MłodyWilk22 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 (edytowane) PanowiePo wymianie płynu w swojej Hayce(był zalany prawdopodobnie jeszcze fabryczny) zauważyłem, że na postoju np. w korku szybciej załącza się wentylator i musi dużo dłużej pracować, żeby schłodzić płyn do momentu wyłączenia. Płyn który zalałem nie był wcale jakiś tanim płynem, jak pamiętam firmy K2 I teraz pytanko:Jest jakiś parametr płynu który mówi o lepszym/gorszym odprowadzaniu ciepła?Bo z tego co się orientuję to jest tylko temp. zamarzania i temperatura wrzenia... Znalazłem też informację, że zbyt zbyt duże stężenie glikolu w mieszaninie z wodą destylowaną jest jeszcze bardziej odporne na zamarzanie ale pogarsza odprowadzanie ciepła i można przegrzać silnik. I teraz tak sobie kombinuje :)Jeśli kumpiłbym koncentrat to w jaki optymalny sposób go rozcieńczyć, żeby nie zatrzeć pompy obiegowej, utrzymać temperaturę wrzenia na przyzwoitym poziomie(około 130st) a jednocześnie poprawić odprowadzanie ciepła? Oczywiście temperatura zamarzanie nie ma dla mnie rzadnego znaczenia bo motocykl stoi w ogrzewanym garazu a ja poniżej +10st na motocykl nie wsiadam :) Ewentualnie doradzcie jakiś bardzo dobry płyn który świetnie radzi sobie z odprowadzaniem ciepła. Z góry wielkie dzięki Ps. Właśnie znalazłem coś takiego:http://sklep.4turbo.pl/product-pol-82345907-Preparat-do-plynu-chlodniczego-Motul-Mocool.html MoCool firmy Motul to dodatek do zwykłego płynu który niby poprawia odprowadzanie ciepła...Ktoś używał, działa? Czy to tylko chwyt marketingowy? Edytowane 19 Stycznia 2012 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Rozpisales sie na temat plynow, a proste pytanie - odpowietrzyles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Jak stoi w ogrzewanym garażu i nie ma obaw, że zamarznie to proponuję zwykła wodę destylowaną ;) Współczynnik przejmowanie ciepła w termodynamice to bodajże lambda (takie "y" do góry nogami) i wątpię, żeby było gdzieś podane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 tak jak wyżej kolega wspomniał- zapowietrzony lekko moze być, choć ja bym stawiał na termostat. Parametry płynów są wystarczające żeby odbierac ciepło z kazdego silnika chlodzonego cieczą. Jeśli chodzi o koncentrat masz proporcje na opakowaniu. Ja tam mieszam pół na pół wtedy mam pewność że płyn ma swoje właściwości. dlaczego płyn nie woda? Bo płyn jest tłusty ma wlasciwości konserwujące, nie zostawia kamienia, szlamu, syfu. I troche wyżej wrze, ale jak masz zagotowac to i najlepszy płyn nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 MoCool firmy Motul to dodatek do zwykłego płynu który niby poprawia odprowadzanie ciepła...Ktoś używał, działa? Czy to tylko chwyt marketingowy? Pewnie daje tyle, co magnetyzer :) W sumie podstawową zaletą wszelkich płynów (chłodniczych, hamulcowych) o parametrach "sportowych" jest wyższa temperatura wrzenia. Wielokrotnie w warunkach awaryjnych lałem w samochód wodę (zwykłą, z rzeki albo kranu) i nie stwierdziłem, żeby woda gorzej chłodziła od Borygo. Wiadomo, że się szybciej gotowała, ale nic poza tym. Z tym częstszym włączaniem się wentylatora to może być jeszcze tak, że wcześniej nie zwracałeś na to uwagi. Po wymianie czegokolwiek skupiasz na tym uwagę i tyle :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zmieniałem płyn 2-3 lata temu i o zapowietrzeniu nie ma mowy, bo było to sprawdzane kilkukrotnie... Natomiast generalnie w hayabusie I gen. jest źle dobrany wentylator i poprostu nie radzi sobie w cieplejsze dni na postoju. Podczas jazdy nawet przy najostrzejszym pałowaniu do odcinki temperatura ani drgnie od optymalnej także termostat jest OK. W zimne dni też trzyma bez wahań optymalną temperature nawet przy delikatnym pykaniu...Wiekszość użytkowników tego modelu ma z tym kłopot i robi modyfikacje polegajaca na wstawieniu drugiego wentylatora od GSXR-a. I jak tak sobie pokojarze fakty, to jakoś wcześniej nie zauwazałem tego problemu, dopiero po wymianie płynu temat zaczął mi się ujawniać w upalne dni.U mnie silnik się nie przegrzewa, ale u niektórych użytkowników czasami podczas parady czy stania w korkach musieli gasic silnik bo temperatura mimo pracującego wentylatora szybowała powoli do góry... I tak mnie w te zimowe wieczory coś zastanowilo, czy czasami nie jest to winna kiepskiej jakości płynu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Moje zdanie jest takie, ze to nie jest wina plynu. Moze syf miedzy zeberkami chlodnicy... Nie wiem, bo nie mam motocykla przed soba i nie ja go robie. Jesli temperatura nie wzrasta po wlaczeniu sie wentylatora to nie ma sie czym przejmowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 zawsze mozesz znalesc taki termostat co sie szybciej zalacza o te np 5 stopni, ja cos takiego mialem w aucie tylko ze w druga strone, zeby bardziej sie nagrzewal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 póki się nie przegrzewa nie ma co się martwić, płyn napewno jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Bo tak sobie przeglądam te płyny do chłodnic i takie płyn firmy Prestone, K2 itp to kosztuje około 50zł za 4l.A np. Motocool fimry motul kosztuje 56zł za litr!!! I nie wiem, gdzie jest różnica jeśli parametry te same :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinekban87 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 nie szukaj winy w płynie, albo zapodaj wieksza chłodnice, albo zamontuj dodatkowy wiatrak, termostat co sie szybciej zalacza np przy 85 stopniach i puszcza obieg, wez jeszcze zdemonruj chlodnice i ja porzadnie przeczysc, przeplucz, napewno nie zaszkodzi a moze pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Ja zalewam tanim Nowym Borygiem. Pewnego dnia porównałem specyfikację i skład płynów ,,lepszych stricte motocyklowych'' i ,,normalnych samochodowych'' i jakos wyszło mi że płacę za .....firmę i jej nalepkę na opakowaniu. Zrezygnowałem z kupowania ,,markowych'' drogich płynów i przerzuciłem motocykl na eksploatację na krajowym płynie z Boryszewa(NoweBorygo). Nie widzę żadnej różnicy w osiąganiu temperatur lub ich utrzymywaniu w stosunku do zalecanych motocyklowych(he,he ten sam skład)płynów. Jezdżę już tak od pięciu lat i motocykl nie wybuchł. Szanowni państwo nie pakujmy kasy tam gdzie to nie potrzebne. Jeżeli masz sprawną pompę, termostat, czystą chłodnicę i odpowietrzony układ to każdy płyn poradzi sobie z odprowadzeniem ciepła. Problemów raczej szukaj po stronie mechanicznej, zanieczyszczeń, odpowietrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Ale co do koncentratow to niestety jeśli zalejemy w nie odpowiedniej proporcji czyli mniej wody wiecej koncentratu to może następować przegrzanie , dlatego ja zawsze kupuje gotowe płyny i mam problem z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.