raaza Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 #1 28 Sty 2012 21:46 Motocykl 4T 125ccm nie odpala.. Witam, przełożyłem sobie dziś od innego motoru głowice i cylinder, motor ładnie odpalał, lepiej się zbierał niż na starym komplecie, tylko na wysokich obrotach (na 2,3,4,5 biegu) przerywał jakby brakło mu paliwa.. Chciałem sprawdzić czy także na luzie tak przerywa, odpaliłem, dodałem gazu, wysokie obroty, lekko przerwało, wkręcił się znów, przerwał, zgasł... i już nie mogę go odpalić. Zero odzewu. Srawdziłem: -świece (dałem drugą) -wyczyściłem gaźnik -sprawdziłem kranik, przewody -iskra idealna -zawory idealne -kompresja idealna -odkreciłem świece, wlałem benzyny i nic, -świeca jak da sie ssanie to mokra, więc paliwo dochodzi -podładowałem aku, rozrusznik ok -na zapych nie bierze Co to może być? Coś z alternatorem, cewkami, prądami? Możliwe to jak iskra jest? Podczas jazdy przełączył mi światła z długich na normalne i odwrotnie, dlatego może to cewki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Co to za motocykl ? Tak równomiernie przerywał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Yamaha TW 125, przerywał na wysokich obrotach, jak dalej się cisło wysokie to znów przerwał, trzeba było wrzucić kolejny bieg, jak dochodził do wysokich, to znów szarpnął, jakby paliwa nie dostawał.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 A tłok z pierścieniami, do tego drugiego cylindra zostawiłeś stary!?. Rozrząd dobrze ustawiony?, luzy zaworowe?. Ewentualnie może iskra zanika, coś z cewką zapłonową, modułem, impulsatorem, może fajka świecy krzaczy jeśli posiada wbudowany opornik, i wtedy są takie przerwy w pracy silnika. Mokra świeca mówisz, może go zalewa, wtedy także silnik będzie przerywał, aż go w końcu zaleje. Spuść paliwo z gażnika tak, żeby był pusty, i przedmuchaj silnik kręcąc rozrusznikiem na wykręconej świecy, z przepustnicą otwartą do końca, i spróbuj jeszcze raz odpalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 (edytowane) Ok spróbuję to dziś zrobić..A możliwe, że kompresja jest dobra a zatarty jest silnik i coś stało się z tłokiem/pierścieniami/cylindrem?Czy dobra kompresja wyklucza awarie tych elementów? Edytowane 29 Stycznia 2012 przez raaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Ok spróbuję to dziś zrobić..A możliwe, że kompresja jest dobra a zatarty jest silnik i coś stało się z tłokiem/pierścieniami/cylindrem?Czy dobra kompresja wyklucza awarie tych elementów?Co do kompresji to możesz zmierzyć. A no i gaźnik należy wyregulować do nowego zestawu tłok cylinder (przynajmniej wypada jeśli była spora różnica w stanie obu kompletów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Z tym przytarciem, możliwość taka jest. Sam to przerabiałem, ale nie twierdze, że tak jest u ciebie. Możesz wziąć klucz do ręki i pokręcić wałem korbowym, wyczujesz czy tłok podczas tego pokręcania wałem, stawia opory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senekkorzenna Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Napisałeś że posprawdzałeś wszystko i rozrząd ustawiłeś prawidłowo to pozostaje sprawdzić dolot/podciśnienia/ i ewentualnie czy aby wszystkie masy są podłączone.Czy jesteś przekonany że gaźnik złożyłeś i ustawiłeś prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Rozebrałem silnik i się okazało, że jeden zawór przepuszcza. Wcześniej tego nie było, więc pewnie jakiś paproch się wdarł. Rozbiorę wszystko, przeczyszczę i od zera poskładam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zapytam ponownie ;) Równomiernie przerywał czy tak różnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Witam, przełożyłem sobie dziś od innego motoru głowice i cylinder,rozumiem, ze po kazdej przekładce zmieniasz uszczelki pod głowicą na nowe i regulujesz zawory? dałeś inny cylinder a stary tłok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raaza Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Tłok, cylinder, głowica to komplet od innego silnika..Uszczelki teraz nie wymienie, bo zrobiłem na niej 5km.. Równomiernie nie przerywał, tylko przy wysokich obrotach jakby szarpnęło, przerwało, jechał trochę dalej i znów pojedyńcze szarpnięcie. Trzeba było wbijać bieg wyżej, ładnie szedł, ale znów przy wysokich jakby brakło benzyny i szarpnął.. Jeśli dam cylinder z tłokiem komplet + głowica od innego zestawu to będzie błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Rozebrałem silnik i się okazało, że jeden zawór przepuszcza. Wcześniej tego nie było, więc pewnie jakiś paproch się wdarł. Rozbiorę wszystko, przeczyszczę i od zera poskładam..To raczej nie "paproch" tylko po przekręceniu silnika na wysokich obrotach zawór zderzył się z tłokiem i jest trochę krzywy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zobaczy jak zrzuci cylek, paproch który byłby w stanie uszkodzić zawór, na pewno pozostawił ślady na cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Jeśli dam cylinder z tłokiem komplet + głowica od innego zestawu to będzie błąd?nie będzie to błąd, ale musisz zawsze dać nową uszczelkę pod głowicę bo po odpowiednim dokręceniu kluczem dynamometr. nie nadaje sie ona do ponowego uzycia, za kazdym razem trzeba tez regulowac lluzy zaworowe w tym moto jest bardzo niewysliony silniczek, wg mnie przy odpowiednim ustawieniu rozrządu nie ma mozliwości zeby zawór spotkał sie z tłokiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.