Skocz do zawartości

pas napędowy harley


Rekomendowane odpowiedzi

Już znikły - kupiłem ostatni w tej super cenie.

Edytowane przez chorcio

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie pytanie co do napięcia pasa, podają różnie aby regulować z "ciężarem jeźdźca" a na innych stronach na pusto z moto podniesionym do góry. Najgorsze że podają te same wartości 10 lbs dla dwu typów regulacji. Przecie jak go napiąć na "sucho" czyli bez tzw. "jeźdźca" :biggrin: na podnośniku to po opuszczeniu moto i dodaniu ciężaru to się ten pas zrobi napięty jak baranie jaja na wiosnę. Macie może jakąś własną sprawdzoną prostą metodę.

 

Co do metody z obracaniem pasa o 45 st. u mnie nie wyda, brak czucia w grabach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka od Touringów EVO mówi, że moto ma stać na glebie - czyli pod własnym ciężarem.

 

Pamiętaj, że układ napędowy jest tak robiony, żeby wydłużenie pasa/łańcucha było minimalne - inaczej każdy pas/łańcuch dokonałby żywota bardzo szybko...

 

Optumum byłoby mocowanie wachacza w punkcie wyznaczonym przez oś zębatki zdawczej, ale i tak wartość wydłużenia pasa w zakresie pracy wachacza jest pomijalna - jak by mi się chciało (a mi się nie chce) to bym to policzył, ale jestem prawie pewny, że w HD odłegłość między osią zembatki zdawczej a osią koła zmniejsza się poniżej 0,5 mm w skrajnych położeniach wachacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też mi chodzi temat wymiany paska po głowie.

W związku z tym pytanko: czy konieczna jest wymiana kół pasowych (pulleys) wraz z pasem??? czy są jakieś oznaki zużycia kół i dopuszczenia montażu nowego pasa na starych kołach????

Kurna....wymiana takiego kompletu to już trochę drogawo :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno lepiej z kołami, chyba że są w naprawdę super stanie ale pewnie i tak by wypadało wymienić kompletem.

A dużo masz nalatane ?

Bo paski przy odpowiednim traktowaniu (czyt. braku driftowania po błocie,kamieniach, szutrze itp.) są podobno żywotne i wytrzymują spore przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pasek ma obecnie ok 50 tys mil.I jest wizualnie w dobrym stanie.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma tyle od nowości.Kupiłem z przebiegiem ok 15 tyś mil[tj.24 tyś km].Więc nikt go wcześniej nie ruszał.Obecnie moto ma prawie 50 tyś mil.

 

Mam kupiony nowy ,ale leży i czeka na okazję do wymiany.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie...ja mam około 45 tys mil. Wygląda jakby pasek był w oryginale.

Właśnie przeglądam Oficial Factory Manual i nic nie ma na temat przebiegu paska. Podane są jedynie przykłady uszkodzeń mechanicznych które wskazują na wymianę.

Co do sprawdzenia naciągu to: po środku pasa (między kołami) odciągamy pasek do góry z siłą 4,5 kg i powinien nam się podnieść 9,5-13 mm. Tak się sprawdza naciąg co 4000km.

 

 

Kurde... nie ma nic o okręcaniu paska o 45 stop. itp... a, w ogóle skąd ten pomysł??

Edytowane przez flstc1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd te pomysły ludzie mają.

Wytyczne odnosnie obsługi pasa mówią wyraźnie- że nie wolno go skręcac. Wytyczne te podają tez minimalne srednice w załamytaniu go na zewnątrz i do wewnątrz

Ale jak ktoś lubi- wszak to jego pas. :wink:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fisu, przekręcanie pasa o 45 stopni to pomysł naszych " hamerykańskich braci", ale nie jako standardowa procedura serwisowa, a jako sposób jak sobie poradzić w razie braku przyrządu np po naprawie opony w niemotocyklowym warsztacie.

 

Z doświadczenia z pasami z innej branży - jeśli przekręcisz pas na takim odcinku między pulleyami na chwilę z zachowaniem zasady, że oś obrotu jest osią pasa to przez chwilę się nic nie stanie... Pas i tak ma zapas wytrzymałości na nagłe zmiany naprężenia (butowanie). Tak czy tak, jedynym prawidłowym sprawdzeniem naciągu jest przyrząd...

 

Pulleyów nie zmienia się razem z pasem, serwisówki bardzo dokładnie opisują co determinuje je do wymiany : uszkodzenie zębów, wytarcie się zębów itp.

 

Sam się nad tym zastanawiałem, ale po obejrzeniu używek proponowanych jako zdatne i konsultacjach z paroma kumatymi osobami okazało się, że oje pulleye to "nówki". Generalnie zęby pasa mają ściśle przylegać do pulleya - co prawda krawędź zejścia na pulleyu zawsze się wyciera i to jest główne zużycie. Najprościaj to sprawdzić jak jest zdjęte tylne koło (wtedy pas jest luźny) - przykładając pas do pulleya sprawdzamy, czy ma on luz między zębami. Jeśli ma to lipa....

 

Mój pas ma teraz ok. 60kkm, ma jedną małą dziurkę od kamyka na środku między zębami (zęby całe) , która sie nie powiększa i nie zamierzam go jeszcze wymieniać.

Po prostu trzeba pilnować prawidłowego naciągu, wyosiowania tylnego koła względem wahacza (musi być idealne, sprawdza się śmiesznym przyrządem zrobionym z drutu i gumki, w Haynesie jest rysunek jak to zrobić), obserwować, czy pas się nie wyciąga (wtedy do wymiany) o sprawdzać pod kątem pęknięć czy rozwarstwień. Rozdarcie na brzegu pasa, nadpęknięte lub ścięte zęby, rozwarstwienia czy wyciąganie się pasa wymagają jego natychmiastowej wymiany. Tego typu uszkodzenia pasa mogą również uszkodzić pulleye - szczególnie mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...