Skocz do zawartości

Szosowo turystyczny/turystyczne enduro


Rekomendowane odpowiedzi

a wheelie na fazerze to z klamy? Bo jak tak, to dobrze, żeby się nie okazało, że przy przypadkowym przyspieszaniu będzie niekontrolowane wheelie :)

Myślę , że jeśli jednym z większych problemów kolegi jest aby podczas przypadkowego przyspieszania moto nie stanęło na koło , to niech sobie kolega kupi najpierw jakieś słabsze moto i nauczy się je kontrolować tak aby robiło to co on zechce , a nie celuje w kilofazera itp.Inaczej za jakiś czas przeczytamy o kolejny "kochającym motocykle który odszedł przedwcześnie".Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę , że jeśli jednym z większych problemów kolegi jest aby podczas przypadkowego przyspieszania moto nie stanęło na koło , to niech sobie kolega kupi najpierw jakieś słabsze moto i nauczy się je kontrolować tak aby robiło to co on zechce , a nie celuje w kilofazera itp.Inaczej za jakiś czas przeczytamy o kolejny "kochającym motocykle który odszedł przedwcześnie".Takie moje zdanie.

Kolega po prostu chciał wiedzieć jak wyglada wheelie, w tym moto. Bandita już oblatał i wie co potrafi na 2 pierwszych biegach. Po prostu ja źle skonstruowałem zdanie ;)

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam czytać dywagacje na temat spalania... Ten sam temat był przerabiany np. na forum samochodów terenowych, gdzie doszliśmy do następujących wniosków:

1) jeżeli pytasz o spalania maszyny, to zazwyczaj Cię na nią nie stać

2) moc kosztuje

3) przyjemność z jazdy jest proporcjonalna do mocy rozwijanej przez maszynę

4) zależnie od stylu jazdy seryjne Cinquecento może spalić tyle, co rajdowe Subaru Impreza

 

Na podstawie powyższych (jakże odkrywczych!) spostrzeżeń można zacząć szukać maszyny odpowiedniej dla siebie, myślę, że dotyczy to również motocykli :flesje:

 

Ja czytając Twojego posta i chwilę się zastanawiając doszedłem do następującego wniosku :)

- jeżeli pytam o spalanie maszyny to znaczy, że mam ograniczony budżet a benzyna tania nie jest. Fazer pali mi średnio 6,3l/100km. W tym sezonie przejechałem 10tys km więc wydałem na paliwo ok 3500zł licząc benzynę po 5,60zł za litr. Gdyby palił 8l (a to przecież tylko 1,7l więcej) wtedy wydałbym przez sezon prawie 4500zł co daje prawie 1000zł różnicy, dla mnie wystarczająco dużo aby się tym zainteresować.

Są motocykle które przy tej samej mocy mogą palić więcej lub mniej i wcale mnie nie dziwi że ktoś pyta o spalanie przed zakupem sprzęta.

www.bikepics.com/members/zawisza

 

Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam czytać dywagacje na temat spalania... Ten sam temat był przerabiany np. na forum samochodów terenowych, gdzie doszliśmy do następujących wniosków:

1) jeżeli pytasz o spalania maszyny, to zazwyczaj Cię na nią nie stać

2) moc kosztuje

3) przyjemność z jazdy jest proporcjonalna do mocy rozwijanej przez maszynę

4) zależnie od stylu jazdy seryjne Cinquecento może spalić tyle, co rajdowe Subaru Impreza

 

Na podstawie powyższych (jakże odkrywczych!) spostrzeżeń można zacząć szukać maszyny odpowiedniej dla siebie, myślę, że dotyczy to również motocykli :flesje:

 

Hy hy ... też tak uważałem, do czasu jak pojechaliśmy w grupie do Turcji. Ja do XJRy ( stare czasy ) lałem więcej, co tankowanie 5-8$ ... a w ciągu dnia zdarzało się tankować 3-4 razy.

20-30 zielonych, extra na dzień to już się czuło. Zwłaszcza że karty kredytowej jeszcze nie woziłem.

Na codzień rzeczywiście nie robi różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak mówiłem, moto ba być dla kolegi. Kolejna sprawa to taka: Czy jeśli kumpel kupi moto bez ABS to może ten abs jakoś "dokupić" :icon_biggrin: ?

Niestety ABS to nie kufer, nie kupisz w akcesoriach. Przerobienie motocykla bez ABS na taki z ABS-em teoretycznie jest możliwa (jeżeli ten model występuje również w wersji z ABS), ale ekonomicznie to jest bez sensu. Zakładanie ABS-u do motocykla, do którego konstruktor w ogól tego systemu nie przewidział to już kowalstwo jest i wyjdzie cenowo jak 2 motocykle, choć technicznie pewnie i to "da się" zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam!

Na motocyklu jeżdżę od jednego sezonu yamaha virago 535 zrobiłem ok 10 000 km. Chciałbym zmienić motocykl na coś bardziej do turystyki we dwoje i na co dzień (miasto). mam 176 cm wzrosty i zastanawiałem się nad banditem 1200 s i yamaha TDM 850. Jednak zastanawia mnie to czy dam sobie radę z tymi motocyklami, czy to dobry wybór, czy nie jestem za niski? Chciałbym taki motocykl który dobrze się prowadzi pod znacznym obciążeniem. Granica finansowa to ok 8 000 zł. I jestem otwarty na wasze opinie i propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast tdm 850 celuj w tdm 900 lub suzuki vstrom 650

 

Za 8tys. tdm 900 i v-stroma, bedzie cięzko znaleść.

Bandit 1200 bedzie napewno lepszy niż tdm850.

Jesli zdecycujesz sie na bandita, to najlepiej kupić od kogoś z forum bandit crew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bandzior nie będzie zbyt niezgrabny w mieście? zresztą pewne każdy motocykl o takiej pojemności będzie miał problemy w mieście. i jeszcze pytanko: Czy nie jestem zbyt niedoświadczony jak na bandziora? niby już trochę jeździłem, ale jak czytam Motocyklistę doskonałego i Przyspieszenie 2 to popełniałem trochę błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem wszystkie takie wątpiliwośći " co kupić" ? do niczego nie prowadzą , za 8 tys to se możesz kopic skuter do turystyki , napisz czym sie kierujesz w tym wyborze ? jakie kryteria sa dla ciebie ważne ? a zanim zadasz pytanie poczytałbyś kilkanaście wątków wcześniej podobne tematy .

 

bo moim zdaniem jeździj na VIrago zanim tak naprawdę zdefiniujesz moto jakie chcesz ? nudnego Badita i brzydkie TDM zawsze możesz kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem wszystkie takie wątpiliwośći " co kupić" ? do niczego nie prowadzą , za 8 tys to se możesz kopic skuter do turystyki , napisz czym sie kierujesz w tym wyborze ? jakie kryteria sa dla ciebie ważne ? a zanim zadasz pytanie poczytałbyś kilkanaście wątków wcześniej podobne tematy .

 

bo moim zdaniem jeździj na VIrago zanim tak naprawdę zdefiniujesz moto jakie chcesz ? nudnego Badita i brzydkie TDM zawsze możesz kupić.

- Interesuje mnie motocykl do dalekiej turystyki, ale taki który nie będzie męczący w mieście (codzienne dojazdy do pracy, korki itp.)

- wygodny dla pasażera i z zapasem mocy, tak żeby dodatkowe kilogramy nie robiły ogromnych różnic w prowadzeniu

- jednocześnie nie powinien być jakoś strasznie wymagający (po jednym sezonie i 10 000 km mam jeszcze sporo do nauki

- powinien też dawać dobrą ochronę przed wiatrem

- dobrze się prowadzić w każdych warunkach np: deszcz, wiatr

 

a deauville odpada bo ma kufry na stałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...