chorcio Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 (edytowane) Już znikły - kupiłem ostatni w tej super cenie. Edytowane 10 Września 2012 przez chorcio Cytuj <p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 http://www.promotorlublin.pl/?2183,przyrzad-do-kontroli-naciagu-pasa-napedowego-motocyklowego-mg020005 - tu są w dobrej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Panowie pytanie co do napięcia pasa, podają różnie aby regulować z "ciężarem jeźdźca" a na innych stronach na pusto z moto podniesionym do góry. Najgorsze że podają te same wartości 10 lbs dla dwu typów regulacji. Przecie jak go napiąć na "sucho" czyli bez tzw. "jeźdźca" :biggrin: na podnośniku to po opuszczeniu moto i dodaniu ciężaru to się ten pas zrobi napięty jak baranie jaja na wiosnę. Macie może jakąś własną sprawdzoną prostą metodę. Co do metody z obracaniem pasa o 45 st. u mnie nie wyda, brak czucia w grabach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Serwisówka od Touringów EVO mówi, że moto ma stać na glebie - czyli pod własnym ciężarem. Pamiętaj, że układ napędowy jest tak robiony, żeby wydłużenie pasa/łańcucha było minimalne - inaczej każdy pas/łańcuch dokonałby żywota bardzo szybko... Optumum byłoby mocowanie wachacza w punkcie wyznaczonym przez oś zębatki zdawczej, ale i tak wartość wydłużenia pasa w zakresie pracy wachacza jest pomijalna - jak by mi się chciało (a mi się nie chce) to bym to policzył, ale jestem prawie pewny, że w HD odłegłość między osią zembatki zdawczej a osią koła zmniejsza się poniżej 0,5 mm w skrajnych położeniach wachacza. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Może ktoś z Was wiem ile powinno wynosić ugięcie pasa w mm lub calach dla nacisku 10 lbs ( flstf 00 ) stojącego pod własnym ciężarem ? Nie mogę tego znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 W instrukcji Softa 00-05 ugiecie pasa to 8-10 mm.mam service manual w pdf'ie. Jak chcesz to wyślij na priva swój e-mail - to Ci wyślę. Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flstc1340 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Też mi chodzi temat wymiany paska po głowie.W związku z tym pytanko: czy konieczna jest wymiana kół pasowych (pulleys) wraz z pasem??? czy są jakieś oznaki zużycia kół i dopuszczenia montażu nowego pasa na starych kołach????Kurna....wymiana takiego kompletu to już trochę drogawo :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Podobno lepiej z kołami, chyba że są w naprawdę super stanie ale pewnie i tak by wypadało wymienić kompletem.A dużo masz nalatane ?Bo paski przy odpowiednim traktowaniu (czyt. braku driftowania po błocie,kamieniach, szutrze itp.) są podobno żywotne i wytrzymują spore przebiegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olkrzys Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 A tak z ciekawości, spore to ile....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Mój pasek ma obecnie ok 50 tys mil.I jest wizualnie w dobrym stanie. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olkrzys Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 piter, a liczysz od wymiany czy od zakupu i to Ty tyle przejechałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Mój ma tyle od nowości.Kupiłem z przebiegiem ok 15 tyś mil[tj.24 tyś km].Więc nikt go wcześniej nie ruszał.Obecnie moto ma prawie 50 tyś mil. Mam kupiony nowy ,ale leży i czeka na okazję do wymiany. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flstc1340 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 (edytowane) no właśnie...ja mam około 45 tys mil. Wygląda jakby pasek był w oryginale.Właśnie przeglądam Oficial Factory Manual i nic nie ma na temat przebiegu paska. Podane są jedynie przykłady uszkodzeń mechanicznych które wskazują na wymianę. Co do sprawdzenia naciągu to: po środku pasa (między kołami) odciągamy pasek do góry z siłą 4,5 kg i powinien nam się podnieść 9,5-13 mm. Tak się sprawdza naciąg co 4000km. Kurde... nie ma nic o okręcaniu paska o 45 stop. itp... a, w ogóle skąd ten pomysł?? Edytowane 10 Grudnia 2012 przez flstc1340 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 (edytowane) Nie wiem skąd te pomysły ludzie mają.Wytyczne odnosnie obsługi pasa mówią wyraźnie- że nie wolno go skręcac. Wytyczne te podają tez minimalne srednice w załamytaniu go na zewnątrz i do wewnątrzAle jak ktoś lubi- wszak to jego pas. :wink: Edytowane 11 Grudnia 2012 przez fisu Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 fisu, przekręcanie pasa o 45 stopni to pomysł naszych " hamerykańskich braci", ale nie jako standardowa procedura serwisowa, a jako sposób jak sobie poradzić w razie braku przyrządu np po naprawie opony w niemotocyklowym warsztacie. Z doświadczenia z pasami z innej branży - jeśli przekręcisz pas na takim odcinku między pulleyami na chwilę z zachowaniem zasady, że oś obrotu jest osią pasa to przez chwilę się nic nie stanie... Pas i tak ma zapas wytrzymałości na nagłe zmiany naprężenia (butowanie). Tak czy tak, jedynym prawidłowym sprawdzeniem naciągu jest przyrząd... Pulleyów nie zmienia się razem z pasem, serwisówki bardzo dokładnie opisują co determinuje je do wymiany : uszkodzenie zębów, wytarcie się zębów itp. Sam się nad tym zastanawiałem, ale po obejrzeniu używek proponowanych jako zdatne i konsultacjach z paroma kumatymi osobami okazało się, że oje pulleye to "nówki". Generalnie zęby pasa mają ściśle przylegać do pulleya - co prawda krawędź zejścia na pulleyu zawsze się wyciera i to jest główne zużycie. Najprościaj to sprawdzić jak jest zdjęte tylne koło (wtedy pas jest luźny) - przykładając pas do pulleya sprawdzamy, czy ma on luz między zębami. Jeśli ma to lipa.... Mój pas ma teraz ok. 60kkm, ma jedną małą dziurkę od kamyka na środku między zębami (zęby całe) , która sie nie powiększa i nie zamierzam go jeszcze wymieniać.Po prostu trzeba pilnować prawidłowego naciągu, wyosiowania tylnego koła względem wahacza (musi być idealne, sprawdza się śmiesznym przyrządem zrobionym z drutu i gumki, w Haynesie jest rysunek jak to zrobić), obserwować, czy pas się nie wyciąga (wtedy do wymiany) o sprawdzać pod kątem pęknięć czy rozwarstwień. Rozdarcie na brzegu pasa, nadpęknięte lub ścięte zęby, rozwarstwienia czy wyciąganie się pasa wymagają jego natychmiastowej wymiany. Tego typu uszkodzenia pasa mogą również uszkodzić pulleye - szczególnie mały. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.