną........ Nie zrozumiałeś o co pytałem. Gaźnik z malucha nie będzie prawidłowo pracował, kiedy przed przepustnicą będzie nadciśnienie, wyższe niż w kolektorze. Sterowanie przepustnicą nie ma nic do rzeczy. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quanti86 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 (edytowane) Daj spokój. Przecież to jest jakiś bełkot.Dlaczego? Mam 2.2 w dieslu i udało mi się zejść do 4.8l na setkę. Auto waży półtorej tony, jest w automacie. Gdybym jeździł emerycko zszedlbym spokojnie do 4.Przypuszczam, że 2 litry na 100 są osiągalne. Tu już nie chodzi o kwestie ekologii, ale przy takim spalaniu sporo dostałby się silnikom benzynowym i pseudo elektrycznym furom, bo nagle wyszloby że ten diesel wcale taki zły nie jest. Swoją drogą to może pisze herezje dla niektórych, ale ja lubię te silniki i ich charakterystykę. Przez porąbaną nagonkę na te auta płacę 2 razy większy podatek drogowy niż w przypadku benzyny, a i tak wychodzę na plus dzięki nizszemu spalaniu (wcześniej w benzynie średnio brało 9l na 100). Edytowane 17 Marca 2017 przez Quanti86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Moim zdaniem silniki diesla wcale nie są bardziej toksyczne dla środowiska niż benzynowe, oczywiście przy sprawnych wszystkich urządzeniach. Ale pisanie o 2 litrach, 150-ciu koniach, i do tego wysokiej toksyczności spalin, nie trafia mi do przekonania. Z prostego powodu. Silnik musi z czegoś tą moc wziąć, a tym czymś jest przede wszystkim paliwo. To, że udalo się jakimś cudem zejść przy pojemności 2,2 litra do prawie 5 litrow, nie oznacza, że wartość tę da się zbić jeszcze dwukrotnie, generując przy tym 150 kucy. Zubażać paliwo też można do pewnego momentu, bowiem istnieje jedna żelazna zasada-silnik zjada paliwo, albo siebie. Kwestia chłodzenia. Kto ma pojęcie o silnikach, wie, o czym piszę. Co do zużycia paliwa-owszem, istnieją konstrukcje bardzo oszczędne, ale mające maly litraż i stosunkowo niewielką moc. Na poziomie kilkudziesięciu koni. A i tak zejściu w nich do poziomu 4 litrów wymaga naprawdę sprzyjających warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Ruszyliście temat elektrycznych samochodów, ale nikt nie wspomniał o CNG. To co kiedyś zaczęto robić z tym paliwem nagle zostało zaniechane i zamiecione pod przysłowiowy dywan. Zachód jakoś sobie z gazem ziemnym radzi- są stacje do tankowania, można samemu postawić przydomową ( trochę droga) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Nie zrozumiałeś o co pytałem. Gaźnik z malucha nie będzie prawidłowo pracował, kiedy przed przepustnicą będzie nadciśnienie, wyższe niż w kolektorze. Sterowanie przepustnicą nie ma nic do rzeczy. a to być może tak co nie zmienia faktu że w dolocie nadciśnienie jest -styknie odpalić to samochodopodobne coś i zdjąć rurę między filtrem powietrza i gaźnikiem tak żeby silnik nie zasysał powietrza z filtra -czuć w tedy w rurze od filtra że ,,dmucha'' ale czy większe niż podciśnienie za przepustnicą tego nie wiem .... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrGlub Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Dmuchawę w maluchu można nazwac najwyżej "kompresorem" a nie "turbo" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Dmuchawę w maluchu można nazwac najwyżej "kompresorem" a nie "turbo" :DNo. I już wiadomo po kim Mercedes kopiował pomysł :) Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Silniki diesla nawet te obecne wyziewaja bardziej toksyczne dla czlowieka spaliny niz benzynowe, ja bym sie tym zbytnio nie przejmowal tak jak i ta cala ekobzdura, bo jak na razie wieksze szkody wyrzadzily rakiety wystrzeliwane w kosmos w postaci dziur w ozonie niz cala motoryzacja na swiecie lacznie z elektrowniami i tymi co pala gumowce w piecu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Silniki diesla nawet te obecne wyziewaja bardziej toksyczne dla czlowieka spaliny niz benzynowe, ja bym sie tym zbytnio nie przejmowal tak jak i ta cala ekobzdura, bo jak na razie wieksze szkody wyrzadzily rakiety wystrzeliwane w kosmos w postaci dziur w ozonie niz cala motoryzacja na swiecie lacznie z elektrowniami i tymi co pala gumowce w piecu.Można też wspomnieć o statkach napędzanych mazutem czyli jeszcze gorszym gównem, które jeszcze pierdylion lat będą pływać bo żadne inne paliwo nie ma ekonomicznego sensu. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Silniki diesla nawet te obecne wyziewaja bardziej toksyczne dla czlowieka spaliny niz benzynowe, ja bym sie tym zbytnio nie przejmowal tak jak i ta cala ekobzdura, bo jak na razie wieksze szkody wyrzadzily rakiety wystrzeliwane w kosmos w postaci dziur w ozonie niz cala motoryzacja na swiecie lacznie z elektrowniami i tymi co pala gumowce w piecu. Dziury ozonowe wywoływał freon a nie rakiety :) Obejrzyjcie sobie film SOS Ziemia, który niedawno Limo podlinkował. Daje mega do myślenia. No. I już wiadomo po kim Mercedes kopiował pomysł :) Jeśli już to po Włochach. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Dziury ozonowe wywoływał freon a nie rakiety :) Obejrzyjcie sobie film SOS Ziemia, który niedawno Limo podlinkował. Daje mega do myślenia. Jestes w bledzie jak wiekszosc, najwieksze dziury w ozonie wywolaly rakiety, moze gdzies dotrzesz do takiej informacji ja to wiem z zrodla, czyli od tych co je wykonali tu nie ma dyskusji, tak jest i kropka filmy ktorymi mnie mozesz zalac to ekobzdury nakrecone na potrzebe czegos tam, to nie sa zadne wiarygodne zrodla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Można też wspomnieć o statkach napędzanych mazutem czyli jeszcze gorszym gównem, które jeszcze pierdylion lat będą pływać bo żadne inne paliwo nie ma ekonomicznego sensu. ciuchcie napędzane mazutem już wyeliminowali a szkoda , mieszkam koło węzła kolejowego północ południe , piękny był widok jak jakaś st44 ruszała z bocznicy , ten pióropusz dymu , ten trzęsący się wiadukt na którym wino się piło........ teraz w imię ekologi i kapitalizmów będzie zielony las i zielony szczaw na stole :( taki węzeł kolejowy był tyle pracy , a teraz jest ekologia -ruiny i zgliszcza zamieszkałe przez dzikie zwierzęta i porośnięte przez trawę :D więc niech statki pływają :D fajnie się słucha tych silników :D filmy ktorymi mnie mozesz zalac to ekobzdury nakrecone na potrzebe czegos tam, to nie sa zadne wiarygodne zrodla. taaa nie ma to jak film ratujmy ziemię przed elektrowniami węglowymi , nakręcony dzięki pomocy producenta farm wiatrowych :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quanti86 Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 http://tvn24bis.pl/24-godziny,140,m/chinczycy-zrobili-alkohol-z-wegla,724627.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 ciuchcie napędzane mazutem już wyeliminowali a szkoda , mieszkam koło węzła kolejowego północ południe , piękny był widok jak jakaś st44 ruszała z bocznicy , ten pióropusz dymu , ten trzęsący się wiadukt na którym wino się piło........To jest tam gdzie jest ten skansen kolejowy czy cuś? Stoją takie stare zardzewiałe grzmoty i jedna odmalowana ciuchcia przy skrzyżowaniu? Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.