Skocz do zawartości

Motocykl 4T 125ccm nie odpala..


raaza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie będzie to błąd, ale musisz zawsze dać nową uszczelkę pod głowicę bo po odpowiednim dokręceniu kluczem dynamometr. nie nadaje sie ona do ponowego uzycia, za kazdym razem trzeba tez regulowac lluzy zaworowe

 

w tym moto jest bardzo niewysliony silniczek, wg mnie przy odpowiednim ustawieniu rozrządu nie ma mozliwości zeby zawór spotkał sie z tłokiem

Jeszcze ciekaw jestem jak u autora wygląda łańcuszek rozrządu. Bo jeśli jest w stanie agonalnym to różne potrafi prawić fikusy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będzie to błąd, ale musisz zawsze dać nową uszczelkę pod głowicę bo po odpowiednim dokręceniu kluczem dynamometr. nie nadaje sie ona do ponowego uzycia, za kazdym razem trzeba tez regulowac lluzy zaworowe

 

w tym moto jest bardzo niewysliony silniczek, wg mnie przy odpowiednim ustawieniu rozrządu nie ma mozliwości zeby zawór spotkał sie z tłokiem

 

Ale tylko w/g Ciebie oraz w przypadku silnika dolnozaworowego.

Nawet w silnikach nowoczesnych z odcięciem zapłonu jeżeli właścicielowi włączy się głupawka i kręci silnikem do końca to dochodzi do kolizji pomiędzy tłokiem a zaworami, wystarczy tylko rozbujać kilkakrotnie silnik po obrotach a w którymś momencie "popłyną" sprężyny zaworowe i awaria gotowa.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem, kolega ostatnio ma taki problem w hondzie integra type-r, po zakuciu i doprezeniu silnika oraz wielu innych modach, które oprócz mocy spowodowaly ze silnik wyzej sie kręci tłoki doganiają zawory, mimo zastosowania odpowiednich sprezyn i talezyków zaworowych

 

ale w takiej TW, która ma dosc mało mocy raczej coś takiego nie powinno wystąpic przy zwyklym uzytkowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisał Piotr to najbardziej pesymistyczna opcja a ja mam nadzieję że to tylko problem który przeniosłeś z poprzedniego zestawu czyli nagar na zaworach. .

Oglądnij jednak tłok czy aby nie ma ślady od zaworu na nim.

Nie zapomnij przed poskładaniem dotrzeć zawory i warto by zmienić uszczelniacze zaworowe.

Jeden z kolegów napisał że powinno się zmienić uszczelki pod głowicę i cylinder i to są święte słowa ale zdaża mi się że zostaję przy starych i silnik daje radę.

Edytowane przez senekkorzenna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zregenerowałem głowicę, zawory dotarte, uszczelniacze wymienione, wszystko ładnie chodzi i nie przepuszcza..

Tak się tylko zastanawiam - włożyłem do Yamahy TW 125 górę (cyl+głowica) od Yamahy SR125, bo są niemal identyczne i kazdy tak robi.

W Yamaha TW w serwisówce jest napisane, że kompresja wynosi 12bar, a w serwisówce SR - że 10.

Mam teraz górę od SR to na jaką serwisówkę patrzeć?

 

Drugie pytanie:

Czy słaby akumulator moze być powodem, że wyjdzie słabsza kompresja?

Jest na tyle słaby, że wystarczy na 3 krecenia rozrusznikiem po 3sek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zregenerowałem głowicę, zawory dotarte, uszczelniacze wymienione, wszystko ładnie chodzi i nie przepuszcza..

Tak się tylko zastanawiam - włożyłem do Yamahy TW 125 górę (cyl+głowica) od Yamahy SR125, bo są niemal identyczne i kazdy tak robi.

W Yamaha TW w serwisówce jest napisane, że kompresja wynosi 12bar, a w serwisówce SR - że 10.

Mam teraz górę od SR to na jaką serwisówkę patrzeć?

 

Drugie pytanie:

Czy słaby akumulator moze być powodem, że wyjdzie słabsza kompresja?

Jest na tyle słaby, że wystarczy na 3 krecenia rozrusznikiem po 3sek..

Mierzyłeś na całkowicie otwartej przepustnicy? Jesli nie to załóż porządny akumulator i na max otwartej przepustnicy zrób pomiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zregenerowałem głowicę, zawory dotarte, uszczelniacze wymienione, wszystko ładnie chodzi i nie przepuszcza..

Tak się tylko zastanawiam - włożyłem do Yamahy TW 125 górę (cyl+głowica) od Yamahy SR125, bo są niemal identyczne i kazdy tak robi.

W Yamaha TW w serwisówce jest napisane, że kompresja wynosi 12bar, a w serwisówce SR - że 10.

Mam teraz górę od SR to na jaką serwisówkę patrzeć?

 

Drugie pytanie:

Czy słaby akumulator moze być powodem, że wyjdzie słabsza kompresja?

Jest na tyle słaby, że wystarczy na 3 krecenia rozrusznikiem po 3sek..

Co znaczy "kompresja"? Stopień sprężania czy ciśnienie sprężania? Bo to dwie różne rzeczy.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym się rózni stopień sprężenia od ciśnienia sprężenia??

Wszystkim...

Polecam książki dla zawodówek samochodowych. U bukinistów za grosze.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie to bywa, ja tylko napisałem ze i tak można zrobić awaryjnie. Wiadomo że jak coś jest w trakcie naprawy lub remontu nie zawsze wszystko jest do konca sprawne. Wszystko w granicach rozsądku to jest lekki motocykl, jeden garnek nie ma bólu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy na uwadze panowie że autor nie wie co to jest stopień sprężania i ciśnienie sprężania, nie bardzo wie jak wykonać pomiar i w dodatku ma padnięty akumulator. Takie pomiary nie znaczą nic, więc zamiast się kłócić dajmy autorowi czas niech naprawi do końca swój motocykl :biggrin:

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...